בפעם הראשונה בהיסטוריה, מתעמלת מכשירים ישראלית השיגה מדליה באליפות אירופה. ליהיא רז בת ה-17 זכתה היום (ראשון) במדליית הארד בתרגיל הקרקע בתחרות הנערכת בטורקיה.
רז, המודרכת על ידי מורן קלפנר, הוגרלה להיות המתחרה השביעית שעולה על המשטח, כאשר צפתה איך יריבותיה לאותו מעמד מבצעות טעויות אחת אחרי השנייה עם נפילות ויציאות מהמשטח. הישראלית פתחה טוב את התרגיל ובאחד הפסים כמעט דרכה על הקו, אך שמרה על רמה גבוהה וקיבלה ציון של 12.750 נקודות. במדליית הזהב זכתה הרומנייה לאריסה יורדאקה עם 13.450 נקודות, לאחר ערעור שהקפיץ אותה לפסגה. הטורקייה אוקטס סנלי גוקסו סיימה שנייה עם ציון של 13.1 נקודות
3 צפייה בגלריה
ליהיא רז
ליהיא רז
ליהיא רז
(צילום: איגוד ההתעמלות)
3 צפייה בגלריה
ליהיא רז (מימין) עם המדליה
ליהיא רז (מימין) עם המדליה
ליהיא רז (מימין) עם המדליה
(צילום: גטי אימג'ס)
המטרה הגדולה של רז באליפות הייתה להתברג בין 12 הראשונות באחד מארבעת המכשירים הבודדים בתחרות, זאת כדי להבטיח את מקומה במשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ הבא - ולאחר שהשיגה את הקריטריון הבינלאומי באליפות העולם בשנה שעברה.
לאחר שעמדה במשימה הכפולה, תהיה זו הפעם הראשונה מאז 2012 שלישראל תהיה נציגה באולימפיאדה בהתעמלות מכשירים, האחרונה הייתה ולריה מקסיוטה.
3 צפייה בגלריה
ליהיא רז
ליהיא רז
ליהיא רז בפעולה
(צילום: גטי אימג'ס)
רז החלה את הקריירה שלה בגיל 5 במועדון גוונים ברמת השרון, כאשר ההישג הראשון שלה היה ב-2017 כשזכתה במדליית הזהב לנוער במסגרת המכביה ה-20. שנה לאחר מכן זכתה בכסף בתרגיל הקרקע החזק שלה ובמדליית הארד בקפיצות במסגרת אליפות ישראל לנוער.
בשנה שעברה רז הוכתרה כאלופת ישראל בקרב רב והוסיפה את מדליית הזהב במכשירים הקרקע והמקבילים והוסיפה את הכסף בשולחן הקפיצות, עד להישג הגדול בקריירה שלה היום.
בתחרות המקבילה לגברים, ייצגו את ישראל באולימפיאדה בטוקיו ארטיום דולגופיאט ואלכס שטילוב, כאשר אנדריי מדבדב עדיין מנסה להשיג את הכרטיס ולהיות חלק מהמשלחת שמונה כיום 59 ספורטאים.