פחות משלושה שבועות לפני פתיחת אליפות העולם בסנוקר, ניל רוברטסון שלח אתמול (ראשון) מסר רציני לגבי סיכוייו לזכות בתואר החשוב מכולם בפעם השנייה בקריירה. רוברטסון הביס 4:10 את רוני אוסאליבן בגמר אליפות הסבב - בסיומה של הופעה מדהימה שלו בעיקר בסשן השני בו מחץ 0:6 את "רוקט רוני".
אחרי 4:4 בתום הסשן הראשון, רוברטסון פשוט התפוצץ בסשן הערב ועם ברייקים של 93, 75, 123 ו-119 נקודות עלה ל-4:8. השניים ירדו להפסקה שלא שינתה במאום את המומנטום. עם ברייקים של 48 ו-42 במשחקון ה-13 וסנצ'רי נהדר של 114 נקודות במשחקון ה-14 והאחרון, האוסטרלי סגר סיפור.
2 צפייה בגלריה
יכולת נהדרת שלו. רוברטסון
יכולת נהדרת שלו. רוברטסון
יכולת נהדרת שלו. רוברטסון
(צילום: getty images)
רוברטסון זכה בעקבות ההישג ב-150 אלף פאונד ומאזן הקריירה שלו כעת עומד על 20 תארי דירוג, מקום שביעי בכל הזמנים. אוסאליבן רושם עונה מוזרה למדי שבה הוא העפיל עד כה לחמישה גמרים אך הפסיד בכולם.
"בהתחשב ביריב שעמד מנגד, זה הכי טוב שאי פעם שיחקתי בגמר", אמר רוברטסון, "לא החמצתי כלום. זה מאוד משמח לדעת שאני מסוגל לעשות זאת לקראת אליפות העולם. ההכנה שלי הייתה מצוינת והייתי ב'זון' מתחילת המשחק. ההפסד הזה הולך לספק לאוסאליבן הרבה מוטיבציה באליפות העולם. אני מצטער בשביל מי שיפגוש אותו בשני הסיבובים הראשונים".
אוסאליבן: "אף פעם לא ראיתי מישהו משחק כל כך טוב. השליטה שלו במקל פשוט מדהימה. זה לא יאומן. זה היה נראה כאילו הוא משחק על שולחן פול. אני לא יכול להתחרות עם רמה כזו, כל שנותר לי היה פשוט לשבת וליהנות מהמשחק שלו".
2 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
גם אוסאליבן ההמום החמיא
(צילום: AP)
אליפות העולם תיפתח ב-19 באפריל. אוסאליבן יגיע כמדורג ראשון בגלל היותו אלוף העולם המכהן. עוד קודם לכן ביום שני הבא ייפתח שלב המוקדמות של אליפות העולם. כבר ביום הראשון של המוקדמות מחכה לחובבי הסנוקר מפגש פיקנטי ביותר בין שניים מגדולי השחקנים בהיסטוריה, סטיבן הנדרי, שבע פעמים אלוף העולם שעשה העונה קאמבק לסבב אחרי תשע שנות היעדרות וג'ימי ווייט, שש פעמים סגן אלוף העולם ומי שהיה נחשב לאחד מהיריבים הגדולים של הנדרי כשהיו בשיאם. השחקן הישראלי-סקוטי עדן שרב יפתח את הופעתו בסיבוב המוקדמות השני וימתין למנצח במשחק בין אנדי היקס ואלופת העולם לנשים, ריאן אוואנס.