ביטי דויטש, אלופת ישראל במרתון שמשתייכת למגזר החרדי, לא מוותרת על חלום האולימפיאדה ופועלת כדי להזיז את המרוץ מיום שבת, אחרת לא תוכל להשתתף בו.
בראיון עם אולפן ynet דויטש סיפרה על הניסיונות החוזרים ונשנים להעביר את יום המרתון, ואף פנתה לוועד האולימפי הבינלאומי. "בכל השנים המרתון תמיד נערך ביום ראשון ואפילו השנה זה היה אמור להיות ככה, אבל בגלל החום הם החליטו להעביר את כל המרוצים של המרחקים הארוכים לסאפורו, ואז הזיזו את התאריך לשבת", אמרה דויטש.
2 צפייה בגלריה
ברכה (ביטי) דויטש במרתון תל אביב
ברכה (ביטי) דויטש במרתון תל אביב
חולמת על טוקיו. דויטש במרתון ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
הרצה גם סיפרה על התגובה שקיבלה מהוועד האולימפי הבינלאומי: "הרוח של האולימפיאדה היא לתת לכל אחת להשתתף וזה רק פעם בארבע שנים. אז כתבתי מכתב בעצמי והם לא נתנו לי שום סיבה למה הם לא יכולים לעזור לי. הם ממש אמרו לי 'לא, אנחנו לא נכנסים אפילו לדיון'".
"אז עו"ד בא אליי ואמר, יש לך זכות, לפי כל המחקרים שהוא עשה בעניין הזה וכן, ב-2012 הם באמת עשו דיון עם הספורטאים המוסלמים, לכן כן כדאי לנסות. אנחנו מקווים שיהיה שינוי ואני חושבת שזה חשוב לכל אתלט, כי בעתיד יהיו אתלטים נוספים עם בעיות דומות", הוסיפה.
2 צפייה בגלריה
ברכה ביטי דויטש
ברכה ביטי דויטש
דויטש. הוועד האולימפי שינה ב-2012 את יום התחרות
(צילום: פרטי)
דויטש התייחסה לטענה שגם למוסלמים ונוצרים דתיים יש ימים שמונעים מהם להתחרות: "אני מבינה את זה, אבל יש את העיקרון של ההתאמה בטווח ההיגיון, כלומר אם אין עוד סיבה אז הם צריכים לעשות את ההתאמה לאתלט. אי אפשר לדעת בלי לנסות".