אני כותב כבר טור שלישי באותו נושא וחוזר על אותם דברים שוב ושוב מתחילת העונה. ובכן, מכבי ת"א בכדורסל נראית בשלב הזה, לאחר שישה משחקים, קבוצה כבויה, עייפה, ללא אנרגיות ובעיקר ללא כלים הגנתיים. ככל שהמאמן יאניס ספרופולוס, שהוא לדעתי טופ יורוליג, ינסה לשכנע את עצמו, את ההנהלה ואת האוהדים שדרגאן בנדר שייך לרמה הזאת, ככה הוא יעמיק את הבור שמכבי נופלת אליו.
הקרואטי פשוט לא מתאים. ניכר חוסר ביטחון בכל מסירה ובכל פעולה שהוא מבצע. שחקן בגובה 2.16 מטר צריך להוות מטריה בהגנה, והוא לא. לא בושה לומר: טעינו ועכשיו הזמן לתקן. אנטה ז'יז'יץ' הוא שחקן לא רע לעמדת הסנטר, אבל לא מתאים ל-DNA של מכבי – לא באתלטיות ולא באנרגיות.
1 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' נלחם
ז'יז'יץ' נלחם
ז'יז'יץ' נלחם אבל לא מספיק
(צילום: אורן אהרוני)
אין מספיק תנועה בהתקפה, כולם עומדים ומסתכלים על סקוטי ווילבקין, דבר שבא לידי ביטוי בהפסד הביתי לפנרבחצ'ה. חסרה לי התשוקה ושמחת החיים. משחק ההגנה צולע כי אין חילופים מהירים ואין חיפוי כשמבצעים טעויות. הכל איטי, קולעים על הקבוצה מהשלוש מתי שרוצים, מחכים שהאנטר יעשה ניסים ברבע הרביעי, וככה לא מתכוננים למשחקים. הצבע היה פרוץ לגמרי.
העונה ההכנה הייתה מאוד לקויה והציפייה הייתה שמכבי תיכנס לכושר משחק ככל שהיא תתקדם, אבל נאדה – הקבוצה לא מתרוממת והאכזבה גדולה, הסגל נחלש וההפסדים מתקבלים בטבעיות. בתחילת העונה שחקני מכבי ביקשו, התחננו יותר נכון, שישאירו את אייסי והם כנראה ידעו למה.
חובה לשחרר את בנדר ולמרות שז'יז'יץ' פחות מהווה בעיה, לא הייתי משאיר גם אותו. כריס ג'ונס לא מספק את הסחורה, לא מאיים בכלל על הסל, מאוד אנמי, ובהגנה איו לו ערך מוסף. בהשוואה לנייט וולטרס, מכבי נחלשה במידה ניכרת בעמדת הרכז.
עדיין לא מאוחר לעשות שינויים, אבל אם מקבלי ההחלטות במועדון יתמהמהו העונה האירופית תהיה קצרה, והפעם בלי קשר לקורונה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.