סבבה, עוד עונה אירופית של מכבי ת"א בכדורסל נגמרה באכזבה (למרות שהעונה שעברה הייתה עם פוטנציאל להסתיים אחרת). הנהלת מכבי, על כל נגזרותיה, לא לומדת.
רוצים ללמוד איך לעשות את זה כמו שצריך? לכו לבאיירן מינכן, ותתחילו עם המאמן הנפלא אנדראה טרינקיירי: איש מקצוע יצירתי, תובעני, ובעיקר עם יכולת עצומה לפתח שחקנים. באיירן תגיע לפיינל 8 ואuלי עם ביתיות אפילו לפיינל 4, ומשם לך תדע. אין לה תקציב כמו הגדולות, פשוט רכש חכם, מאמן טוב, הנהלה תומכת ובעיקר יכולת להתאים ולשנות את עצמה לפי הצורך.

1 צפייה בגלריה
מייק ג'יימס מול גרג מונרו
מייק ג'יימס מול גרג מונרו
באיירן מול צסק"א
(צילום: EPA)

במשחק האחרון הם ניצחו את אנאדולו אפס בהופעה אדירה שכל כולה הקרבה ושיטת משחק. מי עשה את המהלך המנצח? ג'יימס גיסט. מתי הוא חתם בקבוצה? ינואר, יחד עם די-ג'יי סילי, 2 החתמות שכל מטרתן לחזק את הקבוצה לקראת השלבים המכריעים בשחקנים עם ניסיון. זה משהו שמכבי ת"א עשתה בשנה שעברה, והפעם ויתרה. אולי רק טי-ג'יי קליין שממילא מיועד רק לליגה.
רוצים לשנות? תתחילו מהיסודות - שחרור שחקנים שלא תורמים. צריך לחשוב על פרידה משחקנים שתורמים, אבל הפוך: דורסי, סקוטי, בראיינט, בנדר. ומפה ללכת עם שיטת משחק ברורה. אולי גם יאניס עבר זמנו, לא יודע.
באיירן מחזיקה בסט שחקנים איכותיים, ובעיקר בשיטה ובהמון אינטליגנציית משחק - מה שחסר לצערי לרוב שחקני מכבי. אז זה המודל: החתמה של שחקנים אינטליגנטיים בעמדות הנכונות, החתמה של שחקני נשמה שתורמים למשחק ולא הפוך, הימור על שחקנים שיפרצו בזמן כמו ווייד בולדווין, לוצ'יץ', נייט וולטרס במכבי בשנה שעברה. ומפה המון סבלנות ובנייה נכונה. נמאס לנו מהבלוף. בא לנו כדורסל מהנה, שבחלקים מהעונה שעברה היה ממש כזה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.