שיאן העולם בקפיצה במוט, ארמנד דופלנטיס, הוכיח הערב (רביעי) שהוא נמצא בכושר מטורף, אחרי שקפץ לגובה של 6.07 מטר, בתחרות בסבב ליגת היהלום באתלטיקה, שהפעם נערכו בה רק קפיצות למוט לגברים ונשים במרכז העיר לוזאן בשווייץ.
את דופלנטיס סחף אלוף העולם המכהן, סם קנדריקס האמריקאי, שהצליח לעבור גובה של 6.02 מטר. הרף עלה למעלה בחמישה סנטימטרים וזה כבר היה יותר מדי עבור קנדריקס, שפסל שלוש פעמים.
3 צפייה בגלריה
ארמנד דופלנטיס
ארמנד דופלנטיס
דופלנטיס. תופעת טבע
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
ארמנד דופלנטיס
ארמנד דופלנטיס
דופלנטיס בין הבניינים בלוזאן
(צילום: EPA)
השבדי לעומת זאת עבר את הגובה בניסיון הראשון וקבע גם שיא אישי באצטדיון (השיא הקודם שלו היה 6.05 מ'), שיא שבדי וגם שיא תחרות. דופלנטיס הרים את הרף ל-6.15 מטרים, סנטימטר אחד יותר משיא העולם ההיסטורי באצטדיון של סרגיי בובקה האגדי, אך הוא פסל בניסיון הראשון והחליט לוותר על הניסיונות הבאים בעקבות החשש מפציעה וגם לאור החושך במתחם המיוחד שהוקם עבור האירוע ולא כלל תאורה מתאימה.
שבדיה חגגה פעמיים בלוזאן, אחרי שהמנצחת בנשים הייתה אנג'ליקה בנגטסון, מדליסטית הארד מאליפות אירופה ב-2016, שחלפה על פני גובה של 4.72 מטר בניסיון השלישי. היא כשלה ב-4.84 מטר, שהיה מסדר לה שיא לאומי חדש.
3 צפייה בגלריה
המסלול בלוזאן
המסלול בלוזאן
המסלול המיוחד בלוזאן
(צילום: EPA)
למרות הקורונה, המארגנים אישרו ל-1,000 איש לצפות בתחרות, כאשר הם חולקו לארבעה איזורים, חבשו מסיכות ושמרו על ריחוק חברתי. התחרות הבאה בסבב תתקיים כבר בעוד יומיים באצטדיון בבריסל, שם כבר נראה תוכנית מלאה יותר של מקצועות והרבה יותר משתתפים, כולל הופעה נוספת של דופלנטיס.