בזמן שבכדורגל, כדורסל ובענפי ספורט נוספים כבר חזרו למגרשים, ענף השחייה נשאר סגור בעקבות נגיף הקורונה. אחד הסובלים מכך הוא עמרי לזרוב בן ה-14, ששוחה במכבי אוסו גבעתיים ונחשב לפוטנציאל אולימפי.
"אני יודע שאני ועוד אלפי שחיינים בכל הארץ שנורא רוצים לשחות ונורא אוהבים את זה, זה נורא חסר לנו, אנחנו לא יכולים לשחות", אמר לזרוב לאולפן ynet.
2 צפייה בגלריה
עמרי לזרוב
עמרי לזרוב
עמרי לזרוב
(צילום: גלעד קוולרצ'יק)
"בבריכה יש כלור, הנגיף לא שורד בכלור, אמרו את זה רופאים, אין על זה אפילו מחלוקת. אנחנו שומרים על מרחק, אנחנו מתאמנים בקפסולות קבועות. בחזרה הקודמת לשגרה אחרי הסגר הראשון לא היו הדבקות בכלל בכל אגודות השחייה בכל הארץ. אלפי שחיינים, אפס הדבקות. זה נורא נורא קשה לנו, גם זה פוגע בנו כשחיינים, זה מאט את קצב ההתקדמות שלנו".
לזרוב אפילו נקט ביוזמה וכתב הודעה למשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו: "המאבק הזה נורא חשוב לנו. כתבתי לו שאין הדבקה בשחייה, שהיא לא אפשרית במים. הפגיעה היא פגיעה קשה לשחייה הישראלית ולנו כשחיינים. אנחנו באמת מבקשים שלפי ההגיון שמאפשר את הפתיחה של בריכות השחייה, שיאפשרו לנו את הדבר הזה כי זה נורא קשה. וכן, זה פוגע גם בסיכויים שלנו להצליח בעתיד, כי כל השחיינים בעולם ממשיכים לשחות".
2 צפייה בגלריה
איתמר גרוטו
איתמר גרוטו
גרוטו. החליט שלא לפתוח את הבריכות לשחיינים תחרותיים
(צילום: עוז מועלם)
לשיחה הצטרף גם ד"ר גיא חושן מבית החולים איכילוב, שנתן את הזווית הרפואית: "אני לא מבין מאיפה ההחלטה על מניעת פעילות השחייה מגיעה, אשמח לראות את המסמך עם ההנחיות, על סמך מה הן מתבססות. בבריכה הסיכוי להידבר אפילו עוד יותר נמוך כי יש מסלולים שמפרידים בין השחיינים, יש בריכה שהיא חומר החיטוי הטוב ביותר שאפשר לחשוב עליו, אפשר לעשות קפסולות".