אוהדי מכבי חיפה חווים העונה תחושות שהם לא חוו עשור בדיוק, מאז האליפות האחרונה בעונת 2010/2011. הקבוצה מהכרמל מוליכה את הטבלה בפער משמעותי מהיריבה המושבעת בצהוב, מכבי ת"א, אותה נאלצו לראות חוגגת על חשבונם פעמים רבות בשנים האחרונות.
הירוקים נראים בדרך הבטוחה למסע אליפות סוחף תוך הצגת כדורגל התקפי משכנע (ראשונים בליגה בשערי זכות) והגנה סולידית ויציבה, ולכן ברור גם הרצון של ראשי הקבוצה ושל המאמן ברק בכר בחיזוק הקבוצה בינואר, לטובת עיבוי הסגל והרחבת השלד לקראת השתתפות במפעלים האירופיים בעונה הבאה.

1 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
עומר אצילי
(צילום: עוז מועלם)

במסגרת מאמצי חיזוק אלו, עלו שמותיהם של עומר אצילי ואנדרה ז'ראלדש כמועמדים שנמצאים בראש הרשימה בפנקס של בכר. ונשאלת השאלה - מדוע דווקא הם? אם הבסיס לביקוש של השניים הוא הנתונים הסטטיסטיים שלהם העונה - אז אצילי (2 שערים ב-13 הופעות) וז'ראלדש (10 הופעות) לא הרשימו באפואל ניקוסיה שמדשדשת במקום ה-9 בטבלת הליגה באי השכן.
אם היה "חשד" שהשניים הללו ישדרגו את הקבוצה בצורה מובהקת ויהוו שחקני הרכב במאבקים על הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה, אז היה ניתן להבין את המהלך. אך האם כך הדבר? הרי יענק'לה לא עושה מהלך של החזרת לגיונר שמככב במילאן - אלא רק 2 אקסים של היריבה המרה שלא מצליחים העונה בליגה חלשה ברמה מליגת העל שלנו.
כאוהד מושבע של קבוצה אחרת עם יריבה מושבעת, אני מתקשה להאמין שרכבת של שחקני רכש שהיו מזוהים עד לפני שנה עם היריבה הכי מרה של המועדון (יש לציין שגם חוסה רודריגס הוא אקס צהוב עם "תקופת צינון" בליגה הספרדית השנייה) עוברת בגרון, ולא גורמת לתחושות בטן מוזרות בקרב הקהל הירוק. מה הצעד הבא? ערן זהבי וראדה פריצה?
אין ספק שכל המאמצים הניתנים צריכים להיעשות על ידי קברניטי המועדון מכפר גלים על מנת להחזיר את האליפות האבודה אחרי עשור, אבל הם צריכים לעשות זאת תוך בניית מורשת ירוקה חדשה. מורשת שהתחילה בעידן מרקו בלבול עם רכישת צ'ארון שרי, דולב חזיזה ויובל אשכנזי, ולא על ידי ליטושים ושיבוטים של אימפריות עבר מתחרות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.