משרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות סיכמו על מתווה לקיום משחקים בכל ענפי הספורט ודרגי הליגות בישראל.
בתום דיון שהתקיים בין נציגי המשרדים סוכם על מתווה לפתיחת כלל ענפי הספורט והליגות. במסגרת המתווה סוכם כי השחקנים בליגות לא יחויבו בבידוד, אך יוגבלו מלהשתתף בהתקהלויות המוניות או במקומות ציבוריים בהם קיימת סכנת הידבקות גבוהה. המתווה החדש כולל בתוכו גם את ליגת העל בכדורסל.
2 צפייה בגלריה
ניר שרון
ניר שרון
המשחקים יתקיימו בכל הליגות בארץ
(צילום: ראובן שוורץ)
בכל הנוגע לחקירות אפידמיולוגיות, במקרים בהם יתגלו שחקניות ושחקנים ו/או איש צוות מאומת בליגות הבכירות לנשים ולגברים, יחויבו כל שחקני הקבוצה לעבור בדיקות קורונה, וייכנסו לבידוד בית למשך 14 יום, מלבד יציאה לאימונים ולמשחקים שתהיה מותרת. ככל שיתגלו מאומתים נוספים משרד הבריאות יחליט אם לחייב את כל הקבוצה בבידוד מלא שמשמעותה תהיה דחיית משחק.
במקרים בהם יתגלה חולה מאומת בליגות הנמוכות ובליגות החובבניות תחול חובת בידוד מלא על כל שחקני ושחקניות הקבוצה.
שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "אני שמח על המשך חזרת הספורט לפעילות. הסיכום החדש עם משרד הבריאות יאפשר גם לשחקני הליגות התחרותיות והחובבניות לשוב לפעילות ויש בכך חשיבות רבה. יש ערך עצום בחזרת הפעילות הספורטיבית הרחבה, גם בימי קורונה. נמשיך להחזיר את הספורט ובתקווה גם את הקהל למגרשים".
2 צפייה בגלריה
שר הספורט, חילי טרופר, ביציעי היכל מנורה מבטחים
שר הספורט, חילי טרופר, ביציעי היכל מנורה מבטחים
שר הספורט, חילי טרופר, ביציעי היכל מנורה מבטחים
(צילום: אורן אהרוני)
מנכ״ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך: ״אני רואה בפתיחת ענפי הליגות, התחרותיות והחובבניות, משימה חשובה מאין כמוה. אנו מתקדמים צעד אחר צעד, תוך הסכמה ושיתוף פעולה עם משרד הבריאות - כך שהספורטאיות והספורטאים בישראל יוכלו לקיים שגרה, גם תחת המגבלות, וכך גם לאפשר לקהל אוהדות ואוהדי הספורט ליהנות מספורט ישראלי על שלל ענפיו. אני מודה לכלל הצוותים העוסקים במלאכה, נמשיך לפתח ולקדם את הספורט הישראלי ככל שיתאפשר".