לאחר שנה ללא תחרות, חזר היום (שבת) סגן אלוף העולם ארטיום דולגופיאט להתחרות באליפות סטלה זחרובה בקייב שבאוקראינה, שהייתה בהשתתפות מדליסטים אולימפיים.
דולגופיאט בן ה-23 התחרה רק בארבעה מכשירים, כאשר בקרקע, המכשיר החזק שלו, הציג לראשונה תרגיל חדש בדרגת קושי של 6.7, וביצע בפס השלישי דאבל סלטה לאחור עם שלושה ברגים, תרגיל דומה לזה של האלוף האולימפי קוהיי אוצ'ימורה בלונדון 2012.
1 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
חזר להתחרות. ארטיום דולגופיאט
(צילום: AP)
בסופו של דבר, דולגופיאט זכה לקבל ציון של 14.45 נקודות ועלה לגמר שיתקיים מחר, לפני כניסת יום כיפור. גם בשולחן הקפיצות עלה לשלב הגמר, עם ציון ממוצע של 14.125 נקודות.
"היה מאוד קשה ללא תחרויות וגם עכשיו עד היום האחרון לא ידענו אם נטוס", סיפר דולגופיאט אחרי שלב המוקדמות. "הייתה הרבה עבודה קשה, אני נותן את כל כולי בהתעמלות ובתחרויות מנסה להתרכז. יש לי תרגיל חדש בקרקע, שלא היה כל כך נקי, אבל עשיתי אותו מהתחלה עד הסוף, כך שיש לי עוד הרבה על מה לעבוד".
סגן אלוף אירופה בשולחן הקפיצות, אנדריי מדבדב, השיג במכשיר זה ציון ממוצע של 14.75 נקודות ואף הוא ישתתף בגמר. בתחרות שנערכת גם במתכונת קבוצתית וקרב רב משתתפים אלכס מיאקינין, אילן קורצ'אק, אורי זיידל ורון פיאנטוב.