לפני 20 שנה בדיוק לאציו זכתה באליפות האחרונה שלה איטליה. בעונת 1999/2000 שיחקו במדיה בין היתר אגדות כמו אלסנדרו נסטה, פאבל נדבד ודייגו סימאונה. הרבה מים עברו בנהר מאז ועושה רושם שהקבוצה יכולה לשחזר את ההצלחה ולזכות שוב בסקודטו.
עם סגל דומה מאוד לעונה הנוכחית לאציו סיימה את עונת 18/19 רק במקום השמיני, ואף אחד לא דמיין שעונה לאחר מכן היא תיראה כמו קבוצה בלתי ניתנת לעצירה.
2 צפייה בגלריה
אימובילה חוגג
אימובילה חוגג
עונה היסטורית. אימובילה חוגג
(צילום: רויטרס)
הליגה האיטלקית מתחדשת כשנשארו עוד 12 מחזורים לסיום העונה. יובנטוס מובילה את הטבלה עם 63 נקודות, לאציו דולקת אחריה עם 62.
גם בעונת האליפות האחרונה של לאציו המאבק בין שתי הקבוצות היה צמוד עד הסוף. במחזור האחרון יובנטוס הפסידה 1:0 לפרוג'יה, כאשר לאציו ניצחה 0:3 את רג'ינה ובעקבות זאת חגגה אליפות. תסריט דומה יכול לקרות גם העונה.
ללא ספק יהיה קשה ללאציו לשמור על הפער הקטן מול המכונה המשומנת מטורינו. הקבוצות עוד עתידות להיפגש למשחק העונה, אך אין ספק שלאציו חווה כאן עונה אדירה, אולי אפילו בקנה מידה היסטורי.
אי אפשר שלא להתחיל מהמוציא לפועל, ראש החנית, צ'ירו אימובילה. החלוץ האיטלקי בן ה־30, שלא הצליח למצוא את עצמו ממש עד עכשיו ונדד בין קבוצות שונות, נותן עונה פנטסטית. שימו לב לנתונים: 27 שערים ב־26 משחקים. 60 שערים כבשה לאציו, 27 מתוכם על־ידי אימובילה, כ-45% מכלל השערים. צ'ירו כובש כל 3.7 בעיטות בממוצע. לשם השוואה, כריסטיאנו רונאלדו, שכבש העונה 21 שערים, מבקיע כל 7.3 בעיטות בממוצע. לאוטרו מרטינס מאינטר עושה את זה כל 9.2 בעיטות.
אלו נתונים פשוט מדהימים. אימובילה הוא חלוץ רחבה קלאסי שיודע לכבוש בנגיעה, ועושה רושם שהעונה הוא חד מתמיד. סיכוי גדול מאוד שפגרת הקורונה תפגע בכושרו, כמו בהרבה שחקנים. הוא נמצא בקצב של 40 שערים לעונה, כשמלבד הניסיון להשיג את האליפות, מתמודד גם חזק במרוץ להיות מלך השערים הגדול בהיסטוריה של הליגה האיטלקית. השיא שייך לגונסלו היגוואיין, שבעונת 15/16 כבש 36 שערים, ביחד עם החלוץ ג'ינו רוזטי, שגם הוא רשם את אותו מספר אי שם ב־1929.
אז צ'ירו אימובילה הפך להיות חלק אינטגרלי מאוד בלאציו, אך אי אפשר להתעלם גם מהשיפור של לואיס אלברטו. הקשר הספרדי, שגם הוא בדומה לצ'ירו לא התאקלם באף קבוצה בקריירה, מצא את מקומו סוף סוף. הוא בישל העונה 12 שערים, רובם כמובן לאימובילה, ועושה רושם שהם משלימים אחד את השני.
מאחוריו משחק הקשר הדינמי סרג'י מילנקוביץ' סאביץ', שנותן את הטון במרכז המגרש.
בסיום עונת 17/18, לאחר עונת הפריצה של הקשר הסרבי הצעיר, פרשת דרכים עמדה לפניו. ריאל, ברצלונה, יונייטד, כל הקבוצות הגדולות של אירופה התעניינו בו. קלאודיו לוטיטו, נשיא לאציו, לא היה מוכן לשחררו, וסאביץ' החליט להאריך את החוזה עד ל־2023, דבר אשר תרם לחיזוק הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ' חוגג
סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ' חוגג
סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ' חוגג
(צילום: רויטרס)
לאציו משחקת העונה במערך הנוקשה 3-5-2 עם מגנים תוקפים שחורכים את הקווים. אי אפשר להתעלם מהעבודה ההגנתית של הקבוצה, שספגה רק 23 שערים.
בניגוד למרבית הליגות באירופה, הסריה A נמצאת בנקודת רתיחה. יכול להיות שהשחקנים יוכלו לחזור לכושרם הנוכחי בעקבות לוח הזמנים הנוקשה – משחק כל שלושה-ארבעה ימים, כשגם הסיכון לפציעות עולה. לאציו צריכה לקבל את ההכרה ואת הבמה המגיעה לה אחרי עונה פנטסטית עד עכשיו, כשהיא הולכת לקרב ראש בראש על האליפות מול יובה, האלופה בשבע השנים האחרונות. לא בטוח ששחקניה המובילים יישארו איתה לעונה הבאה, כשהקבוצה גם תזכה לשחק כמובן בליגת האלופות. נותר רק לקוות שהכדורגל היפה והיעיל ינצח, כשהצדק ייעשה ולאציו אכן תזכה באליפות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.