"משחק שמשנה עונה", ״משחק שמגדיר עונה״, "משחק של אלופה", כל זה נאמר על ה-1:2 הבאמת דרמטי של מכבי חיפה על מכבי פתח תקווה. למכבי חיפה מגיעות כל המחמאות שבעולם על הניצחון. ברק בכר צדק, אכן נעשה צדק כי לירוקים הגיע לנצח ואפילו לכבוש עוד כמה שערים.
אבל את הביטויים האלה שמענו אחרי ה-3:4 של מכבי תל אביב על הפועל חיפה, ואחרי ה-1:2 של הצהובים בסכנין, וההפסד של מכבי חיפה להפועל כפר סבא. היו שטענו שזאת מכבי חיפה, והיא לא תקום מההפסד הזה, שהבלוף נחשף והיא לא תוכל להתמודד עם מכבי תל אביב, שעכשיו מתחיל "כדור שלג" (יחסית למדינה שאין בה חורף, אנחנו אוהבים את הקלישאה הזאת). והנה, היא סופרת כבר חמישה ניצחונות רצופים בהם ספגה רק שער אחד בלבד. שוב הזמירות על "משחק שמגדיר עונה" .
3 צפייה בגלריה
חזיזה והחברים חוגגים
חזיזה והחברים חוגגים
חזיזה והחברים חוגגים. גם אם היה תיקו, הם עדיין היו רצים לאליפות
(צילום: עוז מועלם)
אנחנו מכורים להגדרות ולקביעות חד משמעיות, אוהבים כל כך לנפח סיפורים ואז לנפץ אותם. העונה נמצאת רק במחזור ה-11 ואם זה לא מספיק זאת עונת קורונה משוגעת, לפחות זה מה שאמרו לנו. אמרו שהכל יכול לקרות, ועכשיו מכתירים את מכבי חיפה וקובעים שהמשחק שינה את העונה, לפחות. כל הבעיות של מכבי חיפה נפתרו כי ג׳וש כהן עצר פנדל.
אז לא. העונה לא נגמרה. מכבי חיפה הייתה מועמדת לאליפות לפני המשחק, והייתה נשארת כזאת גם אם הפנדל של ינון אליהו היה הולך פנימה, ואפילו אם בטעות מכבי פתח תקווה הייתה מנצחת במשחק. הפעם הקלישאה צודקת, העונה עוד ארוכה. כדורגל משחקים 90 דקות, הכדור הוא עגול ואליפות לא לוקחים באמצע דצמבר נגד מכבי פתח תקווה.
3 צפייה בגלריה
דולב חזיזה וברק בכר
דולב חזיזה וברק בכר
העונה עוד ארוכה, והכדור? הוא עגול
(צילום: עוז מועלם)

זורק הבקבוקים ומחטיא הפנדלים

למוחמד אבו פאני יש הרבה ביטחון. לפעמים זה טוב, לפעמים פחות. מול הפועל תל אביב הוא איבד את זה כשזרק בקבוק אחרי החמצה שלו. הפעם הוא פשוט לקח את הכדור אחרי שמכבי חיפה קיבלה פנדל, כך לפי השידור, ועקב כך שהוא "לקח אותו בביטחון רב", הוא גם בעט והחמיץ.
הבעיה הקטנה היא שלמכבי חיפה יש כוכב ענק, קוראים לו ניקיטה רוקאביצה, הוא גם כבש באותו משחק. נכון, הוא החטיא פנדל או שניים, זאת הסיבה להפקיע ממנו את הזכות לבעוט פנדלים מכריעים? יש לו הרבה יותר ביטחון וניסיון ממוחמד אבו פאני, והוא נמצא בעונת שיא בקריירה, אבל אבו פאני "לקח את הכדור בביטחון" אז מגיע לו לבעוט משום מה. רק בשבוע שעבר הקשר הראה שבינו לבין בעיטת פנדל מכריע אין קשר אחרי שהשתולל בגלל החמצה מול הפועל תל אביב. הקורה הייתה שם וחיכתה שהכדור שלו יפגע בה. הוא פגע.
3 צפייה בגלריה
אבו פאני מאוכזב
אבו פאני מאוכזב
הכדור פגע בעמוד, כמובן
(צילום: עוז מועלם)

אברמוב והניסויים

הניסוי של ברק אברמוב בקבוצת הכדורגל של בני יהודה ממשיך גם בימים אלה, האם המנכ"ל ומאמן השוערים יכולים להוביל סגל בינוני שהוא בנה? בינתיים זה לא כל כך מצליח כמו הניסויים של פייזר ומודרנה, וככל שהימים חולפים הכתומים מתקרבים לקו האדום. כרגע הם רק ארבע נקודות ממנו, אנחנו נמשיך לעקוב.
אפקט החלפת המאמן לא עובד בינתיים גם בהפועל כפר סבא שפיטרה את עמיר תורג'מן, אותו מאמן "בעייתי" שאך ורק בגללו היא שוב במאבקי תחתית. אולי היא קיבלה את חיסון הפלצבו.