מה ניתן וצריך לשנות במכבי ת"א? את הסגל. יש שם יותר מדי שחקנים חביבים ש"קשה לוותר עליהם", אבל כנראה שצריך, כי מכבי צריכה עוגנים, בהגנה ובהתקפה. כידוע, אין תחליף לדני אבדיה במכבי ת"א, אבל הפציעה של יובל זוסמן העמיקה עוד יותר את הבור, כי שניהם מתפקדים כגארד-פורוורדים - שחקן גבוה וקליל משקל שמסוגל להוביל כדור, למסור ולשמור על גארדים ופורוורדים "ממוצעים" כאחד, לקלוע מעל רוב הגארדים ולעבור בצעד ראשון את רוב הפורוורדים. ההבאה של עוז בלייזר היא "בינגו" ומראה שההנהלה לא איבדה את החדות. על החזרה של יובל ועומרי כספי מהפציעות שלהם אין יותר מדי שליטה. כספי יחזור בעיקר כחונך ומעין עוזר מאמן על המגרש, יובל ובלייזר יצטרכו לתקוע יתד איפשהו בעמדות 4-3.
לא קביל שהעמדות יהיו תפוסות ע"י זרים בינוניים, ובואו נודה באמת, אנג'לו קלויארו בינוני במקרה הטוב. בעוד אלייז'ה בראיינט וטיילר דורסי טובים מאוד, אהובים וקשה יהיה להיפרד מהם - אבל הם לא אנתוני פארקר, שבשבילו היה שווה לוותר על ישראלי פותח. אותו דבר בעמדת הרכז - זו חייבת לחזור לג'ון דיברתולומאו, ובמהרה. אם הוא לא בכושר, אז שיירד לספסל אחרי דקות ספורות. זה מה שעושים בבוסטון עם ג'ייסון טייטום, אז אפשר גם עם ג'ונדי, אף אם מסיבות שונות. חייבים לזכור שהוא (בערך) הפוינט גארד הטבעי היחיד בסגל הנוכחי. אם עידן אלבר יתפתח בעתיד לאופציה? מה טוב. כמחליף שני או שלישי לבטח הוא טוב כבר כיום. זה סוג של הצהרת כוונות. את ההגה מפקידים בידיים של מי שיכול לקבל הוראות בעברית, מהקווים, ובלי שצריך לעצור את שטף המשחק.

1 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
מכבי ת"א מול צסק"א
(צילום: עוז מועלם)

בשנה שעברה שיחקו בצבע, בין השאר, קווינסי אייסי (בעיקר מבצר בהגנה, אבל גם איום על ההגנות בריב' התקפה מצוין) ואות'לו האנטר, עוגן הגנתי והתקפי כאחד, אבל מה לעשות, הגיל... בעוד מאמארה סטודמאייר (שמזוהה בעיקר עם ירושלים) ומטאריק בלאק (שחקן נהדר אבל מרבה להיפצע) נפרדנו בצער לא רב וביגון לא קודר, את אייסי הייתי מחזיר. מבין הקרואטים אני חושב שצריך להטיס את דראגן בנדר כמה שיותר מהר. אנטה ז'יז'יץ' יכול להשתלב: הוא לא הסנטר המודרני, אך הוכיח שמסוגל לתרום. הוא צריך ללמוד את השיטה של מכבי ומכבי צריכה ללמוד איך להפעיל אותו. הוא לא הג'וקר, ואין מה לצפות ממנו להיות משהו דומה, אבל לפחות יש לו פוטנציאל.
אבל בנדר? אולי הוא יהיה פעם שחקן כדורסל, אולי לא. אני לא נביא ברמות הללו. כרגע, ובכל שנותיו עד כה, ובכל המסגרות בהן ניסו אותו (רביעי בדראפט 2016? מה?) הוא נכשל כישלון חרוץ. חבל על כל דקה שהוא משחק. גם בהיעדר שחקנים יריבים שמגיעים לו לפופיק, הוא דופק משחק טוב פעם בחודש. אז ביג דיל, הוא התקדם מבלתי מספיק למספיק בקושי. לא עובר. וגם אם "מספיק"? תופס מקום יותר מדי חשוב. וכמו במקרה של ג'ונדי, אם כספי לא מספיק בכושר, אז תנו את העמדה לבלייזר. אותו עניין של הוראות בעברית שכבר הזכרתי.
בשורה התחתונה: גם אם זה יעלה במשחק או שניים, או אפילו עונה או שתיים, צריך להחזיר את האמון בשחקנים הישראליים. זה לא שסקוטי ווילבקין כזה רכז נפלא. הוא נהדר כסקנד גארד וחייב לפתוח, כי הוא הכוכב של הקבוצה, אבל חייבים רכז ישראלי לצידו. וזה אומר לוותר על כריס ג'ונס. בראיינט או דורסי בסמול פורוורד וכספי, זוסמן או בליייזר בפאור פורוורד הפותח. לדעתי הסנטר הפותח שלנו זה עדין האנטר, שכמו הסימפוניה הבלתי גמורה, פשוט, שלא ייגמר לעולם...
ומה ביום שאחרי? אפשר להשקיע בז'יז'יץ' שאולי יתקדם בעתיד להיות סנטר אימתני במונחים אירופיים, אבל אני מאמין דווקא בטי-ג'יי קליין, גם בגלל הדרכון הישראלי. גם את סנדי כהן וקלויארו הייתי משאיר, בעיקר כאופציה מהספסל "העמוק". על מה ויתרתי? ג'ונס, בנדר ואולי דורסי. בכסף שחוסכים עליהם, להביא תותח על, נשק שובר שוויון, ואז אפשר לוותר על עוד שחקן בעמדה שבה ישחק התותח הזה.
לסיכום, מה קיבלנו? קבוצה לא גבוהה במיוחד, מבוססת על גרעין "קשה" של ישראלים וזרים שהוכיחו את עצמם, עם המשכיות ובצירוף "זקנים" בדמות עומרי ואות'לו שבעיקר יחנכו את הצעירים ויתנו להם תקופת הסתגלות וגיבוי. את אלבר, דורי סהר ויונתן אטיאס הייתי מגביל לליגה המקומית, אבל מגדיל להם את הדקות. כי צריך להיות יותר חשוב לנו מה הם יעשו בעוד שנתיים, מאשר התרומה הנוכחית שלהם. וביום שבו ייסתם הגולל על הפיינל פור האירופי (בעונה הנוכחית, או בכל עונה) לשחק איתם גם ביורוליג דקות משמעותיות. כי הם העתיד.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.