איגוד הג'ודו קיים היום (שלישי) אירוע מיוחד, בו אלוף העולם שגיא מוקי (81 ק"ג) ענה על שאלות של ילדים שהתחברו למפגש זום, כיאה לימי הקורונה.
מטבע הדברים, אחת השאלות המסקרנות הייתה לגבי הקשר שלו עם הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי, שמייצג כיום את מונגוליה לאחר שברח מארצו. "כל קרב אני מגיע לנצח, לא משנה אם זה סעיד או מישהו אחר", סיפר מוקי.
2 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
רעב. שגיא מוקי
(צילום: אורן אהרוני)
"אין לי קשר חברי עם ספורטאים במשקל שלי כי אני אוהב את המרחב שלי, אבל איתו זה סיפור מיוחד כי לא יכולתי להישאר אדיש. מנעו ממנו להתחרות מולי ואני כספורטאי לא יכול לראות את זה. והכל רק בגלל המדינה שהוא הגיע ממנה?"
"אני נתתי לו את הגב והוא מעריך את זה. הוא מת לבוא לבקר כבר בארץ. כמובן אצטרך לעשות את ההפרדה שניפגש, אבל התחרות היא מול הרבה מאוד יריבים. הוא קרוב לליבי, אני יודע שכולם מצפים לקרב הזה, אבל כספורטאי מקצועני זה יהיה כמו כל קרב אחר".
על השאלה האם יש לו את הרעב להמשיך, בטח אחרי הישג כמו התואר העולמי, סיפר מוקי: "שיא התהילה זה האולימפיאדה. נכון שאליפות עולם היא יותר קשה מבחינת משתתפים, אבל יש לי עוד רעב גדול".
2 צפייה בגלריה
מולאי בפעולה
מולאי בפעולה
"איתו זה סיפור מיוחד". מולאי בפעולה
(צילום: אורן אהרוני)
"אחרי אליפות העולם מה שהלחיץ אותי זה שאני אהיה שבע ואאבד את המטרה, אבל בגלל הפציעה שלי עכשיו אפשר להסתכל על זה בצורה שלילית, כי הכאבים הם כל יום. אני בוחר להסתכל על הכל בצורה אחרת, אני מתמלא ברעב וכבר בא לי להתחרות".
"הגוף שלי בוער, אני רוצה לחזור למזרן להתפוצץ, וזה מה שנותן לי את הכוח להמשיך כדי להביא את מדליית הזהב האולימפית, זה רעב שלא היה לי לפני. רוצה לתקן את מה שקרה באולימפיאדת ריו".