"ברגע שתנחת בארץ הטרור יתחיל". תמלילי החקירה והעדויות בפרשת האיומים על עומר אצילי, אחד המעורבים בפרשת "הכדורגלנים והקטינות", שכללו גם הנחת רימון הלם בפתח בית הוריו, נחשפים.
מתברר שהמבצעים הגיעו כמעט לכל מקום שקשור לאצילי וריססו כתובות נאצה נגדו: לביתו בקפריסין, ובישראל, לבית הוריו, לבית אחיו, לבית גיסתו ואפילו לבית סוכנו רונן קצב. השחקן ואשתו ספגו עשרות איומים בטלפון - עד שאזרו אומץ ללכת למשטרה. "אני מפחד על בני המשפחה שלי", אמר אצילי בחקירה שנוהלה בצח"מ איילון על ידי רפ"ק ענת אביטל.
5 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
עומר אצילי
(צילום: שרון צור)
בתחילת החודש שעבר הוגש לבית המשפט השלום בת"א כתב אישום נגד שני אוהדי מכבי חיפה, בר גיטא ואושרי בן-לולו, בו מתוארת מסכת האיומים שחוותה משפחת אצילי, לפני שהקשר חתם בחיפה. לידי "ידיעות אחרונות" הגיעו חומרי החקירה והעדויות. חשוב להדגיש שהשניים לא נאשמים בהנחת הרימון.

"ראיתי משהו שדומה לרימון"

ראשונה שמסרה עדות הייתה אמו של השחקן, דורית אצילי: "בשעה 09:45 יצאתי מהבית, נעלתי אותו ויצאתי לגינה של חברה שלי. ב-12:45 לערך חזרתי לבניין. נכנסתי למעלית, יצאתי בקומה השנייה, וראיתי בכניסה לבית על השטיח משהו שדומה לרימון בצבע חום בורדו עם נצרה שחורה. ישר ירדתי למטה והתקשרתי 100".
5 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
עומר אצילי
(צילום: ראובן שוורץ)
חוקר: האם את חושדת במישהו שעשה את זה?
דורית אצילי: "לא. אני לא מכירה מישהו שיכול היה לעשות את זה".
חוקר: יש לך מה להוסיף?
דורית: "אני רוצה שקט".
על פי המשטרה, מתברר כי החבורה שאיימה על אצילי עשתה שיעורי בית והתנהלה כיחידה מבצעית לכל דבר. הם השיגו את מספרי הטלפון של השחקן ובני משפחתו, ואיתרו את בתי המגורים שלו ושל קרוביו. כדי להוכיח שכוונותיהם רציניות, הם אפילו צילמו את אזור מגוריו בניקוסיה. אחיו הגדול, רותם, תיאר זאת בעדות: "היום בשעה 15:35 קיבלתי הודעה שבה נכתב כך: רותם, אתה אח שלו הגדול, תעביר לו מסר שאם יחתום בחיפה הוא יפרק את המשפחה שלו. לא נעזוב אותו ולא את אשתו. לא יהיה להם שקט. תסביר לו שאנשים לא יסלחו לו'".

"הם אומרים שימררו לי את החיים"

מי שסבלה מעשרות איומים בתקופה שבה אצילי עוד היה בקפריסין הייתה אשתו אור, שנאלצה להחליף שוב ושוב מספרי טלפון. "הם אומרים שימררו לי את החיים אם בעלי יחתום במכבי חיפה", סיפרה בעדותה. "ההודעות הן בסגנון של 'אנחנו מחכים לכם. לאן שלא תגיעו בחיפה נמרר לכם את החיים'".
5 צפייה בגלריה
הקהל של מכבי חיפה
הקהל של מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
חוקר: האם את מזהה את אחד השולחים של ההודעות?
אור אצילי: "לא. לא מכירה. הם כבר הגיעו לבית הקודם שלנו וריססו דברים על בעלי. ממש לפני שחזרתי לארץ החלו המגעים של עומר עם מכבי חיפה, ובגלל זה גם חזרתי. אני נוחתת בארץ ומתחילה לקבל הודעות".
חוקר: התחלת לקבל הודעות לטלפון או גם שיחות?
אור: "הודעות. הייתה שיחה אחת, אבל לא דיברו מהצד השני. התקשרו בווטסאפ. ההודעות היו בעלות אופי מאיים. הם גם אמרו לנו שיש להם אנשים בניקוסיה ושלחו לנו תמונות משם".
בהמשך מתארת אור עליית מדרגה באיומים. לפי עדותה כתבו לה: "מה יהיה? אם תעשי את הטעות הזאת ותחתמו בחיפה, נקישות בדלת בלילה. 400 שיחות בלילה, כל בוקר תקומי למשהו רע חדש. מבטיחים לך שלא תראי דקה אחת של שמחה. לא קניות, לא גנים, לא יציאות לחברים, אפילו עוגות לא ניתן לך להכין".
עורך הדין שחר חצרוניעורך הדין שחר חצרוני
לדבריה, היא החזירה הודעה למספר ממנו נשלחו ההודעות, וכתבה כי בעלה יתנצל על אותם שירים ששר בגנות מכבי חיפה כששיחק במכבי ת"א. על כך השיב לה האלמוני: "זה הרבה מעבר לשיר. אם לא הבנת, מכבי חיפה זה החיים שלנו, ואנחנו מוכנים ללכת הכי רחוק בשבילה. אנחנו לא נפגע בכם פיזית, אבל תצטרכו לתת תשובות לילד כשתוציאו אותו מהגן".
עורך דין אביחי חג'ביעורך דין חג'ביצילום: פרטי
עומר אצילי, שהיה בקפריסין בשעה שהאיומים הלכו וגברו, הגיע גם הוא לתת עדות, ומסר את הטלפון הנייד שלו. זהו תוכן אחת ההודעות שהחוקרים מצאו: "כמו ששמת לב, אנחנו בכל מקום. ניקוסיה מלאה במדבקות נגדך. עד עכשיו שתקנו, אבל כנראה שאתה קרוב לחתום. דוגרי, אנחנו אומרים לך – אל תגיע לחיפה. אתה לא ראוי ללבוש את הסמל. אם אתה רוצה שקט ולבנות את החיים שלך מחדש, לא אצלנו. אנחנו נציק לך, לאשתך, למשפחה שלך, לכולם".
5 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
אצילי מגיע לתחנת המשטרה
(צילום: נדב אבס)
הודעה נוספת שנלקחה ממכשיר הטלפון הגיעה יום למחרת: "אל תחתום פה. חבל שאמא שלך תקום בבוקר ותראה קשקושים על הילד שלה מסביב לבית. החלטנו שלא מקבלים אותך, אז נעשה טרור לך ולמשפחה שלך".
חוקר: האם לדעתך יש קשר בין הודעות האיומים, ריסוס כתובות הגרפיטי והנחת הרימון, לבין חזרתך לישראל והרצון לשחק במכבי חיפה?
אצילי: "כן".
חוקר: אתה מכיר אנשים מארגון האוהדים של מכבי חיפה?
אצילי: "לא".
חוקר: האם אתה חושד במישהו?
אצילי: "לא".
חוקר: האם אתה מפחד ומרגיש מאוים על חיי בני משפחתך?
אצילי: "אני יותר מפחד על המשפחה שלי".
חוקר: האם יש לך חובות בשוק האפור?
אצילי: "לא".
חוקר: האם נסחטת בתקופה האחרונה?
אצילי: "חוץ מההודעות האלה והאירועים האחרונים, לא".
5 צפייה בגלריה
רונן קצב
רונן קצב
רונן קצב. גם לסוכן הגיעו
(צילום: פרטי)

גם לרונן קצב הגיעו הביתה

החשודים לא הסתפקו בכך והגיעו גם לביתו של סוכן השחקנים, רונן קצב, המייצג את אצילי. וכך העיד קצב: "ריססו גרפיטי הקשורים לעומר אצילי בכמה מקומות, אחת מהן בכניסה לבניין שלי. הם ידעו בדיוק איפה אני גר. ידעו את הכניסה הנכונה".
חוקר: מי יידע אותך על ריסוס הגרפיטי?
קצב: "שכן שמתגורר דלת לידי. התקשרתי לעמיקם, אב הבית, והוא אמר לי שהוא כבר הזמין משטרה".

פרקליטי הנאשמים: מכחישים הכל

שני הנאשמים, המיוצגים על ידי עורכי הדין שחר חצרוני ואביחי חג'בי, מכחישים את כל ההאשמות.