הישג לספורט הישראלי: לוחם הסמבו טריאל אבסוב זכה היום (שבת) במדליית זהב באליפות אירופה שהתקיימה בקפריסין.
אבסוב, תושב ראשון לציון ויליד באקו שבאזרבייג'ן, אשר התחרה במשקל עד 71 ק"ג, ניצח יריב ליטאי בשלב רבע הגמר. בחצי הגמר הוא גבר על הרוסי נאיל בודקוב ובגמר הכניע את הארמני מאהר מריאניאן בבריח. מדובר במדליית הזהב הראשונה בה זוכה ישראל בקטגוריה זו. זוהי הצלחה גדולה עבור הלוחם שהשתתף בקרבות MMA בשנים האחרונות.
1 צפייה בגלריה
אליס שלזינגר וטריאל אבסוב עם פבל מוסין
אליס שלזינגר וטריאל אבסוב עם פבל מוסין
אליס שלזינגר וטריאל אבסוב עם פבל מוסין
(צילום: פרטי)
אליס שלזינגר פרשה אמנם מג'ודו, אבל לא סיימה את הקריירה הספורטיבית. הישראלית שייצגה בשנים האחרונות את בריטניה בג'ודו בגלל סכסוך עם האיגוד הישראלי זכתה במדליית כסף באותה אליפות סמבו לנשים במשקל עד 65 ק"ג.
שלזינגר, שייצגה את ישראל הפעם, ניצחה בקרב הראשון יריבה ממולדובה, מאוחר יותר הכניעה בלארוסית וסיימה בתיקו בגמר עם יריבה רוסייה. מאחר ששלזינגר זכתה בנקודה בקרב בגלל עונש שספגה הרוסייה, בעוד יריבתה השיגה הפלה, הוענק הזהב ליריבה. שלזינגר זכתה בעבר באליפות העולם בסמבו ב-2013 ו-2014, בתקופה בה הפסיקה את פעילותה בג'ודו בטרם עברה מהאיגוד הישראלי לבריטי.
מאמנם של אבסוב ושלזינגר ובעלה של שלזינגר, פבל מוסין, נבחר כחבר הנהלה של איגוד הסמבו האירופי בקונגרס שהתקיים באותה אליפות. מוסין הגיב: "אנו מרוצים מאוד מהתוצאות. ישראל מתקדמת והופכת לשם דבר בעולם הסמבו. אנחנו מקבלים הערכה רבה בתחרויות ואין ספק שההישגים האלה רק יוסיפו למעמד שלנו"
בתחרויות לנוער זכתה ישראל בשתי מדליות כסף נוספות: ליזה קובלב סיימה שנייה במשקל עד 72 ק"ג וניקולאי סבייב עשה זאת במשקל עד 64 ק"ג. על פי התוצאות סיימה נבחרת ישראל במקום השלישי התחרות הקבוצתית.