משהו מוזר קורה השנה במלכת הספורט המוטורי, הפורמולה 1. דווקא בסוף עונה היסטורית, שבה לואיס המילטון משווה את שיא האליפויות של מיכאל שומאכר האגדי, קבוצת מרצדס בה נוהג, היא היחידה שבה יש עדיין מקום פנוי. 19 מתוך 20 מכוניות על הגריד כבר מאוישות, ורק בקבוצה הגרמנית לא ממהרים להחתים את האלוף המכהן על חוזה לעונה הקרובה. סאגת החוזה של מרצדס עם לואיס המילטון ממאנת להסתיים, כאשר הדדליין נדחה פעם אחר פעם, והתירוצים השונים הן מצד הנהג והן מצד הקבוצה לא נגמרים.
במהלך עונת הקורונה העמוסה לעייפה של הפורמולה 1 בשנת 2020, כמעט ולא היו ספקות בנוגע לעונת 2021, בה המילטון היה אמור להמשיך בדומיננטיות שלו על המסלול ומחוצה לו בקבוצת מרצדס, אלא שאז הקורונה הגיעה גם אליו. במהלך 13 העונות שקדמו לעונת 2020, המילטון מעולם לא החמיץ מירוץ. במירוץ הראשון אי פעם שבו נמנע מהמילטון להשתתף, ג'ורג' ראסל הצעיר בנהיגה פנטסטית מאחורי ההגה של מרצדס, הצית שלל שמועות ואפשרויות לקראת עונת 2021. מספר חודשים אחרי, ודווקא מקומו של ואלטרי בוטאס, שלא מצליח לספק את הסחורה לרוב, הוא זה שמובטח בקבוצה.
1 צפייה בגלריה
לואיס המילטון חוגג
לואיס המילטון חוגג
לואיס המילטון חוגג
(צילום: Getty Images)
חרושת השמועות סביב עניין החוזה של המילטון התחילה עוד לפני המירוץ בבחריין, אך ההופעה המוצלחת של ג'ורג' ראסל הוסיפה הרבה שמן למדורה שהגיעה לממדי ענק ברשתות החברתיות ובאתרים השונים, עוד במהלך העונה. הקונצנזוס הוא שנראה כי המילטון מבקש להגביר את ההשפעה שלו בתוך הקבוצה בנוסף לשכר אסטרונומי, בעוד שבקונצרן האם של מרצדס, דיימלר, לא מתלהבים מכך.
בנוסף לעניין הכספי, בדיימלר בטוחים במכונית שלהם עד כדי כך, שהיו מוכנים להחתים כבר היום את ג'ורג' ראסל שחתום כרגע בקבוצת וויליאמס (בה נהג המבחן הוא רוי ניסני הישראלי). ראסל מסומן כאחד הנהגים הטובים ביותר בפורמולה 1, מועמד לאליפות וכזה שיהיה דומיננטי מאוד בספורט בשנות העשרים. לא מזיקה גם העובדה שהחיסכון הכספי בהחתמת ראסל מסתכם ככל הנראה בעשרות מיליונים. ולמרות כל זה, המילטון כנראה יישאר.
לא ברור מדוע במרצדס לוקחים את הזמן, הדרישות של הקבוצה ידועות מזמן, כך גם הדרישות של המילטון. קשה לראות כרגע קבוצה אחרת שתיקח מהם את האליפות בעונת 2021 (למרות הרכב חזק מאוד של נהגי רד-בול), בלי קשר לזהות הנהג המוביל בקבוצה.
רוב הסיכויים, שהכל בכלל כבר חתום וסגור, קשה לראות את המילטון ומרצדס מוותרים על ההזדמנות הכמעט ודאית לעשות היסטוריה בדמות אליפות שמינית של הנהג הבריטי, אליפות שתקבע את מעמדו כגדול בכל הזמנים ותציב אותו לבד בשורה הראשונה, כנראה למשך זמן רב מאוד.
האם הצפוי מאוד יקרה, ונקבל הודעה רשמית על החתימה המיוחלת? האם נקבל כאן הפתעה מאוד מאוד גדולה, בדמות ג'ורג' ראסל כנהג המוביל של הקבוצה? ראשי הקבוצה מבטיחים תשובות בשבועות הקרובים. מה שבטוח, זה שצפויה לנו עונה מעניינת מאוד, עם המון חילופי מקומות ונהגים חדשים על הגריד ואולי אולי, אבל ממש אולי, אלוף עולם חדש.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.