סוף עידן בפורמולה 1. אחרי יותר מ-40 שנה, משפחת וויליאמס עוזבת את הקבוצה הנושאת את שמה. סר פרנק וויליאמס ובתו קלייר, יעזבו רשמית בתום המרוץ במונזה ביום ראשון הקרוב.
בשנים האחרונות סבלה וויליאמס מבעיות תקציב שהפכו אותה לקבוצה החלשה ביותר בסבב והיא סיימה אחרונה בשתי העונות שעברו. לפני כשבועיים נמכרה הקבוצה לתאגיד האמריקני דורליטון קאפיטל, שינסה להחזירה לקדמת הגריד.
2 צפייה בגלריה
קלייר וויליאמס
קלייר וויליאמס
קלייר וויליאמס. עוזבת
(צילום: AP)
סר פרנק וויליאמס הקים את וויליאמס יחד עם פטריק הד ב-1977 והשניים הפכו את הקבוצה לאחת המצליחות בסבב עם שבעה נהגים שזכו באליפות ותשע זכויות באליפות היצרנים של הסבב היוקרתי. בשנים האחרונות פרנק נותר אמנם בתפקיד רשמי, אבל בתו קלייר תפסה פיקוד ושימשה כסגנית מנהלת הקבוצה.
כעת, כשעתיד הקבוצה הובטח, מרגיש שהגיע הזמן המתאים לרדת מהבמה של הספורט הזה", אמרה קלייר וויליאמס. "היינו חלק מהפורמולה 1 יותר מארבעה עשורים וגאים על השיאים ששברנו והמורשת שאנחנו משאירים". וויליאמס הוסיפה: "האהבה לתחום תמיד הייתה מה שהוביל אותנו ולא היה פשוט לקבל את ההחלטה, אבל התייעצנו כמשפחה והחלטתנו את מה שהחלטנו".
2 צפייה בגלריה
רוי ניסני
רוי ניסני
מכונית הוויליאמס של הנהג הישראלי רוי ניסני
(צילום: וויליאמס)
ג'ורג' ראסל, הכישרון הבולט של הקבוצה הגיב בטוויטר על ההחלטה: "לא הייתי מגיע לאיפה שהגעתי ללא פרנק וקלייר. הם נתנו לי את ההזדמנות בפורמולה 1, כמו שהם עשו עם כל כך הרבה נהגים, מהנדסים, טכנאים ואינספור אחרים לאורך השנים. תודה על הכל ונמשיך לנהוג בטירוף כדי לכבד את השם וויליאמס".
וויליאמס היא קבוצתו של הנהג הישראלי רוי ניסני ובשלב זה קשה לדעת כיצד השינויים ישפיעו עליו. בינתיים, ניסני שמשמש נהג מבחן יזכה לעלות על המסלול בפעם השנייה העונה בסשן האימונים במונזה. ניסני ינהג ברכבו של ג'ורג' ראסל ועל כנף מכוניתו יופיע הלוגו של "יזראל סטארטאפ ניישן" המאמצת אותו. "אחרי סשן נהדר בברצלונה, אני כבר מחכה למסלול האגדי במונזה", אמר הישראלי בן ה-25.