3 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
בכושר שיא. אוסאליבן
(צילום: Getty Images)
לא מעט חששות היו לעדת המעריצים של רוני אוסאליבן לקראת אליפות העולם בסנוקר. אוסאליבן לא עובר עונה מזהירה במושגים שלו, הוא הגיע לאליפות בכושר תחרותי ירוד בגלל פגרת הקורונה הארוכה ובנוסף ההגרלה לא האירה לו פנים והציבה לו את טפצ'יה און-נו התאילנדי, השחקן המהיר ביותר בסבב לצדו.
אתמול (א') הסיר אוסאליבן את כל החששות הללו כלא היו. בלי בעיות מיוחדות אוסאליבן עלה ל-1:8 בתום הסשן הראשון - והוא במרחק פסע מהעפלה לשמינית הגמר. יותר מזה, לאוסאליבן יש סיכוי לשבור את השיא למשחק הקצר ביותר בתולדות הקרוסיבל, האולם המארח של אליפות העולם. עד כה המשחק בין השניים נמשך 82 דקות כשהשיא למשחק הקצר ביותר עומד על 149 דקות.
3 צפייה בגלריה
אין עוד מלבדו. אוסאליבן
אין עוד מלבדו. אוסאליבן
אין עוד מלבדו. אוסאליבן
(צילום: getty images)
אוסאליבן שיחק בקצב מסחרר של 13.4 שניות בממוצע למכה. הוא השיג שני סנצ'ריז (101 ו-115) ורק סנסציה רבתי תמנע ממנו להעפיל היום ב-12:00 לשמינית הגמר שם הוא מתוכנן לפגוש את דינג ג'ונווי הסיני.
ג'ון היגינס שהעפיל לגמר אליפות העולם בכל שלוש השנים האחרונות השלים ניצחון 5:10 על מת'יו סטיבנס אחרי שהוביל 3:6 בתום הסשן הראשון. "זה לא נחמד לצעוד אל הקרוסיבל ללא קהל, אבל זה עדיין הקרוסיבל", אמר היגינס, "עד עתה אכזבתי את עצמי העונה באירועים הגדולים. אני מגיע לאליפות הזו כאנדרדוג מובהק אבל עבדתי קשה מאוד בחודש האחרון והרגשתי שהכיתי די טוב הפעם. יש לי סיכוי, אני יודע מה נחוץ כדי לזכות".
3 צפייה בגלריה
ג'ון היגינס
ג'ון היגינס
בדרך לגמר נוסף? היגינס
(צילום: גטי אימג'ס)
יריבו הבא של היגינס יהיה קורט מאפלין, אנגלי המייצג את נורבגיה. מאפלין הוא הלא מדורג הראשון השנה שמעפיל לשמינית הגמר לאחר שניצח 8:10 את דייויד גילברט שבשנה שעברה נעצר רק בחצי הגמר. "אני והיגינס חברים טובים", סיפר מאפלין, "הוא אחד השחקנים שאני הכי אוהב לצפות בהם - והוא בקלות אחד מארבעת השחקנים הטובים בהיסטוריה".
ניל רוברטסון ניצח 5:10 את ליאנג וונבו הסיני. בתום הסשן הראשון התוצאה עמדה על 4:5 בלבד לטובתו של רוברטסון. ליאנג עוד השווה ל-5:5, אבל האוסטרלי השתלט על השולחן וניצח בחמשת המשחקונים הבאים. "ברגע שאין קהל, מה שיקבע הוא מי שמשחק את הסנוקר הטוב יותר", אמר רוברטסון, "חבל שאין צופים, אבל זו עדיין הרגשה מיוחדת להיות פה. זה מאכזב אותי שלא הייתי בגמר מאז 2010. אני צריך להדק את משחק ההגנה שלי ולהיות בטוח שאני מכה את המכות הנכונות, זה מה שיעשה את ההבדל. עבדתי המון על הכושר שלי והרגשתי מצוין במשחק, הלוואי והייתי עושה את זה כבר לפני כמה שנים".
שחקן נוסף שקרוב לשמינית הגמר הוא הסיני הצעיר יאן בינגטאו שעלה ל-1:7 מול אליוט סלסור שעורך את הופעת הבכורה שלו באליפות. המשחק בין השניים יושלם היום ב-16:30.