בתחילת העשור הקודם, אם מישהו היה שואל אתכם על היריבות בין ליברפול למנצ'סטר סיטי, הייתם אומרים לו שמדובר בעוד משחק ולא יותר מזה. אך בשנים האחרונות, שתי הקבוצות מצאו עצמן במאבקי אליפות אחת כנגד השנייה, ואפילו התמודדו לפני כמה שנים ברבע גמר ליגת האלופות, מה שהפך את היריבות לטעונה ומכרעת בקרב השחקנים והקהלים.
הכל התחיל אי שם בעונת 2013/14, אז שני המועדונים מצאו עצמם במאבק צמוד עד הסוף. המשחק הזכור ביותר בעונה הזאת היה באנפילד, כשליברפול ניצחה 2:3 משער אדיר של קוטיניו. אחרי אותו ניצחון היה נראה שליברפול בדרך לתואר לאחר שהוכיחה עליונות על סיטי, אך היא פשוט קילקלה לעצמה עם איבוד נקודות במשחקים שבאו לאחר מכן, ובעצם הגישה ליריבתה את האליפות.
1 צפייה בגלריה
דה בריינה מחמיץ פנדל
דה בריינה מחמיץ פנדל
דה בריינה בפעולה מול ליברפול
(צילום: רויטרס)
קופצים ארבע שנים קדימה, והפעם אנחנו לא מדברים על הפרמייר־ליג, אלא על ליגת האלופות. שתי הקבוצות הוגרלו אחת כנגד השנייה בשלב רבע הגמר. סיטי הגיעה מפסגת הליגה האנגלית ובעיצומה של עונה אדירה, שבה אף קבוצה לא הצליחה אפילו לאיים עליה, ורצתה לשים את ידיה לראשונה גם על הגביע עם האזניים הגדולות.
אך לליברפול היו תוכניות משלה ועם תצוגת תכלית במשחק הראשון באנפילד, היא היממה את הסיטיזנס עם 0:3 מפלצתי ושער בלתי נשכח של אלכס אוקסלייד צ'מברליין. סיטי הגיעה לגומלין במטרה לנקום ולנסות לבצע רמונטדה, אך המציאות לא האירה לה פנים והיא בכלל לא הייתה קרובה לעלות והפסידה שוב. אגב, גם באותה עונה מופלאה החבורה של קלופ יצאה מאנפילד עם ניצחון מוחץ.
שנה לאחר מכן, בעונת 2018/19, שתי הקבוצות מוצאות את עצמן שוב במאבק על האליפות. בסיבוב השני הן נפגשו במנצ'סטר, כשליברפול הגיעה עם יתרון שבע נקודות ובידיעה שכל תוצאה פרט להפסד תקרב אותה אל התואר. אך לבעלת הבית היו תוכניות אחרות, והיא ניצחה 1:2 עם ההצלה הזכורה של ג'ון סטונס מהקו, ושער הניצחון של סאנה. הניצחון הזה צימק את הפער לארבע נקודות בלבד ובעצם הפך את המומנטום בדרך לעוד עונה שבה סיטי גוזלת אליפות שהיה כבר ברגליה של ליברפול.
עונת 2019/20 הציגה בפנינו את חילופי השלטון בממלכה, ליברפול סוף סוף זכתה בתואר ועשתה זאת ללא קושי רב. העברת השרביט התרחשה באנפילד, עוד בתחילת העונה, כשליברפול הרשימה עם 1:3 גדול.
הגענו לעונה הנוכחית וזה הזמן לחמם מנועים ולהתכונן לקראת המפגש הגדול. נתחיל עם מנצ'סטר סיטי המוליכה הגאה, שנמצאת במומנטום מטורף של 13 ניצחונות רצופים שהשכיחו את הפתיחה המגומגמת. הכוח של סיטי הוא החולייה האחורית שלה, שהיא הטובה בליגה, והיא תיתקל בראשון באחת מההתקפות הטובות באירופה. יהיה מעניין לראות כיצד היא תתמודד מול השלישייה הקדמית האימתנית של היריבה.
אצל ליברפול הצרות באות בצרורות. שני הבלמים, ואן דייק וגומז, שהיו מעוז ההגנה פצועים ולא יעמדו לרשותו של קלופ, מה שאומר שהרבה איכות וניסיון במעמדים ובמשחקים גדולים לא יהיו לשניים שיחליפו אותם במרכז ההגנה. וזו בעיה רצינית מול הקישור ההתקפי האדיר של הסיטיזנס ומול הגמישות הטקטית המופלאה, של פפ, שאין לדעת איך יפתיע את ההגנה החלשה של ליברפול.
המשחק הזה יחרוץ בעיקר את גורלה של ליברפול, שכל תוצאה מלבד ניצחון והיא תוכל להגיד שלום לתואר האליפות כבר בתחילת פברואר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.