ג'מאל מוסיאלה נולד בגרמניה לאב בריטי ולאם גרמנייה. בגיל 7 חזר לבריטניה והתחיל לשחק בקבוצות הצעירות של צ'לסי, וגם בנבחרות הצעירות של נבחרת אנגליה. בגיל 16 חזר הוא לגרמניה וחתם במועדון הגדול בעולם כרגע, באיירן מינכן. את הופעת הבכורה בקבוצת הבוגרים של המועדון ערך מול פרייבורג ב־20 ביוני 2020.
לפני כמה שבועות מוסיאלה הודיע רשמית שהוא ייצג את נבחרת גרמניה ולא את אנגליה, ולדעתי אלו חדשות מלהיבות לגרמנים, מכיוון שלאחר פרישתם של אוזיל ומולר, ומאחר שרויס פציע מאוד ושחקנים אחרים שמשחקים בעמדתו לא נמצאים בכושר טוב, זו ההזדמנות שלו להיכנס לסגל. באנגליה סיכוייו להשתלב היו פחותים, מכיוון שיש להם שחקנים נהדרים ובכושר נפלא שמשחקים בעמדה שלו, כמו מאונט, גריליש, מדיסון ובארנס.
1 צפייה בגלריה
ג'מאל מוסיאלה חוגג
ג'מאל מוסיאלה חוגג
ג'מאל מוסיאלה חוגג
(צילום: רויטרס)
בשבוע הבא יואכים לב יכריז על הסגל שלו לשלושת המשחקים הקרובים במוקדמות המונדיאל, מול איסלנד, רומניה ומקדוניה – שלושה משחקים שבהם גרמניה אמורה לנצח. לדעתי לב חייב לשקול לזמן את מוסיאלה לסגל מהסיבות שהזכרתי קודם ולתת לו צ'אנס אמיתי, ואם הוא ימשיך להפגין את היכולת הנהדרת שלו, אז גם לזמן אותו ליורו.
מוסיאלה, שגובהו 1.80, הוא שחקן מהיר מאוד עם דריבל מצוין, טכני עם הכדור, הרגל החזקה שלו היא ימין, אך הוא יודע להשתמש בשתי הרגליים. ברוב המשחקים העונה הציב אותו פליק בקישור המרכזי, אך מוסיאלה יודע לשחק גם כקשר התקפי וגם באגף שמאל. לדעתי עמדתו הטובה ביותר היא קשר התקפי, אך העונה לא קיבל שם יותר מדי הזדמנות בגלל הכושר הנהדר של מולר.
במשחקו הראשון העונה (נכנס מהספסל במקום סאנה), גרם לשאלקה המון בעיות בצד ימין של ההגנה וגם הבקיע שער נהדר, כאשר חתך משמאל לימין – ובעט מדויק לפינה הקרובה של השוער. ההופעות שהכי הרשימו אותי היו בליגת אלופות נגד אתלטיקו מדריד, אז שיחק כקשר אמצע וגרם הרבה בעיות לקישור הספרדי. הוא תמיד מצא שטח בין ההגנה לקישור והצליח לקבוע את קצב המשחק. התרשמתי גם מההופעה מול לאציו בשמינית הגמר, שם פתח כקשר התקפי ולא רק שהבקיע גול, אלא לא הפסיק להפעיל לחץ על ההגנה.
המחמאה הגדולה ביותר שאני יכול לתת למוסיאלה היא שבגילו הצעיר הוא מפגין ביטחון עצמי ויכולת מצוינת בסגל של הקבוצה הטובה בעולם כרגע. על מנת לממש את מלא הפוטנציאל שלו עליו להמשיך להיות צנוע. כמו שזה נראה כרגע, לדעתי הוא יכול לעשות קריירה מפוארת מאוד.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.