"וַיִּשְׁלַח דָּוִד אֶת יָדוֹ אֶל הַכֶּלִי וַיִּקַּח מִשָּׁם אֶבֶן וַיְקַלַּע וַיַּךְ אֶת הַפְּלִשְׁתִּי אֶל מִצְחוֹ"
הציטוט הזה מספר על הרגע שדוד בן ישי יצא לעזרת העם היהודי, והצליח להכות בגוליית הפלישתי באמצעות רוגטקה פשוטה ואבן שהכניענ את הלוחם גדול הממדים - בדיוק כמו שדוד קלטינס עשה ב-25 לאוקטובר 2015. הקשר הצעיר, בהופעת הבכורה שלו בהרכב בית"ר ירושלים, בישל את השער הראשון מול מכבי ת"א ושלט ביד רמה בקישור מול שחקנים כמו גל אלברמן, דור פרץ וניקולה מיטרוביץ'.

1 צפייה בגלריה
דוד קלטינס
דוד קלטינס
דוד קלטינס בבית"ר. נעצר אחרי הזינוק
(צילום: עוז מועלם)

קלטינס הוא תוצר מחלקת הנוער של בית"ר. באותה עונה הוא רשם 25 הופעות בהרכב וצבר את מספר התיקולים המוצלחים הגדול בליגה, בתוספת שער ו-3 בישולים. הוא אפילו הוכתר כ"תגלית העונה", והצית את הדמיון של האוהדים שהיו צמאים לשחקני בית. תוך זמן קצר מצא את עצמו בסגל נבחרת ישראל, וב-7 ההופעות שלו הגיעו השוואות לשחקנים כמו טל בנין. אבל משם הדברים הלכו והידרדרו עבורו.
לאחר שדראפיץ' וברדה עזבו את טדי בסיום אותה עונה, חל פיחות במעמדו של הקשר. רן בן שמעון לא בנה עליו, ומעבר לכך, פציעה ממושכת של אנטואן קונט הובילה לכך שהקשר שיחק בעמדות מאולתרות - בלם ומגן ימני - ולא היה לו נוח להציג את יכולתו בהן. במקביל, הוא יובש על הספסל בניסיון לגרום לו לחתום על חוזה חדש. אם קלטינס חשב שהגעתו של משה חוגג תגרום לפתיחת דף חדש עם המועדון הירושלמי, הוא טעה. עונה חלשה של הקבוצה ושל הקשר הצעיר הובילו את חוגג להחלטה שאף אחד משחקני הסגל לא יזכה לשדרוג בשכר, מה שלא עלה יפה עם רצונו של קלטינס לשדרג את חוזהו.
מלחמה פרצה בינו לבין הבעלים, וקלטינס אף שלח מסר לאוהדים דרך האינסטגרם: "אל תאמינו לסכומים שכתוב שמציעים לי, הם רחוקים מהמציאות. אל תאמינו לסכומים שכתוב שאני דורש, הם עוד יותר רחוקים מהמציאות. בתור שחקן בית שמקבל את כל האהבה שאני מקבל ברור שהמטרה הראשונה היא לחתום על חוזה חדש, עם זאת – צריך לזכור שבחוזה הקודם אני כבר עשיתי את ההקרבה למען בית"ר – אני כבר בן 24 ומדובר בחוזה יותר משמעותי לקריירה”.
לאחר קרבות אגו ממושכים עם המועדון ומו"מ שעלה על שרטון, קלטינס קיבל הצעה נדיבה מאלונה ברקת ומצא עצמו בהפועל באר שבע, שקיוותה למצוא תחליף הולם לג'ון אוגו. תחילת הדרך נראתה מבטיחה, אך לאחר מספר פציעות טורדניות בבוהן ובשריר הירך האחורי, הוא איבד את מקומו.
מדוד המלך נבצר לבנות את בית המקדש הראשון, וכרגע יש הרגשה שמשהו מונע מהקשר שכונה על ידי אוהדי בית"ר "דוד מלך ישראל" לבנות מורשת בליגת העל. אז לאן מועדות פניו של הקשר הצעיר, והאם יצליח להצדיק את הציפיות מתחילת הקריירה?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.