המאמנים בקבוצת הילדים של ולנסיה נותרו פעורי פה ולא יכלו להתעלם מהילד בן ה-6 שהגיע מלווה באביו למבחנים ב-2006. הוא אמנם לא היה רשום כמי שאמור היה להיבחן באותו יום ולנסות להתקבל לקבוצה, אחרי שעד אז השתתף בעיקר במשחקי כדורגל באולמות, אבל כבר מהרגע הראשון דאג להבהיר להם מי הוא.
"אתם צריכים לתת לי לשחק, כי אני הכי טוב ואתם תיקחו אותי", אמר הילד החוצפן למאמנים הנדהמים. ובאמת, פראן טורס שהגיע מפויוס (כפר השוכן 10 ק"מ מוולנסיה) לא רק היה מאז הטוב ביותר, אלא תמיד דאג להיות צעד אחד לפני כולם וכיוון הכי גבוה שאפשר.
9 צפייה בגלריה
פראן טורס
פראן טורס
פראן טורס מול גרמניה. אחת ההופעות הגדולות של כדורגלן ספרדי
(צילום: getty images)
טורס עם אימו בילדותו
לכל אנשי ולנסיה היה ברור כבר לפני הרבה שנים שטורס יהפוך לכוכב גדול. תמיד הוא שיחק עם ילדים מבוגרים ממנו והתגבר עליהם. המשפט "אני רוצה להיות מספר 1" היה שגור בפיו לכל אורך השנים ובכל שיחה הוא הבהיר שהוא שואף לרמה הכי גבוהה. בשבועות האחרונים הוא גם מספק קבלות.
טורס לא רק כבש בכל אחד משלושת הניצחונות שהשיגה עד כה מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות, בשבוע שעבר הוא סיפק את אחת ההופעות הגדולות בהיסטוריה של שחקן במדי נבחרת ספרד. בניצחון 0:6 על גרמניה, שהעלה את ה"רוחה" לחצי גמר ליגת האלופות, הוא כבש שלושער והוכיח שלמשחקים גדולים הוא מופיע בגדול. לא משהו יוצא דופן בשביל מי שמעריץ את כריסטיאנו רונאלדו ולא מסתיר את שאיפתו ללכת בעקבותיו.
הפריצות באגף, המהירות, היצירתיות במשחקו, הטכניקה המשובחת, הכדרורים המסחררים בצד ימין סמוך לקו, היכולת לחתוך למרכז וגם יכולת הכיבוש לצד הגובה (1.84 מ') והאתלטיות מאפשרים לו למלא כל תפקיד בחלק הקדמי. לא רק מסירות הרוחב שלו מסוכנות, גם הבעיטות לשער ובנוסף - הוא מסוכן גם במצבים נייחים ובועט היטב בשתי הרגליים. בשנים האחרונות דאג לשפר גם את העבודה ההגנתית ואת משחק הראש שלו.
כמו רונאלדו, טורס (20) הוא אמביציוניסט מאז שהיה ילד וכבר בגילו הצעיר הותיר רשמים וקבע שיאים. בגיל 17 ערך את הופעת הבכורה בקבוצה הראשונה של ולנסיה, אבל למרות זאת אף אחד במועדון לא פרש בפניו שטיח אדום.
9 צפייה בגלריה
טוני קרוס ופראן טורס במאבק על הכדור
טוני קרוס ופראן טורס במאבק על הכדור
טורס נאבק עם טוני קרוס מריאל מדריד בימיו בוולנסיה
(צילום: Getty Images)
להפך. ב-2018 הבהיר לו המאמן הקשוח מרסלינו גרסיה טוראל שהוא לא יהיה חלק מהקבוצה הראשונה. החל מאותו הרגע טורס בעצם מחק את עתידו אצל ה"עטלפים" ונשא את עיניו למועדונים גדולים יותר.
אף אחד לא יכול היה לשכנע אותו להישאר, לא בכסף (הרוויח 2.4 מיליון אירו בעונה) ולא בדיבורים על פרויקט לטווח ארוך. בעקבות זאת הוא דחה מספר הצעות להאריך את חוזהו (היה אמור בכל מקרה לעזוב בחינם בקיץ 2021), במטרה לעזוב.
ולא שהוא לא סיפק את הסחורה. לפני שנה כבש את שערו הראשון בליגת האלופות בניצחון 1:4 על ליל, ובכך הפך לכובש הצעיר ביותר של המועדונים הספרדיים במפעל. באותה תקופה הפך גם לכדורגלן הצעיר בהיסטוריה של ולנסיה (היה בן 19 ו-354 יום) שערך 50 הופעות במדי המועדון ושבר בכך שיא שהחזיק מעמד 40 שנה.
9 צפייה בגלריה
גרם לטורס לרצות לעזוב את ולנסיה. מרסלינו
גרם לטורס לרצות לעזוב את ולנסיה. מרסלינו
גרם לטורס לרצות לעזוב את ולנסיה. מרסלינו
(צילום: AFP)
אבל העונה שעברה הייתה רחוקה מלהיות מזהירה, גם אחרי שמרסלינו פוטר בתחילתה לטובת אלברט סלאדס, שדגל בשיתוף צעירים אבל פוטר בהמשך בעצמו. טורס ידע שעתידו יהיה מחוץ למועדון ואף הדהים כשטען בראיון שלא קיבל שום תמיכה מהקפטן דני פארחו, וזאת אחרי שהעיתונים בספרד דיווחו על עימות בין השניים בחדר ההלבשה. בנוסף, הוא טען שוולנסיה לא עשתה מספיק כדי לשכנע אותו להישאר והעביר ביקורת על מרסלינו, שנחשב לאהוד במסטאייה.
ריאל מדריד וברצלונה התעניינו בו, הבעלים של ולנסיה פיטר לים ניסה ללא הצלחה לשכנע אותו להישאר כדי למנוע ממנו לעבור לאחת הגדולות של ספרד, אבל היעד היה ברור. כל אותה העת לא חדל סוכנו הקטור פריס מלנהל מו"מ בעניינו, עד אשר הגיעה התפנית.
9 צפייה בגלריה
דני פארחו
דני פארחו
העיתונים דיווחו שטורס התעמת איתו. דני פארחו
(צילום: gettyimages)
הכישרון של טורס משך את תשומת ליבו של פפ גווארדיולה, אשר מיהר לרכוש אותו בקיץ האחרון תמורת סכום של 23 מיליון אירו (ועוד 12 מיליון במענקים). הוא קיבל במנצ'סטר סיטי את החולצה מספר 21, אשר הייתה שייכת לדויד סילבה האגדי, שגם הוא הגיע מוולנסיה.
עד מהרה הוכיח טורס שההשקעה בו הייתה כדאית. ב-30 בספטמבר כבש את שער הבכורה בסיטי בניצחון 0:3 על ברנלי בגביע הליגה. באוקטובר כבש את שערו הראשון העונה בליגת האלופות ב-1:3 על פורטו ושבוע לאחר מכן מצא את הרשת ב-0:3 על מארסיי. אחרי שכבש גם ב-0:3 על אולימפיאקוס במחזור הקודם בצ'מפיונס וקירב את קבוצתו להבטחת העלייה לשלב 32 האחרונות הוא הפך לכדורגלן הספרדי הצעיר ביותר שהבקיע בשלושה משחקים רצופים בצ'מפיונס.
9 צפייה בגלריה
פראן טורס עם פפ גווארדיולה
פראן טורס עם פפ גווארדיולה
השקעה משתלמת. פראן טורס עם פפ גווארדיולה
(צילום: AP)

לואיס אנריקה הכחיש שכינה אותו "אווירון"

טורס רשם לאורך השנים הצלחות גדולות בנבחרות הצעירות של ספרד. ב-2017 הגיע עם נבחרת הנוער שלה לגמר אליפות העולם עד גיל 17 בהודו, בו הובסה 5:2 על ידי אנגליה. חברו במנצ'סטר סיטי כיום, פיל פודן, שחולק איתו חדר בנסיעות המשותפות, כבש צמד.
ב-2019 הוליך את הנבחרת עד גיל 19 לזכייה באליפות העולם בארמניה כשהבקיע את הפנדל המכריע בניצחון על צרפת בחצי הגמר (0:0 אחרי 120 דקות) וכבש צמד בניצחון 0:2 על פורטוגל בגמר.
9 צפייה בגלריה
פראן טורס עם לואיס אנריקה
פראן טורס עם לואיס אנריקה
גם לואיס אנריקה נותן גב לטורס
(צילום: רויטרס)
כבר אז היה ברור שבמוקדם או במאוחר יגיע טורס לנבחרת הבוגרת. בסרטון שצולם לפני שנה, בו נראה לואיס אנריקה משוחח עם עיתונאים, אמר המאמן על כדורגלן שהופיע בווידאו אותו הציג: "הוא אווירון, שינוי הקצב שלו קטלני". בתקשורת דווח שהוא התכוון לטורס, דבר אותו מכחיש המאמן עד היום.
ב-3 בספטמבר האחרון הגיע הרגע, כשטורס ערך את הופעת הבכורה בנבחרת הבוגרת של ספרד בתיקו 1:1 עם גרמניה בליגת האומות. כעבור ארבעה ימים כבש את שער הבכורה שלו במדים הלאומיים בניצחון 0:4 על אוקראינה.
גולת הכותרת הייתה כאמור בשבוע שעבר. ספרד הייתה זקוקה לניצחון על הגרמנים בסביליה כדי להבטיח את עלייתה לחצי הגמר. לא רק שהיא השיגה את המטרה, איש לא ציפה שהיא תשפיל את אלופת העולם לשעבר ותביס אותה 0:6. טורס היה כוכב הערב המזהיר כאשר התפוצץ עם שלושער וגרם לכל המדינה לדבר עליו.
9 צפייה בגלריה
פראן טורס
פראן טורס
טורס הפך לסיוט של הגרמנים
(צילום: AFP)
בכך הפך לראשון שכבש שלושער מול הגרמנים מאז עשה זאת מייקל אואן ב-1:5 של האנגלים ב-2001. שבוע אמנם עבר מאז, אבל המגן השמאלי הגרמני פיליפ מקס עדיין מתקשה לישון בלילות בגלל הסיוט שעבר.
באנגליה הכל שואלים כעת איך הצליחה סיטי (החתימה אותו עד 2025) להביא אותו במחיר מציאה, בעוד מנגד ספגה הנהלת ולנסיה ביקורת נוקבת על כך שלא הצליחה להאריך את חוזהו. הוא היה אמור לשבור את שיא ההעברות בהיסטוריה של העטלפים ולבסוף לא נכנס אפילו לעשירייה הראשונה. "ולנסיה בלב שלי, הלוואי שאוכל לחזור לשם יום אחד", טען בהתייחס לכך שמשפחתו נחשבת לאוהדת שרופה של האקסית.

"ידעתי שגווארדיולה יפיק ממני את הטוב ביותר"

עד כה שותף טורס העונה ב-10 משחקים של מנצ'סטר סיטי (6 בהרכב הראשון), כבש ארבעה שערים ובכולם הציג יכולת משביעת רצון. בתקשורת הבריטית ציינו לטובה את נכונותו לשמש כמחליף וב'מנצ'סטר איבנינג ניוז' התלהבו אחרי השלושער מול גרמניה: "טורס יכול להפוך את סיטי לכוח התקפי מפחיד יותר".
"פפ גווארדיולה הוא אחד המנג'רים הטובים ביותר בעולם וידעתי שהוא יכול להפיק ממני את הטוב ביותר", אמר טורס על העברתו לסיטי. "אני יודע עד כמה יש לי מזל שאני מתאמן אצלו, כי הוא גם יודע איך להעביר את הידע שלו לשחקנים מאחר שהיה שחקן בעצמו. הייתי גם נחוש להגיע בגלל הסגל הנהדר שיש לנו".
9 צפייה בגלריה
טורס עם קייל ווקר באימון
טורס עם קייל ווקר באימון
טורס עם קייל ווקר באימון
(צילום: AP)
טורס באמת הגיע נחוש לאנגליה, הביא איתו לשם את מאמן הכושר האישי שלו (עוד משהו שלמד מרונאלדו), פירסם באינסטגרם סרטוני אימונים אישיים ביתיים מפרכים וגם מקפיד על תזונה. הטבח האישי של גווארדיולה אף מגיע לביתו באופן קבוע ומכין עבורו את התפריט המיוחד שנקבע לו במועדון.
בכלל, טורס ידוע כמי שמקפיד על תזונה, שיעור שלמד היטב בימים הקשים אצל מרסלינו בוולנסיה. באחד המקרים פורסם כיצד העלה מסת שריר על פי ההוראות הקשוחות של מאמנו לשעבר וכיצד נקנס ב-500 אירו אחרי שלא עמד בהוראות השמירה על המשקל הרצוי.
מנצ'סטר סיטי לא מצליחה העונה בפרמייר ליג. היא מדורגת במקום ה-13 בלבד אחרי שהפסידה בשבת 2:0 לטוטנהאם, סבלה לאחרונה מהפציעות של קון אגוארו שנעדר תקופה ארוכה וגבריאל ז'סוס, שנעדר תקופה ממושכת אחרי שנפצע מול וולבס במחזור הראשון ושב לאחרונה. בעקבות המצב בחלק הקדמי החליט גווארדיולה להציב את טורס כחלוץ מזויף, שיטה שהצליחה לו בברצלונה בשעתו, וגם לויסנטה דל בוסקה בנבחרת ספרד.
"אין לנו הרבה אפשרויות התקפיות עד אשר אגוארו וגבריאל ז'סוס יחלימו", אמר גווארדיולה לפני מספר שבועות, "אז טורס משמש עבורנו כאלטרנטיבה". הערב (21:45) כאשר שחקניו יתמודדו מול אולימפיאקוס ביוון הוא מקווה שהתוצרת המשובחת של טורס תעזור להבטיח את העלייה לשלב 32 האחרונות בצ'מפיונס, ובכך להיאבק לפחות על אחד משני התארים החשובים ביותר. גם אנריקה, שהבין שמלבד מוראטה אין לו חלוצים טבעיים רבים בנבחרת, דרש משחקני הכנף להיכנס כמה שיותר לעומק, דבר שהצליח נהדר מול הגרמנים.

א: "פראן היה שובר פסלונים בבית"

האוהדת מספר 1 של טורס, ומי שנחשבת למקורבת אליו ביותר היא אחותו הגדולה אראנצ'ה. לשניהם יש קעקוע זהה על הרגל עם הכיתוב "אף אחד לא יטביע אותי".
האחות סיפרה באחד הראיונות על החיים בבית המשפחה: "הכדור תמיד היה חלק בלתי נפרד מפראן. מאז שהיה ילד קטן אני זוכרת אותו צופה במשחקי כדורגל ומנסה לחקות את הפעולות של השחקנים. הוא היה כועס אם משהו לא היה מצליח לו, נהג לשחק בבית ולשבור כל הזמן את הפסלונים של ההורים שלנו".
טורס עם אחותו אראנצ'ה והכלבים של המשפחה
לא רק אראנצ'ה, גם ההורים של טורס, שהתגרשו בינתיים, נהגו להגיע למשחקיו. הילד שפחד לאכזב אותם והשתדל להתעלות בכל פעם שעלה על המגרש יכול היום להיות בטוח שלא רק הם גאים בו. ספרד כולה בטוחה שהוא מסמן עידן חדש ואם לא יקרה שום דבר מיוחד שיסיט אותו מהדרך, הוא אמור להיות אחד הגדולים בדור הנוכחי של ארצו.
פורסם לראשונה: 07:06, 25.11.20