5 צפייה בגלריה
חאמס רודריגס
חאמס רודריגס
חאמס רודריגס. אתגר חדש
(צילום: האתר הרשמי של אברטון)
בחייו של כדורגלן יש לפעמים רגעים שמגדירים קריירות. אחד כזה קיבלנו ב-29 ביוני 2014 במרקאנה. חאמס רודריגס, שהגיע למונדיאל בברזיל כשחקן מוכשר, אבל לא בדיוק סופרסטאר, עצר כדור על החזה, הסתובב ומ-25 מטר שלח וולה משוגע, שפגע במשקוף, נכנס לרשת של אורוגוואי והפך לסיפור הגדול של קולומביה וגביע העולם כולו. השער הזה והטורניר כולו אותו סיים כמלך השערים, הם במידה רבה הברכה והקללה של הקולומביאני.
בגיל 23 ואחרי טורניר פריצה חלומי, הוא מצא את עצמו נוחת בסנטיאגו ברנבאו ככוכב גדול. על פניו חלום של כל שחקן, אבל עם תג מחיר של 80 מיליון אירו ובעיקר הר של ציפיות על הגב, היה לכך מחיר כבד. מחיר שבמידה מסוימת הוא משלם עד היום.
5 צפייה בגלריה
את מונדיאל 2014 הוא לא יישכח
את מונדיאל 2014 הוא לא יישכח
את מונדיאל 2014 הוא לא יישכח
(צילום: EPA)
נקפוץ שש שנים קדימה ל-2020. חאמס רודריגס כבר בן 29, הוא לא הכוכב הגדול של ריאל מדריד, למעשה הוא מעולם לא באמת היה. הקשר הפך עם הזמן לשחקן קצה ספסל שמקבל פירורי דקות ומתקשה להסתגל לסגנון של הכדורגל המודרני בו גם "הנוצצים" נדרשים לעשות הגנה. לאחר שנה קשה, ומלאה אכזבות ופציעות הוא נחת בליברפול ולא כדי להצטרף לאלופת הפרמייר-ליג, אלא דווקא כדי ללבוש את הכחול של היריבה העירונית, אברטון, ששילמה עליו מחיר מבצע של 25 מיליון אירו.
על פניו אפשר לראות בכך סימן מובהק לירידה בערכו של הקולומביאני. אברטון הוא אמנם מועדון עם היסטוריה מפוארת, אבל כבר לא מעט שנים שלא מצליחים לדגדג שם את הגדולות באמת של הפרמייר-ליג והתואר האחרון שחגגו הטופיז היה הגביע האנגלי אי שם ב-1995, כשחאמס היה רק בן 4. למרות זאת, ההחלטה להגיע דווקא לגודיסון פארק, היא אולי הצעד הכי נבון שרודריגס יכול היה לעשות בשלב הזה של הקריירה הדועכת שלו.
בדיוק כמו קולומביה המפתיעה של 2014, גם אברטון היא קבוצה מוכשרת שבונה את עצמה מחדש לקראת קפיצת מדרגה ולטובתה משחקת העובדה שלא מצפים ממנה להתחרות בליברפול, מנצ'סטר סיטי, צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד. אחרי שהתקשה לעמוד בציפיות בריאל מדריד וחווה תקופה סבירה בבאיירן מינכן, הוא מגיע למועדון בסדר גודל קטן יותר. כזה שכנראה התאים לו יותר מלכתחילה.
5 צפייה בגלריה
לא ספר אותו. זינדין זידאן
לא ספר אותו. זינדין זידאן
לא ספר אותו. זינדין זידאן
(צילום: EPA)
באברטון הוא יקבל חיבוק חם מהאוהדים, מעמד של כוכב ובעיקר יזכה להתאחד עם האיש שמעולם לא ויתר עליו, קרלו אנצ'לוטי. זאת תהיה הפעם השלישית בקריירה שהשניים ישתפו פעולה. תקופתו של המנג'ר האיטלקי בריאל מדריד הייתה הטובה ביותר של חאמס במדי הבלאנקוס ולאחר מכן הוא הביא אותו לבאיירן מינכן וידע להוציא ממנו דברים טובים גם שם. "אני מאוד מחובר אליו ובהחלט מחזיק ממנו", אמר אנצ'לוטי בשנה שעברה, כשעוד אימן את נאפולי וחשב לצרף את הקשר.
חאמס מצדו מיהר לפרגן למאמן החדש-ישן שלו: "אני שמח להגיע למועדון המפואר הזה ולשחק תחת מנג'ר שמכיר אותי מצוין. אני משוכנע שעם קרלו והצוות שלו נוכל לעשות דברים גדולים ואחת הסיבות המשמעתיות שהובילו אותי לפה הייתה העובדה שהוא נמצא כאן. נהניתי לשחק אצלו כבר בשני מועדונים שונים ואני מצפה כבר לעבוד איתו שוב".
אנצ'לוטי אכן היה זה שהצליח להוציא את המיטב מהקולומביאני. את עונת 2014/15, עונת הבכורה שלו בריאל עם האיטלקי על הקווים, סיים עם 17 שערים ו-18 בישולים בכל המסגרת ומקום בנבחרת העונה של הליגה הספרדית. אנצ'לוטי בניגוד לרפא בניטס וזינדין זידאן, שהגיעו לאחר מכן, ידע לאפשר לקשר התקפי חופש פעולה כמעט מלא, וחסך ממנו לא פעם עבודות לחץ והגנה אפורות.
5 צפייה בגלריה
חאמס
חאמס
קשר מיוחד. רודריגס ואנצ'לוטי בימיהם בריאל מדריד
(צילום: AP)
גם במסיבת העיתונאים בה הוצג חאמס, הדגיש אנצ'לוטי את התפקיד שהוא מייעד לו: "הוא בעל יכולת יוצאת דופן לספק אסיסטים לחלוצים". מי שעשוי ליהנות במיוחד משיתוף הפעולה הוא רישרליסון. הברזילאי סיים את שתי העונות האחרונות עם 13 שערים בכל אחת וישמח לשדרג את עצמו העונה. את העבודה ההגנתית בקישור מייעד אנצ'לוטי לשחקן חיזוק אחר שהוא מכיר היטב, אלן שהגיע מנאפולי תמורת 25 מיליון אירו. גם עבדולאיה דוקורה מווטפורד בדרך לגודיסון פארק וצפוי להוסיף אגרסיביות במרכז השדה המתחדש של הטופיז, שהיה נקודת התורפה העיקרית של הקבוצה בעונות האחרונות.

גורד השחקים הואר לכבודו

מי שעוד יחכה לו באברטון הוא חברו לנבחרת, ירי מינה. הבלם כבר דאג לקבלת פנים חמה עם פוסט אוהד באינסטגרם: "מקולומביה לאנגליה. מצפה לך חוויה גדולה. תודה לאלוהים שדאג שדרכינו יצטלבו". אפרופו קולומביה, המעבר של כוכב הנבחרת הפך לשיחת היום במדינה והמילה "אברטון" הפכה למילה שחיפשו הכי הרבה קולומביאנים ביממה שאחרי החתימה.
באברטון מודעים לטירוף סביב הרכש הטרי ודאגו להעצים אותו כשבשני בלילה האירו בכחול את מגדל קולפטריה, אחד מגורדי השחקים הגבוהים בדרום אמריקה, שממוקדם בבירה בוגוטה. הם גם הוסיפו את המספר "19", אותו ילבש הרכש החדש.
5 צפייה בגלריה
נבחרת קולומביה
נבחרת קולומביה
מינה וחאמס. ישתפו פעולה גם באברטון
(צילום: רויטרס)
מגדל קולפטריה מואר לכבוד הרכש החדש
הפוסט של מינה
יש זמרים שנאבקים כל הקריירה כדי להימנע מהסטיגמה "זמר של שיר אחד". במקרה של חאמס רודריגס מדובר במאבק שלא להפוך "לשחקן של טורניר אחד". עם מאמן שבונה עליו, חבר לנבחרת לידו והתחלה חדשה בליגה איכותית, זאת ההזדמנות הגדולה ואולי האחרונה שלו.