לואיס המילטון רשם היום (ראשון) את אחד מרגעיו הגדולים בקריירה, כשחגג את ניצחונו ה-91 בסבב הפורמולה 1 והשווה את שיא הניצחונות בכל הזמנים של מיכאל שומאכר. הנהג הבריטי סיים ראשון במרוץ שהתקיים במסלול אייפל שבגרמניה והתקרב עוד יותר לקראת תואר אליפות שביעי בקריירה.
אחת המחוות המרגשות של היום הייתה בסיום המרוץ, כאשר מיק שומכאר, בנו של אגדת המרוצים, אשר משמש כנהג באקדמיה של פרארי ונהג בסבב הפורמולה 2, העניק להמילטון קסדה שהייתה שייכת לאביו. "זה כבוד יוצא דופן עבורי", אמר המילטון בסיום. "אני עדיין זוכר שהייתי בוחר בו במשחקי הווידאו ובטח לא דמיינתי שאהיה באותה שורה איתו יום אחד. ייקח לי זמן להתרגל לסיטואציה הזו. רק כשחציתי את קו הסיום, קלטתי שהשוויתי את השיא. לא הייתי יכול להצליח בלי הצוות שלי שדוחף אותי כל הזמן".
3 צפייה בגלריה
לואיס המילטון
לואיס המילטון
לואיס המילטון. ווינר
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
לואיס המילטון ומיק שומאכר
לואיס המילטון ומיק שומאכר
לואיס המילטון, הקסדה ומיק שומאכר
(צילום: גטי אימג'ס)
3 צפייה בגלריה
הפודיום
הפודיום
משקה של מנצחים. ריקארדו, המילטון ו-ורסטאפן על הפודיום
(צילום: EPA)
המילטון עקף את חברו לקבוצה ואלטרי בוטאס בהקפה ה-13 ושש הקפות מאוחר יותר הפיני פרש בעקבות תקלה בספק הכוח שלו. זאת הפעם הראשונה ב-2020 שנהג של מרצדס לא מצליח לסיים מרוץ. הוא הקדים ביותר מארבע שניות את מקס ורסטאפן מרד בול. את המקום השלישי תפס הפעם דניאל ריקארדו עם פודיום ראשון העונה עבור רנו. הנהג האוסטרלי לא היה במעמד הזה מאז הניצחון במונאקו ב-2018, אז עדיין נהג עברו רד-בול.
רומן גרוז'אן הצליח סוף סוף להשיג את נקודת הבכורה שלו בעונה הנוכחית. הצרפתי של האס סיים במקום התשיעי. סבסטיאן פטל מנגד, נותר ללא נקודות והשיג רק את המקום ה-11. ניקו הולקנברג שהחליף הפעם את לאנס סטרול הצליח לחצות את קו הסיום במקום השמיני.