כפי שראינו בשני המחזורים הראשונים ביורו 2020, איטליה היא אחת הנבחרות המלהיבות ביותר בטורניר. מנבחרת הגנתית ומשעממת באופן מסורתי,, המאמן רוברטו מנצ'יני הפך אותה להתקפית מאין כמוה. שישה שערים ב-2 משחקים בלבד מסמנים מגמה, שממשיכה את היכולת ממוקדמות הטורניר הנוכחי.
אחד השמות המעניינים מבין השחקנים היחסית יותר אלמוניים הוא מנואל לוקאטלי. ליודעי דבר, שמו היה מוכר עוד קודם. הקשר ההגנתי שיחק במילאן והראה יכולות טובות, אך לא הצליח לתקוע יתד בהרכב. ב-2018, אחרי 3 שנים בבוגרים, הושאל לסאסואולו. לאחר שהראה בדיוק מה הוא שווה, הקבוצה מיהרה להחתים אותו לשנתיים נוספות.

1 צפייה בגלריה
מנואל לוקאטלי חוגג
מנואל לוקאטלי חוגג
מנואל לוקאטלי חוגג
(צילום: Getty Images)

יהיה לה קשה להחזיק בו: עוד לפני הצמד שלו נגד שווייץ (השחקן הראשון שכבש 2 שערים במשחק עבור האיטלקים בטורניר רשמי מאז מריו באלוטלי ביורו 2012), מספר קבוצות כבר שמו עין על הקשר המחונן - בהן נאפולי, יובנטוס ואפילו בורוסיה דורטמונד. כמו שזה נראה כרגע, הגברת הזקנה בדרך ליהנות משירותיו.
העובדה שאיטליה לא תלויה רק בחלוצים כמו צ'ירו אימובילה ולורנצו אינסינייה, מהווה עבורה יתרון. לוקאטלי הוא לא רק שחקן טוב, אלא גם בנאדם. לאחר שהחליף את מרקו וראטי הפצוע בהרכב, אמר כי הוא מקווה שהאחרון יחזור וכמה שיותר מהר - כי הניסיון שלו נדרש להצלחת הנבחרת. ככלות הכל, רק שמונה מתוך 26 שחקני הסגל של איטליה שיחקו בטורנירים גדולים בעבר.
האם לוקאטלי הוא סוג של אנדראה פירלו משודרג, מעין פליימייקר מודרני שיודע גם לנצל מצבים קורצים? אלו נעליים גדולות למלא, אבל יש סיכוי סביר שאיטליה הרוויחה כוכב לשנים הקרובות. אולי היא תקצור את הפירות עוד החודש, ע"י זכייה שנייה בתולדותיה בטורניר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.