מאמן נבחרת גרמניה יוגי לב לא ישכח לעולם את הקמפיין הקודם שלו בטורניר גדול, מונדיאל 2018. גרמניה הגיעה בתור אלופת העולם המכהנת, אבל אחרי כמה הופעות רעות בשלב הבתים סיימה בהפסד לדרום קוריאה והודחה מהטורניר עוד לפני שמינית הגמר. זה היה משהו שלא קרה לה בעבר, ואני מאמין שמחשבה על התפטרות עברה לו בראש אחרי הכישלון הזה.
ועדיין, לב המתין, הדריך את גרמניה במוקדמות היורו ובליגת האומות, ורק מספר חודשים לפני אליפות אירופה החליט להודיע שזה יהיה הטורניר האחרון שלו בתפיקד. את התפטרותו אחרי 17 שנה מנבחרת גרמניה הסביר כך: "אני עושה את הצעד הזה במודעות רבה, מלא גאווה ועם הכרת תודה עצומה, אבל יחד עם זאת ממשיך להיות עם מוטיבציה גדולה לקראת היורו הקרוב". בהתאחדות הגרמנית כבר מינו את האנזי פליק, אשר הוביל את באיירן מינכן לעונה מושלמת של זכייה בשישה תארים ב-2020. האתגר שלו יהיה המונדיאל בקטאר בעוד שנה וחצי.

1 צפייה בגלריה
יוגי לב ומתיאס גינטר
יוגי לב ומתיאס גינטר
יוגי לב ומתיאס גינטר
(צילום: רויטרס)

המשימה של יוגי לא פשוטה, וראינו זאת בהפסד לצרפת במשחק הראשון. ביורו הזה הוא יהיה חייב ליצור את המרקם הנכון בין הכוכבים הצעירים (גנאברי, האברץ, ורנר) והוותיקים (מולר, קרוס, הומלס), ובנוסף צריך כעת להחזיר את הביטחון לנבחרת, שלא ממש התאוששה מ-2018 ועכשיו פתחה רע עם שער עצמי.
לפני היורו ראינו כמה דמויות של גרמניה: מצד אחד, היא ספגה 2:1 מדהים בבית מצפון מקדוניה במוקדמות המונדיאל. מצד שני, במשחק ההכנה האחרון היא הוציאה את העצבים על לטביה עם 1:7. באותו המשחק, גרמניה נראתה פשוט נפלא ואני מאמין שהיא תביא את זה בהמשך היורו. לב מאמן עם ניסיון רב בקמפיינים בינלאומיים, ואני חושב שהוא ושחקניו יכולים לעשות את זה ולזכות ביורו 2021.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.