כמה שחקנים אתם מכירים שבגיל 16 כבר קיבלו דקות בנבחרת הלאומית הבוגרת? כמה שחקנים אתם מכירים שבגיל 16 כבר שיחקו בקבוצה הבוגרת שמשחקת בליגת האלופות? אני מניח שלא הרבה, אם בכלל. אז הכירו את קיי ואן דר פורסט דה פריס, גארד הולנדי בן 19 מאוסטנד הבלגית, 191 סנטימטרים על 85 קילוגרמים.
ההולנדי החל לשחק כדורסל בקבוצה חובבנית בעיירתו שבהולנד, לפני שאוסטנד קלטה את היכולות שלו והחתימה אותו בגיל 15 בלבד. בקיץ 2017 הוא לקח חלק באליפות אירופה לנערים דרג ב' ולקח את הולנד לגמר, ובאותה שנה קיבל שלושה משחקים בנבחרת הבוגרת במסגרת מוקדמות אליפות העולם. שנה לאחר מכן, כשהיה צעיר בשנתיים מכל השחקנים שסביבו, היה הכוכב שהעלה את נבחרת הנוער ההולנדית לדרג א'.

1 צפייה בגלריה
קיי ואן דה פורסט דה פריס
קיי ואן דה פורסט דה פריס
קיי ואן דה פורסט דה פריס
(מתוך טוויטר)
מיד לאחר אותו טורניר מוצלח, הגארד קיבל הזדמנות בקבוצה הבוגרת של אוסטנד, ובעונה שעברה, כשהיה עדיין בן 17, התחיל להיות שחקן משמעותי בקבוצה: 16 משחקים בליגה הבלגית, 19 דקות בממוצע – 7.4 נקודות, 4.4 אסיסטים ו-1.6 ריבאונדים, 48% לשלוש. 17 משחקים בליגת האלופות, 16 דקות בממוצע – 6.1 נקודות, 3.1 אסיסטים ו-1.6 ריבאונדים, הגעה לשמינית הגמר. הוא גם שיחק באותה עונה פעמיים נגד הפועל חולון, ובמשחק הראשון קלע 13 נקודות ומסר 4 אסיסטים בנוסף ל-3 ריבאונדים, ב-15 דקות.
הפוטנציאל מתחיל להתפרץ, כי כבר בעונה הנוכחית, במשחק הפתיחה של ליגת האלופות נגד בורגוס, הוא סיים עם 11 נקודות ו-4 אסיסטים. בגומלין נגד אלופת המפעל הוא רשם דאבל-דאבל של 13 נקודות ו-11 אסיסטים! לצערו, אוסטנד הודחה כבר בשלב הראשון של ליגת האלופות, אך הוא סיים את העונה עם 6.8 נקודות ו-5.5 אסיסטים ב-21 דקות. בליגה הבלגית הוא כבר ערך העונה 19 הופעות, עם מספר דקות זהה לזה שהוא קיבל בליגת האלופות. הוא משיב עם 8.4 נקודות, 4.3 אסיסטים ו-2.2 ריבאונדים. וכן, גם בנבחרת הדברים נראים טוב, עם שלושה משחקים במוקדמות היורובאסקט: 19 דקות, 6.7 נקודות, 4.0 אסיסטים ו-2.3 ריבאונדים.
ואיך זה קשור לישראל? אריק שיבק הוא המנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות בהולנד. הוא אמר על קאי ש"הוא שחקן עם יכולות מסירה בלתי רגילות. הוא משחק מאוד מהיר וקורא את המגרש בצורה יפה, הוא שחקן קלאץ' עם קליעה טובה, יש לו את כל מה שצריך להפוך לשחקן גדול". מאמנו באוסטנד אומר כי הוא יגיע ליורוליג במוקדם או במאוחר, אך הוא חושב שהוא צריך להישאר עוד שנה בבלגיה לשפר את יכולותיו ולצבור ביטחון. האם נראה אותו בשנה הבאה ביורוליג? את אדם סילבר נאבק לבטא את כל השם כדי לקרוא לו בדראפט 2022?
אולי כן ואולי לא, אבל תהיו בטוחים שכשתראו את יורובאסקט 2022, הוא ינהל את המשחק בבית הישראלי. תזכרו איפה שמעתם עליו לראשונה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.