1. לא יקרה כלום אם בעונה הבאה מכבי חיפה לא תזכה באליפות. מינוי ברק בכר כמאמנה מעלה, כמעט בהגדרה, את רף הציפיות. ציפיות הן חרב פיפיות. האם אי זכייה באליפות תיחשב כאי הצלחה או אף ככישלון? נחיה ונראה. כך או כך, לא מומלץ למכבי חיפה לחשוב כל הזמן, במודע ו/או שלא במודע, על מכבי ת"א. היא פשוט צריכה לתת את הכל, על המגרש ומחוץ לו. להשקיע כל מאמץ אפשרי וכל משאב נדרש, כדי לכוון לזכייה באליפות, ועם זאת, להבין דבר בסיסי ופשוט: לא הכל בידי הנשיא והמאמן שלה ולא הכל ברגלי שחקניה. המשימה צריכה להיות העמדת קבוצה התקפית, מחויבת, נלחמת עד הדקה האחרונה בכל (שארית) הכוח. על השחקנים לעלות למגרש בכוונה לאכול ולבלוע, ואם יידרש - גם להקיא את הדשא.
2. מכבי חיפה צריכה ויכולה להיות קבוצה עם ברק.

1 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)

3. יעקב שחר לוקח את הקבוצה עמוק לכיס. אם מותר להשיא לו עצה: אל תיקח אותה עמוק ללב (היא בלאו הכי שם?). כשאתה יושב ביציע וכוסס את הלב, אתה נראה כאילו או-טו-טו על סף התקף, חלילה. שמור נפשך, אנא. אתה חשוב ויקר לרבים.
4. טוב ויפה אם בעונה הבאה מכבי חיפה תוכיח כי היא אכן קבוצה ירוקה - ידידותית לסביבה, מאמצת אל חיקה אנשים קשי יום. יהיה יפה ומרגש אם תקצה, תייחד ותייעד בכל אחד ממשחקיה הביתיים כמה עשרות כרטיסים לבעלי מוגבלויות כספיות. למי מאוהדיה המושבעים אשר משבר הקורונה קלע אותם למצב של חדלות פירעון ולא פחות גרוע מכך - חדלות אונים.
5. מכבי חיפה מכוונת גבוה. סליחה, תיקון, חידוד ודיוק: למקום הגבוה ביותר. על פי ההשקעה, היא אמורה ושואפת להיות הקבוצה מספר אחת בישראל. חשוב שבמקביל להצהרת כוונות, יהיו אשר יהיו – יהיה בעיקר מתאם בין ההצהרות ובין הכוונות המונחות בבסיסן. ובעיקר כי במקביל להצהרת כוונות ייעשה תיאום ציפיות.
6. ברק בכר מגיע לקבוצה במצב שבו - פרדוקסלי ככל שזה עלול להישמע ולהיקרא - ההצלחה בעוכריו. הודות לה או בגללה, רף הציפיות ממנו מרקיע שחקים. ובהינתן המוסכמה כי כישלונן של קבוצות כדורגל, בעיקר הבכירות שבהן, לעולם אינו יתום אלא חד הורי (המאמן תמיד ייחשב כאביו הביולוגי, שלא יידרש לביצוע בדיקת רקמות להוכחת אי היותו האב...). זרעי הכישלון נזרעים באדמת ההצלחה. מי שאומר שכדורגל הוא ענף אכזרי מתכוון בדיוק לזה. בהצלחה!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.