אני לא כ"כ מצליח להבין את ערימת המחמאות שקיבלה מכבי ת"א על "הופעה חיובית" מול זלצבורג, שלא לדבר על כל שהפרשנים נטעו תקווה ואופטימיות לקראת הגומלין באוסטריה. מהיכן מגיעה האופטימיות הזו? זה מוזר ותמוה. ניחא שהפרשנים והשדרים חייבים להחמיא ולעוות את המציאות כשקבוצה ישראלית משחקת, אבל זו אחיזת עיניים והתעלמות מהמציאות לטעת תקוות שווא באוהדים.
לגופו של עניין ולגופו של משחק ראינו קבוצת כדורגל מתואמת, לוחצת וחוטפת כדורים, נעה בתיאום מלא עם מרחקים מאוד קצרים בין השחקנים בקווי ההגנה, הקישור וההתקפה, שהגיעה לרחבה אין ספור פעמים. זו הייתה זלצבורג. קבוצה נוספת, מכבי ת"א, נראתה כמו אסופה של שחקנים ללא תיאום, ללא יכולת להניע כדור, עם מרחקים עצומים בין השחקנים והקווים.

1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)

זו הייתה סיטואציה ממש מביכה, בה הכדורגל הישראלי נראה במלוא מערומיו. הקבוצה הכי טובה במדינה זה מספר שנים לא שיחקה כדורגל (הגול שהובקע היה "עקיצה" ולא ממשחק מתוכנן), והתבטלה מול קבוצה מהליגה האוסטרית - דרג 4-3 באירופה . לפני עשור הקבוצות הישראליות ניצחו ועברו יריבות משם במפעלים האירופים. כל הקבוצות באירופה מתקדמות ומשתפרות, ואצלנו ממשיכים עם אימוני ומשחקי קטרגל שלא רלוונטיים למשחק האמיתי.
ורמת הניתוח? אותו דבר. במהלך ההפסקה מאמן הנבחרת לשעבר אלי גוטמן טען כי "באחד על אחד האוסטרים לא יכולים לעבור את שחקני מכבי ת"א". אופס - מיד עם פתיחת המחצית השנייה שחקן התקפה אוסטרי חותך/עובר את שחקן ההגנה של מכבי ומשיג פנדל. לאורך כל המשחק האוסטרים לקחו כדור ראשון, עברו וחתכו את ההגנה של מכבי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.