התגעגענו, אז באנו. אחרי שלוש שנות היעדרות של קבוצה ישראלית משלב הבתים של הליגה האירופית, מכבי ת"א והפועל באר שבע החזירו לאוהדי הכדורגל הישראלי את החיוך לפנים.
המצב בארץ לא טוב. אלפי חולים חדשים מתווספים לסטטיסטיקת הקורונה בכל יום מחדש, כמות הנפטרים והמונשמים הולכת וגדלה בקצב מסחרר. אמנם ליגת העל נפתחה, אבל נסגרה במהירות לאחר המחזור השלישי בלבד. וזה עוד לא הכל: השבוע התבשרנו בהחלטה שערורייתית שהכדורגל שלנו ייסגר ולא יוחזר עד להודעה חדשה. כתוצאה מכך, רק הקבוצות שהעפילו לליגה האירופית וכמובן שחקני נבחרת ישראל יורשו להתאמן, כששאר השחקנים יישארו בבית. לפחות בזכות מכבי ת"א וב"ש תהיה לאוהד הישראלי קצת נחמה בליבו, ואת מי לעודד מהבית.

2 צפייה בגלריה
שחקני ב"ש חוגגים
שחקני ב"ש חוגגים
שחקני ב"ש חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)

באר שבע עשתה מסלול אירופי נפלא: היא עברה את דינמו באטומי בקלילות, גברה על לאצ'י האלבנית בזכות שני שערים בתוספת הזמן ובהמשך הציגה משחקים הרואיים מול יריבות קשות יותר - מאת'רוול ו-ויקטוריה פלזן. היא עלתה בגאווה ובצדק רב לשלב הבתים של האירופית, שם תפגוש יריבות חזקות במיוחד: באייר לברקוזן, סלביה פראג וניס. לכאורה בית קשה וכמעט בלתי אפשרי להעפלה, אך יחד עם זאת, באר שבע של השנה מצוידת בשחקנים מעולים כמו ז'וזואה, אלטון אקולטסה וג'ונתן אגודלו, שמות ברמה אירופית. מעניין מאוד יהיה לראות איך יוסי אבוקסיס יתמודד עם האתגר.
מכבי ת"א שנשרה ממוקדמות ליגת האלופות היישר לשלב הבתים של הליגה האירופית. ניצחון במפגש הכפול מול זלצבורג היה מסדר לה שלב בתים מפואר בהרבה, אבל בגלל הקורונה לעולם לא נדע מה היה קורה אם... אחרי עונה חלומית בליגה בניהולו של ולדימיר איביץ', הצהובים פתחו את העונה החדשה ברגל שמאל עם מאמנם היווני החדש יורגוס דוניס, אבל הוא הצליח באירופה, איפה שאיביץ' נכשל. ניצחונות על ריגה, סודובה ודינמו ברסט פרשו את השטיח האדום בדרך לבתים.

2 צפייה בגלריה
עדן קארצב
עדן קארצב
עדן קארצב
(צילום: רויטרס)

על הנייר, מכבי קיבלה הגרלה יותר קלה מזו של באר שבע, ותפגוש את ויאריאל, קרבאך וסיבאספור. הצהובים כבר פגשו בעבר את ויאריאל והתמודדו איתה יפה מאוד באותו מעמד בעונת 17/18: תיקו ביתי וניצחון חוץ.
כשמסתכלים על התמונה המלאה, לשתי הישראליות שלנו באירופה סיכוי לא קטן להעפיל לשלב 32 הגדולות. גם אם זה לא יקרה, לנו אוהדי הכדורגל הישראלי מובטחים לפחות שישה משחקים לכל אחת מהקבוצות. ונקווה שגם הכדורגל שלנו בארץ יחזור לקדמותו במהירות המרבית, כי אנחנו כל כך מתגעגעים אליו וצריכים אותו, בטח בתקופה קשה שכזאת.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.