אליפות העולם במפרשיות 470 תצא מחר (שני) לדרך בווילמורה, פורטוגל, ותהווה הזדמנות אחרונה להשגת הקריטריון האולימפי.
ישראל רוצה לשלוח נציגות גברים בדגם הזה לאולימפיאדה (מה שקורה מאז לוס אנג'לס 1984), אך ההגעה לטוקיו לא תהיה משימה פשוטה למאור עבו ויואב רוז מכיוון שיוענק מקום אחד בלבד עבור יבשת אירופה.
2 צפייה בגלריה
מאור עבו ויואב רוז באליפות אירופה עד גיל 23 בפורטוגל
מאור עבו ויואב רוז באליפות אירופה עד גיל 23 בפורטוגל
עבו ורוז
(צילום: איגוד השייט)
כדי לעשות זאת, עבו ורוז יצטרכו לגבור על צמדים מאוסטריה, גרמניה, הונגריה, פורטוגל, שווייץ ואוקראינה, שגם להם אין עדיין נציגות באולימפיאדה.
אצל הנשים המצב הרבה יותר פשוט, מאחר שישראל כבר מחזיקה בכרטיס האולימפי, ומי שצפויות לייצג את המדינה הן נויה ברעם ושחר טיבי, הצמד היחיד שמתחרה כיום, לאחר שצמדים רבים התפרקו בשנתיים האחרונות. כמו כן, נראה גם נציגות ישראלית מכובדת באליפות של צמדים מעורבים לגברים ונשים: גיל כהן ונועם חומרי, טל שדה ונועה לסרי, ניתאי חסון וסער תמיר. תחרות הצמדים המעורבים תיכנס למשחקים האולימפיים הבאים ב-2024.
במקביל, באותו מקום, תצא לדרך גם אליפות אירופה בגלשני רוח מדגם RSX, שם סגנית אלופת אירופה, קטי ספיצ'קוב, תרצה לעשות קפיצת מדרגה נוספת על הפודיום ולקחת לראשונה את התואר האירופי.
2 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
ספיצ'קוב
(צילום: vilamoura sailing)
אצל הגברים, שחר צוברי, שמוביל במאבק על הכרטיס הבודד לאולימפיאדה עם 61 נקודות על פני חברו לנבחרת יואב כהן (37 נקודות), ייאלץ להמתין לאליפות העולם בחודש הבא בספרד כדי לראות האם הוא זה שטס לאולימפיאדה, ובינתיים להמשיך ולהפגין את יכולתו בתחרות חשובה. עוד ישתתפו תום ראובני ואופק אלימלך.