טוטנהאם עשויה להיות היריבה של מכבי חיפה בפלייאוף הליגה האירופית, אם הירוקים יעברו את רוסטוב ממקדוניה. לכאורה, משימה כמעט בלתי אפשרית.
רבים משחקניה, בהם השוער המצוין הוגו לוריס, המגן טובי אלדרווירלד ושחקני הקו הקדמי הארי קיין, סונג יון מין ודלה עלי, היו שותפים לעלייה לגמר ליגת האלופות נגד ליברפול לפני
כשנה.
2 צפייה בגלריה
מוריניו
מוריניו
מזמן לא "מיוחד". מוריניו
(צילום: רויטרס)
במונדיאל 2018, 12 משחקני הנבחרות השונות השתייכו למועדון, גאווה גדולה מאוד. בכלל, הסגל ברובו מאוד מנוסה, ותיק והחברים בו היו שותפים למספר עונות בצמרת, בדגש על השנים 2016־2019, כולן תחת מאורסיו פוטצ'ינו הארגנטינאי, שמאז פיטוריו בנובמבר עוד לא מצא קבוצה.
עם זאת, יש גם כמה וכמה סיבות שחיפה יכולה להפתיע. הראשונה, היא ששנותיו של ז'וזה מוריניו כמאמן בירידה זו תקופה ארוכה. הוא כבר ממש לא מאמן העל מאמצע העשור הראשון של שנות האלפיים. ככל שעובר הזמן הוא זוכה בפחות תארים מקומיים ואירופיים ואף מחזיק פחות מעמד בקבוצותיו לאורך תקופה. אין לו את הרצח בעיניים מהתקופות שלו בצ'לסי, באינטר ואפילו בריאל מדריד. נראה שהוא סופר את הדקות עד לפרישה מאימון, אולי לתפקיד של מנג'ר.
אין זה סוד אגב שמוריניו רצה לאמן את נבחרת פורטוגל וסורב כמה פעמים, במידה רבה בשל התנגדותו של רונאלדו, שממש לא אוהב את הסגנון ההגנתי והשבלוני של בן ארצו.
סיבה נוספת לכך שחיפה יכולה להדהים היא שטוטנהאם בקושי התחזקה. גארת' בייל חוזר אחרי שבע שנים בריאל מדריד (האחרונות שבהן איומות בכל קנה מידה), חלוד ולא נראה כמישהו שיכול לסייע הרבה לסון ולקיין במלאכת הכיבושים. בדומה למוריניו, אין לו את הלהט של פעם והוא קרוב יותר לליגה הסינית מאשר לחזור ולהיות מבקיע על בליגה בכירה.
2 צפייה בגלריה
רוקאביצה בועט
רוקאביצה בועט
יפגוש את התרנגולים? רוקאביצה
(צילום: ראובן שוורץ)
כשההחתמה החמה ביותר שלך הוא ג'ו הארט, שוער בינלאומי לשעבר ועוד כמחליף, אתה בפירוש נמצא בבעיה. מעבר לכך, כעוד סיבה, היא שככל הנראה יוחלט על קיום משחק אחד. מגפת הקורונה, שחוזרת גם לאירופה, היא האחראית לכך. במשחק בודד, לבטח אם ייערך בסמי עופר, חיפה יכולה ללחוץ ולכבוש שער או שניים. לאור איך שהאנגלים נראו בשני משחקיהם האחרונים, ממש לא מפתיע שהמאמץ יישא פרי.
לסיכום, הכל פתוח וחיפה יכולה לעשות את הבלתי ייאמן אם תגיע למפגש הזה. כאוהד מכבי ת"א, אני מחזיק להם אצבעות ומאחל מכל הלב שיעברו את המשוכה הלא פשוטה הזאת. שנה טובה לכולם.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.