מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר אריק פינטו מונה ליו"ר המועצה הלאומית לספורט, ויחליף את היו"ר היוצא אנדריי אוזן, שכהונתו הסתיימה.
פינטו, 59, מחזיק בתואר ראשון במינהל עסקים ממכללת ניו אינגלנד ובתואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת קלארק. לאחרונה סיים פרק של כ-40 שנה שבמהלכן מילא מגוון רחב של תפקידים בבנק הפועלים, וכעת הוא משמש כיו"ר חברת "בבילון". פינטו פעיל מאוד בתחום הספורט: הוא מאמן כדורסל מוסמך והוביל את נבחרת ישראל בכיסאות גלגלים למקום השישי באולימפיאדת בייג'ינג 2008. הוא אף זכה בתואר מאמן העשור בכדורסל בקטגוריה הפראלימפית מטעם משרד התרבות והספורט במסגרת יום העצמאות ה-60.
1 צפייה בגלריה
אריק פינטו
אריק פינטו
אריק פינטו
(צילום: יאיר שגיא)
המועצה הלאומית לספורט היא הגוף המייעץ לשר התרבות והספורט, ומאפשרת להוביל מדיניות ארוכת טווח ולהניע תהליכים אסטרטגיים לטובת פיתוח הספורט בישראל.
שר התרבות והספורט חילי טרופר: "אריק פינטו הוא דמות מעוררת השראה ומנהל מוכשר במיוחד. הוא מביא איתו ניסיון מנהיגותי וניהולי עשיר כולל בהובלת תהליכי שינוי ואני סמוך ובטוח שאת כל הניסיון, היכולת והערכים הוא יביא עימו לתפקיד חשוב זה. פינטו הוא גם איש ספורט. אני מודה לו על הנכונות ליטול על עצמו את האחריות, ואני משוכנע שביחד נצליח להוביל את הספורט הישראלי קדימה".
פינטו: "ספורט מעניק הזדמנות לכל חלקי החברה הישראלית ומאפשר לכל ילדה וילד את הזכות לחלום ולהגשים. ספורט מחזק את חוסנה של החברה ומעניק לכל העוסקים בו כישורי חיים וערכים מנבאי הצלחה כמו חתירה למצוינות, נחישות, התמדה, להט, משמעת עצמית, תכנון, קבלת החלטות ועוד. אני מודה לשר התרבות הספורט על האמון והזכות לתרום לגיבוש האסטרטגיה ולייעץ לקבלת החלטות מושכלות בתחום".