מה שקורה בברצלונה לא עובד. זה לא סוד. רק שני ניצחונות בחמישה משחקי ליגה מתחילת העונה, שקדמו לתיקו משמים עם סביליה, הפסד לחטאפה וכניעה לריאל מדריד. וגם בניצחון בליגת האלופות היא לא הרשימה נגד פרנצווארוש (זה משחק ששווה 0:7, לא 1:5 – מול קבוצה שהודחה במוקדמות הליגה האירופית לפני שנתיים). בארסה תפגוש את יובנטוס למפגש מסוכן מאוד מבחינתה אך גם חשוב מאוד. אז מה היא צריכה לעשות כדי לא להעמיק את המשבר?
קודם כל, קומאן צריך להבין שהוא לא יכול לפחד משינויים במשחק. בעידן שבו יש חמישה חילופים, כלומר חצי הרכב, צריך לעשות חילוף כבר במחצית אם לא הולך. אסור לחשוש משינוי מערך, כי תמיד יהיה אפשר לחזור אחורה. בקלאסיקו הוא עשה את החילופים הראשונים רק בדקה ה-80 (!) כשהקבוצה נראית רע מאוד.
1 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
לבד מתמיד. לאו מסי
(צילום: EPA)
דבר שני ועיקרי, דרוש חיזוק משמעותי בינואר. אבל מאוד משמעותי. זה לא הגיוני שקבוצה תשחק בלי חלוץ מרכזי טבעי, בטח ברמות האלה. זה טוב ויפה להגיע לכמעט מצבים או להתמסר ברחבת היריבה, אבל כל עוד אין שחקן שיודע לתרגם את זה לגול זה לא שווה כלום.
זה גם לא הגיוני שפיקה ובוסקטס הם עדיין שחקני הרכב, בעיקר פיקה. הם שני שחקנים שכבר חמש שנים לא בשיאם, ועושים כל כך הרבה טעויות שקשה כבר לספור. וגם לנגלה הוא לא בלם ברמה מספיק גבוהה, וכשהוא שחקן ההגנה הטוב ביותר מלבד טר שטגן - יודעים שהמצב רע. צריך גם מגן שמאלי, שייתן לאלבה מנוחה או יחליף אותו כשהוא פחות טוב. אלבה אמנם עדיין מאוד מוכשר אבל כבר לא צעיר, ורואים את זה. לקראת סוף כל משחק הוא מאוד מידרדר.
אז את מי צריך להביא? היו שמועות על אריק גרסיה, בלמה הצעיר של סיטי. אני לא חושב שסיטי יתנגדו, מאחר שרק לפני כמה שבועות הם הביאו בלמים חדשים וצעירים (אקה ורובן דיאס) ליד סטונס ולאפורט. בנוסף, לתת יותר דקות לאראוחו. בזמן המועט ששיחק הוא היה מעולה, ויש לו עתיד - הוא רק זקוק לדקות משחק.
בנוסף, צריך להביא קשר מרכזי, אפילו שניים. ברצלונה מכרה שלושה קשרים בעמדה הזו, והביאה רק אחד (פיאניץ') - וגם הוא לא מרבה לשחק, וגם כשהוא מקבל הזדמנות זה לא זה. דה יונג חייב לפתוח, יש לו הרבה כישרון והרבה יכולת, השאלה היא מי יהיה לידו.
יש לבארסה כבר את אלנייה ואת ריקי פוץ', שני צעירים עם כישרון ענק שחייבים לשחק. אבל תמיד אפשר גם להביא שחקן אחר, אולי קצת יותר מנוסה ליד הצעירים האחרים בעמדה כזו חשובה שמצריכה ניסיון. אפשר אולי את קובאצ'יץ' שפחות רואה דקות בצ'לסי לעומת קאנטה וז'ורז'יניו.
צריך להביא גם חלוץ מרכזי טבעי, כששמו של לאוטרו מרטינס נקשר לברצלונה בקיץ האחרון. חלוץ טבעי, שמספק מספרים גם בליגה האיטלקית וגם בליגת האלפות, ורואים בנבחרת ארגנטינה עד כמה השילוב שלו עם מסי מצוין.
לגבי מגן שמאלי - זה התפקיד שהכי קשה לאתר בו שחקן. אם נחפש מספיק נוכל למצוא, בעיקר הסקאוטים של בארסה. יש את גרימאלדו, המגן השמאלי של בנפיקה. הוא מספק מספרים נחמדים העונה (שער או בישול כל 70 דקות משחק), ואף גדל בברצלונה, בכל הקבוצות הצעירות שלה. יש גם את ניקולאס טליאפיקו, המגן הארגנטינאי של איאקס.
לגבי קומאן, הוא פתח את העונה רע, אפילו רע מאוד. אולי צריך לחשוב על להחליף אותו במאמן מנוסה יותר ברמות האלה, אחרי שגם ואלוורדה, גם סטיין וגם הוא נכשלו. ומאיפה הכסף? אפשר למכור את גריזמן, את בריית'וויט, את ג'וניור פירפו וכמובן ואת פיקה - ואפשר לעשות עליהם גם מאה מיליון יורו. בעזרת קיצוצים בשיפוץ המוגזם בקאמפ נואו, חזרה אפשרית של קהל למגרשים בהמשך העונה ומכירה אולי של עוד שחקן - פיאניץ', בוסקטס או דמבלה - יהיה אפשר לעמוד בתשלומים.
אז זה ההרכב שאני ארצה לראות בסוף העונה: טר שטגן, גרסיה, לנגלה, דסט, אלבה, דה יונג, אלנייה, קוטיניו, מסי, פאטי, לאוטרו. ספסל: נטו, אראוחו, אומטיטי, רוברטו, טליאפיקו, גרימאלדו, פיאניץ', פוץ', קובאצ'יץ', פדרי, טרינקאו, דמבלה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.