דייויד בקהאם היה שחקן נהדר וכנראה שגם איש עסקים מצוין, אבל הקבוצה שבבעלותו (לצד עוד אנשי עסקים), אינטר מיאמי, הפכה בשבועות האחרונים לבדיחה הגדולה של ליגת ה-MLS האמריקנית.
שלשום היא ספגה את הפסדה החמישי ברציפות - 1:0 למונטריאול ונשרה למקום ה-13 והלפני אחרון בקונפרנס המזרחי. שמונה נקודות מ-33 אפשריות לא מספרות את כל הסיפור. אחת הקבוצות המתוקשרות בליגה, בטח כשבקהאם מייחצן אותה בכל הזדמנות, מחזיקה בנתון שלילי מביך: היא כבשה תשעה שערים בלבד - הכמות הנמוכה ביותר מבין כל 27 קבוצות הליגה.
6 צפייה בגלריה
בקהאם ונוויל
בקהאם ונוויל
מקום לפני אחרון בקונפרנס המזרחי. בקהאם ונוויל מחפשים תשובות
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
גונסאלו היגוואין
גונסאלו היגוואין
כן, ככה הוא נראה כיום. היגוואין
(צילום: AP)
בחמישה משבעת המשחקים האחרונים היא כלל לא כבשה, ואתמול, במפגש שנערך בכלל בניו ג'רזי ולא במגרשה הביתי של מונטריאול (שבשל הגבלות הקורונה מארחת בתחומי ארה"ב), היא בעטה חמש פעמים בלבד לשער, לעומת 17 של יריבתה. אחרי 11 מחזורים יש לה שני ניצחונות בלבד, ולשמחת כולם במערכת, יש כעת שבועיים פגרה עד למשחק הבא מול ניו יורק רד-בול.

חבר מביא חבר

המפלות של מיאמי אולי מעניינות את בקהאם, אבל הוא בכלל לא נמצא בארה"ב. הראש שלו כעת במקום אחר - בלונדון. שם הוא שוהה עם משפחתו ועוקב מקרוב אחרי נבחרת אנגליה. קשר העבר ישב ביום שלישי האחרון ביציע הכבוד בוומבלי, שתי שורות מעל הנסיך וויליאם ואשתו קייט מידלטון, מחבריו הקרובים. כשצילם סלפי יחד עם בנו רומיאו באותו משחק, הדוכס והדוכסית אף נכנסו לפריים.
6 צפייה בגלריה
נוויל
נוויל
כאב ראש, כאב ראש, כאב ראש. נוויל
(צילום: AP)
בקהאם לא ממש מדבר בתקשורת האמריקנית בשבועות האחרונים. מי שעושה זאת הוא מאמנה של אינטר מיאמי ועוד חבר טוב שלו, פיל נוויל, שכיכב יחד איתו במנצ'סטר יונייטד. נוויל, שרשם הצלחה נהדרת עם נבחרת הנשים של אנגליה, הוזעק בינואר האחרון לארה"ב כדי להחליף את דייגו אלונסו שפתח את העונה ונזרק מהר מאוד הביתה.
בינתיים המאזן שלו, כמו שהבנתם, ממש לא בשמיים ומספר דיווחים אף טוענים כי לא מן הנמנע שהחבר הטוב יישלח גם הוא בקרוב לארוז את המזוודות. "רצף ההפסדים האחרון שלנו פשוט בלתי נסבל", אמר נוויל. "בסופו של דבר אתה נשפט על פי התוצאות וכולם יודעים שהפסדנו חמישה משחקים ברצף. השחקנים מאוכזבים, אבל אני מאמין שהמזל ישתנה בקרוב. אנחנו יודעים מה עלינו לעשות. אחרי הפגרה זה יהיה כמו מרתון. שלושה משחקים בשבוע, ומול הקבוצות הטובות ביותר".
6 צפייה בגלריה
בקהאם
בקהאם
הוא בכלל מבלה באנגליה. בקהאם
(צילום: AP)
"אנחנו במצב מאוד קשה כרגע", הודה הבלם קלווין לירדם. "אבל אנחנו צריכים להמשיך להאמין. אני מקווה שנוכל להשיג את הניצוץ הזה שאנחנו זקוקים לו. למצוא את הרגעים הקטנים האלה, אולי להבקיע שער מהיר או לעבור כמה קבוצות בטבלה. בקיצור, אנחנו זקוקים לניצחון ומהר".

מסי ורונאלדו על הכוונת

שיהיה לכם ברור, בקהאם לא חסך לפני תחילת העונה במזומנים והביא שני שמות גדולים - שניהם מיובנטוס: בלז מטווידי וכמובן גונסאלו היגוואין. שניהם לא ממש עוזרים לקבוצה. החלוץ הארגנטיני אמנם כבש חמישה שערים בתשעה משחקים, אבל בשבועות האחרונים הוא בעיקר פצוע. מול מונטריאול עלה רק כמחליף.
6 צפייה בגלריה
בלייז מטווידי
בלייז מטווידי
עוד רכש נוצץ ומאכזב. מטווידי
(צילום: AP)
"לפעמים צריך לקחת החלטות קשות", הסביר נוויל. "אנחנו צריכים את גונסאלו כשיר ל-90 דקות ולכן הוא גם יפתח מול ניו יורק בעוד שבועיים. הוצאנו שחקן הרכב, שהוא גם אחד החלוצים הטובים ביותר שלנו, כדי לעזור לקבוצה. לנו חשובה ההצלחה בטווח הארוך".
היגוואין, שהעלה מספר קילוגרמים במשקלו ומסתובב עם זקן עבות (התמונה בכתבה לעיונכם), סיפר לאחרונה שגם הוא די מופתע מהרמה הגבוהה ב-MLS. "הייתי בטוח שאגיע לכאן ואשחק עם סיגריה בפה, אבל במקום גיליתי שזה קשה. כן, ה-MLS זאת ליגה קשה. כמו הליגה האיטלקית".
היגוואין לא היה בכושר טוב עוד לפני שעבר, אבל לטענתו סבל כבר בסרייה א'. "לא מצאתי את הנחישות והמחויבות, כבר לא היה לי מה לתת", הסביר באותו ראיון. "חבר טוב שלי, ג'אנלואיג'י בופון, אמר לי פעם - 'אם אתה כבר לא מרגיש את האש בתוכך באימונים, אם אתה כבר לא מרגיש את הנחישות לשחק ברמות הכי גבוהות, אתה חייב ללכת'. הגיע הזמן שלי להגיד די ולמצוא שמחה ומקום כיפי חדש בכדורגל, בעיר שהפתיעה אותי".
6 צפייה בגלריה
מסי ורונאלדו
מסי ורונאלדו
אחד מהם ינחת במיאמי? מסי ורונאלדו
(צילום: AP)
עוד רכש מאכזב של אינטר מיאמי הוא רודולפו פיסארו המקסיקני, שכמו היגוואין סובל מפציעות חוזרות ונשנות וחמישה חודשים לאחר שעבר לקבוצה כבר מקושר למועדונים אחרים בארץ מולדתו - מונטריי וצ'יבאס. פרשן הכדורגל, מאט דויל, טען השבוע כי "הוא פשוט לא מתאים לאינטר מיאמי או לשיטה של נוויל. זה לא יעבוד". נוויל עצמו לא מסכים עדיין לשמוע על עזיבת המקסיקני: "הוא שייך לקבוצה ויישאר בה".
בינתיים באינטר מיאמי מתכוונים לצרף בעוד שבועיים את המגן השמאלי קירן גיבס מווסט ברומיץ' והשוער ההולנדי ניק מרסמן (אותו החליף אופיר מרציאנו בפיינורד). האם זה יעזור? בארה"ב מקווים שכן. "כי אם לא, אז הקבוצה הזו באמת תהפוך לבדיחה", טענו ברשת.
בינתיים, כמה שזה ישמע דמיוני, בקהאם וחבריו חולמים להנחית במיאמי את לאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו. חורחה מאס, אחד מבעלי הקבוצה, אף הצהיר לאחרונה: "אני אופטימי בקשר לזה שמסי ישחק עם החולצה שלנו בעתיד. זה ישלים את המורשת של השחקן הגדול ביותר בדור שלנו". אם אפשר לסכם את זה בשני משפטים: חלומות לחוד, מציאות לחוד.