"כל הכבוד אלופים", כתב לאחרונה ברשתות החברתיות כוכב העל הפורטוגלי כרטיסטיאנו רונאלדו, לאחר שקבוצת נעוריו ספורטינג ליסבון שברה מנחוס בן 19 שנה, זכתה באליפות פורטוגל וסיימת את שליטת בנפיקה ופורטו.
מי שמכיר את רונאלדו יודע שהוא לא רק בא לשגר ברכת נימוסים ושהצעד הספונטני טומן בחובו מחשבה לטווח ארוך. כעבור יומיים פורסם שהוא במו"מ מתקדם עם הקבוצה שידועה בכינויה "האריות". כמובן שקיים הממד הנוסטלגי, אבל די ברור מדוע רונאלדו מעדיף לחזור לארץ מולדתו.
1 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
(צילום: רויטרס)
אחרי שנים בטופ של אירופה וזכייה בתארים רבים בקבוצות פאר כמו מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד (ובשנים האחרונות ביובנטוס, בהצלחה פחותה יחסית), הוא רוצה להוריד הילוך ולהתכונן ליום שאחרי. מי יודע, אל תתפלאו אם תשמעו על סעיף בחוזה, שיאפשר לו לקבל תפקיד במועדון לאחר פרישתו.
מעבר לכך, יש לרונאלדו קשרים במועדון. את המאמן רובן אמורים, בן גילו, שמיועד להיות גרסה מודרנית ומשודרגת של ז'וזה מוריניו הוא מכיר מגיל נוער. לואיס נטו וז'ואו מאריו גם משחקים עם רונאלדו בנבחרת, והשוער אנטוניו אדאן היה חברו לקבוצה בריאל מדריד.
בגזרת "המבוגר האחראי", לרונאלדו יהיה פרויקט חדש. פדרו גונזלבש, הכוכב הנוכחי, במסלול עלייה וייתכן שיזומן בסיטואציה זו או אחרת לנבחרת הבוגרת. מועדון שקידם את הקריירה של לא מעט כוכבי עבר והווה מפורסמים כמו לואיס פיגו, נונו קפוצ'ו, ז'ואו מוטיניו ונאני מסוגל להקפיץ גם את השחקן המוכשר ההוא מדרגה, ועוד בעזרת המורה הטוב ביותר שיש לכדורגל הפורטוגלי להציע. הרי על כמה כדורגלנים חיים שמעתם שקוראים לשדה תעופה על שמם?
אכן, מוזר יהיה לראות את רונאלדו מגיע לקבוצה שהוא עולה על כל שחקניה בעשר דרגות. מעין גוליבר בארץ הגמדים בגירסת הכדורגל. אך אם יחתום, זו תהיה הבחירה שלו בלבד. שיהיה בהצלחה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.