בדיוק שנה חלפה מאז שקונור מגרגור דרך באוקטגון בפעם האחרונה ובאופן טבעי הרבה השתנה ב-UFC: מהסתגלות לקורונה שכוללת עד היום לא מעט ביטולי קרבות ואירועים שנערכים ללא קהל, שחרור מאסיבי של לוחמים בארגון בגלל קיצוץ וגם שלל פרישות של אגדות, בראשם כמובן חביב נורמגומדוב - עדיין האלוף במשקל קל, אגב.
בשלהי 2019 מגרגור, שהיה אז בסטטוס האהוב עליו - פרישה - הצהיר כי ב-2020 יילחם לפחות ארבע פעמים וינקום בנורמגומדוב השנוא. כידוע זה ממש לא קרה, מה שכן קרה הוא ניצחון די מרשים על דונלד סרוני ב-40 שניות, אבל האירי נבהל מהנגיף, הסתכסך עם הנשיא דיינה ווייט והכריז פעם נוספת על פרישה. כמו בפעם הקודמת, זה לא החזיק מעמד ומגרגור ירשום קאמבק נוסף לזירה, כשהפעם יעמוד מולו יריב מוכר אותו פגש בעבר, דסטין פורייה המעולה (בין שבת לראשון, 5:00).
7 צפייה בגלריה
קונור מגרגור
קונור מגרגור
עוד קאמבק לאוקטגון. קונור מגרגור
(צילום: AP)

למגרגור ופורייה יש היסטוריה כאמור, הם נפגשו לראשונה ב-2014 ותוצאת הקרב, נוקאאוט קליל לאירי בסיבוב הראשון, הייתה הנקודה שבה הבינו ב-UFC כי מדובר בדבר האמיתי, אם למישהו היה ספק עד אז. זה היה הקרב הרביעי של מגרגור בארגון והראשון באירוע גדול, שניהם הגיעו לאחר שלושה ניצחונות ברציפות. האירי גם בדיוק חתם על חוזה ארוך טווח ב-UFC וסומן כאחד הכישרונות המבטיחים. פורייה, שדורג מעליו במשקל נוצה, התפרק מנטלית ונתן לביטחון של האירי לרמוס אותו.
"הקרב מול מגרגור היה נקודת מפנה עבורי", הודה פורייה בראיון שנערך לפני כמה שנים. "תמיד הייתי לוחם אמוציונלי והאמנתי שזו תכונה חיובית שתורמת לי בזירה, אבל מגרגור ממש שיגע לי את הראש. כלומר, אני עומד להילחם מולו והוא פשוט מחייך לעברי ומצביע לכיווני? לאחר הקרב ידעתי שעליי למצוא דרך אחרת להשתמש ברגשות שלי".
7 צפייה בגלריה
 קונור מגרגור מול דסטין פורייה ב-2014
 קונור מגרגור מול דסטין פורייה ב-2014
מגרגור מול פורייה ב-2014
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
 קונור מגרגור מול דסטין פורייה ב-2014
 קונור מגרגור מול דסטין פורייה ב-2014
האירי חיסל אותו תוך פחות משתי דקות
(צילום: AP)
פורייה התאושש נהדר וניצח בתשעה מתוך עשרת הקרבות הבאים, רובם מול יריבים איכותיים וקשוחים כמו אדי אלבארס, אנתוני פטיס, ג'סטין גייצ'י ומקס הולוויי - שלושת הראשונים בנוקאאוט או הכרעה והאחרון בהחלטה חד-צדדית. התבוסה למגרגור יצרה מפלצת חדשה, כזו שמוכנה לפגוש את האתגר האולטימטיבי - האלוף חביב נורמגומדוב. כמו רבים וטובים לפניו, הדגסטני מחץ אותו בקלות וגרם לו לבכות בסיום הקרב, אבל אלה היו דמעות חיוביות של לוחם שפספס הזדמנות לגעת בתואר.

מסתכסך עם הבוס

אז אם במפגש הקודם בין מגרגור לפורייה זרם הרבה דם רע בין השניים, כולל טראש-טוק מסורתי, הפעם יש לא מעט כבוד הדדי. ה"קשר" בין השניים חודש באוקטובר האחרון בסדרת ציוצים קצת מוזרה. פורייה פנה למגרגור בטוויטר והשניים סיכמו על קרב ראווה בדבלין, ללא קהל כמובן, ושהכנסותיו יתרמו לארגוני צדקה. האירי, שכמו פורייה בכלל חתום על חוזה ב-UFC, שלח מסר לדיינה ווייט - אני הבוס ואני יכול לארגן קרבות גם בלעדייך. זה לא התממש כידוע, אך יצר קרע בין השניים.
לאחר מכן מגרגור גם חשף התכתבות אישית שלו ושל ווייט וצייץ "תפסיק לשקר" לאחר שלא אהב את תגובת הבוס, מה שעצבן את האחרון במיוחד והעמיק את הסכסוך. אבל לבסוף הנשיא בלע את הצפרדע וסלח לכוכב הכי גדול שלו. "היינו אז במקום לא טוב", הודה ווייט לאחרונה והכחיש כי כעס על מגרגור בגלל ההודעות שהודלפו: "זה לא היה העניין, זה היה בגלל שהוא רצה להילחם דווקא מול דייגו סאנצ'ס (לוחם מבוגר עם קריירה מדשדשת), ובכלל דיברנו על כך שיפגוש מישהו אחר. מאז, קונור ואני פתרנו את העניינים ואנחנו במקום טוב".
7 צפייה בגלריה
נשיא ה-UFC דיינה ווייט
נשיא ה-UFC דיינה ווייט
בינתיים הוא ומגרגור בטוב. נשיא ה-UFC דיינה ווייט
(צילום: AP)
הפנייה של פורייה למגרגור והתגובה
"אין דבר יותר כיף ומרגש מקונור מגרגור עם מוטיבציה, כשהראש שלו במקום הנכון", הוסיף ווייט. "אפשר לראות מתי הוא במקום החיובי הזה ומתי לא, וכרגע הוא לגמרי נמצא שם". מגרגור עצמו החזיר לו מחמאה: "לדיינה ולי יש מערכת יחסים מדהימה, הרבה יותר מקשר של לוחם ופרומוטר (מארגן קרבות). יש לי הרבה כבוד אליו ולמה שהוא עשה ב-UFC ב-2020. זה יוצא דופן ואני מצדיע לו על כך".

הצל של חביב

דיינה ווייט ניצל את העובדה שהקרב של מגרגור ופורייה ייערך באבו דאבי ופגש את האלוף הפורש חביב נורמגומדוב, שכאמור עדיין מחזיק את החגורה. חוץ מהקרב המרכזי, שני לוחמי על נוספים ייפגשו במשקל קל - דן הוקר ומייקל צ'נדלר, שיערוך בכורה מסקרנת ב-UFC. "אם מישהו מהבחורים הללו יעשה משהו מיוחד, חביב עשוי לשוב מפרישה ולהילחם באחד מהמנצחים", חשף ווייט והודה כי הדלת לחזרתו של נורמגומדוב נותרה פתוחה.
הדגסטני, שתלה את הכפפות והכובע הצמרירי המפורסם באוקטובר ועלה למאזן של 0:29, רוצה להגיע ל-30 ניצחונות בקריירה והוא כנראה מעדיף קרב ענקים מול ג'ורג' סנט פייר האגדי, אך קשה לראות בשלב זה איך הדברים ייצאו לפועל. נורמגומדוב ייאלץ להסתפק בקרב חוזר מול מגרגור או פורייה, שניים שהביס כבר, ויכול להיות גם שהוא פשוט מנומס ולא נעים לו לסרב לבוס הקודם, במיוחד אחרי שהקים ארגון MMA חדש וישתף איתו פעולה בשנים הקרובות.
7 צפייה בגלריה
חביב נורמגומדוב
חביב נורמגומדוב
יחזור או לא? חביב נורמגומדוב אחרי הקרב האחרון
(צילום: רויטרס)
מגרגור, שכזכור הפסיד לו באוקטובר 2018 באחד הקרבות הגדולים בכל הזמנים, ביקר את נורמגומדוב: "איך אפשר לפרוש בשלב הזה של הקריירה? אני מבולבל מזה, אבל ככה זה. יש כל כך הרבה קרבות מדהימים, כמו הסיטואציה שלו עם טוני פרגוסון (הקרב בינו לנורמגומדוב בוטל חמש פעמים). אם קבעת להילחם עם מישהו, צריך לגרום לזה לקרות. אי אפשר לברוח מקרבות".
"זו הייתה ההתנהלות שלו בכל הקריירה, לא הופתעתי שהוא פרש, יותר נכון לומר - ברח", עלה האירי להתקפה. "אני בכלל לא חושב שהוא הגיע למשקל הרצוי בקרב מול ג'סטין גייצ'י, אם להיות כן. זה היה מאוד מוזר, ההתנהלות שלו בזמן השקילה הייתה מאוד מאוד לא רגילה. זה מה יש".
אבל לפני מחשבות על נקמה בנורמגומדוב, למגרגור מצפה יריב קשה שהרשים מאוד בניצחון על הוקר בחודש יוני האחרון, אז פורייה גבר על הניו זילנדי המצוין בהחלטת שופטים אחידה. "אני מחבב את דסטין (פורייה), אני חושב שהוא לוחם טוב, אפילו נהדר. אבל נהדר זה עדיין כמה רמות מתחתיי, אני מהחלל החיצון, אביס אותו בנוקאאוט תוך 60 שניות", התרברב מגרגור שחזה ב-2014 את הניצחון המהיר (1:46 דקות מהפתיחה) על האמריקאי והצדיק את הכינוי הנבואי "מיסטיק מאק".
7 צפייה בגלריה
מקגרגור מתגרה בנורמגומדוב
מקגרגור מתגרה בנורמגומדוב
מקגרגור מתגרה בנורמגומדוב
(צילום: AP)

פורייה מצידו לא התרגש מהתחזית הנוכחית של האירי ושלח מסר ברור: "הוא חייב לסיים את הקרב מוקדם, כדאי לו לגרום לזה לקרות, בגלל שהזמן עובד לרעתו וכל דקה שעוברת רק תכניס אותו למים העמוקים. אני לא חושב שיש לו יתרון רק משום שהוא ניצח אותי. בכל מקרה, אני הרבה יותר מגוון היום והרבה יותר ממוקד, אני בשיאי. אני בטוח בניצחון שלי, אני יכול להתיש אותו, להכניע אותו או לחסל אותו בנוקאאוט, אמצא את הדרך".
בצד של מגרגור, חוץ מהצהרה פה ושם, נראה שיש רגיעה יחסית. "אני מבין שהקרב הזה הוא לא על החגורה, דיינה לא יקפוץ לזירה ויגיש לי אותה. אולי הקרב הבא יהיה על התואר, זה תלוי באיש שברח (נורמגומדוב), בארגון נותנים לו קצת זמן", אמר האירי שנשמע מתוסכל מכך שהאלוף הודיע על פרישה ולא הפשיטו ממנו את החגורה. "אבל לא אכנס לעניינים הפוליטיים של העסק, עשיתי זאת בעבר וזה הפריע לי - אני מתרכז רק בקרב הבא".
בחיים האישיים של מגרגור אף פעם לא שקט, והשבוע פורסם כי אישה שטוענת שהאירי וחברו אנסו אותה בחדר מלון בדבלין ב-2018, החליטה להגיש נגדו תביעה אזרחית על סך שני מיליון דולר בגין תקיפה מינית ואונס. הוא נעצר ונחקר בזמנו והתיק נסגר.
7 צפייה בגלריה
דסטין פורייה
דסטין פורייה
כבר לא מפחד ממגרגור. פורייה
(צילום: AP)
מבחינה מקצועית, אישית וכמובן כלכלית, ניצחון של מגרגור עשוי לגרות את נורמגומדוב להיכנס שוב לזירה. הקרב הקודם בין השניים שבר שיאי צפייה וגם הסערה שפרצה בסיום לא הזיקה לרייטינג, מפגש חוזר של כוכבי הענק הוא חלומו הרטוב של דיינה ווייט. מצד שני, לא בטוח שניצחון של פורייה ירגש את הדגסטני מספיק כדי לשוב, ויהיה מעניין מאוד לראות איך הדברים יתפתחו.