עודד קטש עזב את הפועל ירושלים לטובת פנאתינייקוס, עשה שדרוג משמעותי בקריירת האימון שלו - וטוב שכך. העניין הוא שהביאו במקומו מאמן זר. נכון, דאיניוס אדומייטיס הוא מאמן טוב שיכול לעזור לירושלים להילחם על תארים, אבל לא זאת הבעיה.
היה ברור שאחרי קטש בעלי ירושלים יביאו מאמן זר, מה שגורם לירידה בערכו של המאמן הישראלי. בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה דרסטית בכמות המאמנים הזרים בליגת העל - שישה בסך הכל, כולל בשתי הגדולות. בשנה שעברה, לצורך העניין, היו שלושה בתחילת העונה שהפכו מהר מאוד לחמישה עם פיטוריהם של אריאל בית הלחמי ושרון דרוקר מהפועל ת"א והפועל חולון. השאלה הנשאלת היא למה בכלל צריך אותם? והתשובה המתבקשת היא שלא צריך את רובם.

1 צפייה בגלריה
דאיניוס אדומייטיס
דאיניוס אדומייטיס
דאיניוס אדומייטיס
(צילום: עוז מועלם)

לפחות מבחינה מקצועית, המאמנים הזרים מוסיפים כמעט דבר, ואינם טובים יותר ממאמנים ישראלים שיושבים בבית ורק מחכים להזדמנות. מספיק להסתכל על מכבי חיפה, שכרגע מועמדת בטוחה לירידה. אם היה מאמן אותה ישראלי הוא כבר מזמן היה מפוטר. הפועל ת"א לא תרד במצבה הנוכחי, אבל גם לא קרובה להגיע לפלייאוף, ומציגה את אחת מפתיחות העונה הגרועות שלה בשנים האחרונות. לצורך השוואה, בשנה שעברה בית הלחמי פתח רע, אבל טוב יותר מיאניס קסטריטיס העונה, ועדיין מעמדו של היווני יציב.
אז למה בעצם הקבוצות ממשיכות ללכת עם המאמנים הזרים? הסיבה, לפחות בחלקה, היא כספית - יותר זול להביא מאמן זר מאשר מאמן ישראלי. למאמן הזר לא אכפת מהקבוצה שהוא מגיע אליה, הוא רק רוצה לקדם את הקריירה שלו ולעבור מישראל למדינת כדורסל טובה יותר. לא אכפת לו משחקני נוער, מקידום ישראלים או מטובת הקבוצה, אכפת לו רק מעצמו. לעומתו, מאמן ישראלי מכיר את ישראל, מבין את החשיבות של פיתוח צעירים וקידום ישראלים, ויודע שהעבודה הבאה שלו כנראה תהיה בישראל ולכן יתנהל בהתאם.
אני לא אומר שאין מקום להביא מאמנים זרים, זה קורה בכל הליגות הבכירות, אבל בארץ זה בא על חשבון מאמנים ישראלים ראויים לא פחות. אם נרצה לקדם את הכדורסל הישראלי, עלינו לקחת בחשבון את מי אנחנו מביאים לכאן. חייבים להחזיר את האמון במאמן הישראלי בכדורסל לפני שיהיה מאוחר מדי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.