מיטב האתלטים התקבצו הערב (רביעי) בוולנסיה שבספרד ליום תחרויות מיוחד, שמטרתו לנסות ולשבור כמה שיותר שיאי עולם. בסופו שניים כאלו נופצו.
אחד נשבר על הספתח - זה ב-5,000 מטר לנשים. ומי שעשתה זאת היא לטסנבט גידיי, האתיופית, בת ה-22, שרשמה 14:06.62 דקות, שיפור של יותר מארבע שניות לשיא הקודם של טיירונש דיבאבה האתיופית (14:11.15), שנקבע אי שם באוסלו 2008.
2 צפייה בגלריה
לטסנבט גידאי
לטסנבט גידאי
ריצה מדהימה. גידאי
(צילום: gettyimages)
גידיי החזיקה עד הערב בשיא אישי של 14:23.14 דקות, התוצאה התשיעית בטיבה בכל הזמנים בריצה זו. הפעם הצטרפו אליה מספר מכתיבות קצב, כדי שהיא תעמוד במשימה.
גם הפעם, כמו שניסו במספר תחרויות אתלטיקה בשנה האחרונה, נעשה שימוש בטכנולוגיה חדשה עם אורות בסמוך למסלול הפנימי, אשר מראים את הסימון לשבירת שיא העולם. לכל אורך הדרך, גידיי הייתה מעבר לאור הכחול ומסיבוב לסיבוב הלך והתגברה התחושה כי היא תצליח לעשות זאת. ואכן, זה הגיע בענק.
2 צפייה בגלריה
ג'ושוע צ'פטגיי
ג'ושוע צ'פטגיי
יש לו דאבל. צ'פטגיי
(צילום: gettyimages)
ג'ושוע קיפרוי צ'פטגיי מאוגנדה קינח עם שיא עולם מרשים ב-10,000 מטר. שיאן העולם הטרי ב-5,000 מטר השיג דאבל יוקרתי ונישל מטבלת השיאים את קנניסה בקלה האגדי.
למרות שבסיבובים הראשונים נראה שצ'פטגיי מתקשה, דווקא בהמשך הוא הלך והגביר את הקצב וקבע תוצאה של 26:11.02 דקות, שיפור מטורף של יותר משש שניות לשיא של בקלה מ-2005.