קיילור נאבאס זוכה סוף סוף לעדנה. השוער מקוסטה-ריקה (34) אמנם רשם כבר שלוש זכיות עם ריאל מדריד בליגת האלופות, כמו גם זכייה אחת באליפות ספרד, אבל רק עכשיו, כשהוא עושה חיל במדי פריז סן ז'רמן, הוא מרגיש שהוא זוכה להכרה הראויה על יכולתו.
השקט והביטחון שנאבאס משרה על שחקני ההגנה הפכו אותו לאחד משחקני הרכש המשובחים של פ.ס.ז'. נכון שגם בעבר הוא הצטיין בשורות הבלאנקוס, אבל הלחץ הגדול במדריד, הביקורות שספג ובייחוד הידיעות שפורסמו על הכוונה של המועדון להחליפו, ערערו את ביטחונו רוב הזמן.
8 צפייה בגלריה
קיילור נאבאס
קיילור נאבאס
נהנה בצרפת. קיילור נאבאס
(צילום: getty images)
קיילור נבאס אינפו
"אני מאושר בפ.ס.ז'", הודה נאבאס אחרי המשחק הנהדר בו סיפק 10 הצלות בניצחון 2:3 על באיירן מינכן בחוץ במשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות. "מרגיש שלאונרדו (המנהל הספורטיבי) והשחקנים סומכים עליי. לאו נתן לי את ההזדמנות הזו, הוא אמר לי לבוא לחתום א ושהוא מאמין בי. אני רק מנסה לעשות כמיטב יכולתי ומאוד מודה לחברים שלי על התמיכה שהם נותנים לי, כי אני לא משחק לבד".
ואכן, נאבאס יכול רק לברך על היציאה לדרך חדשה. הוא הצטרף לפריז סן ז'רמן ב-2019 מריאל מדריד תמורת 15 מיליון אירו וחתם על חוזה לארבע שנים. משחקי הליגה בצרפת אמנם הופסקו בעונה שעברה בגלל הקורונה, אבל נאבאס הספיק לזכות עם קבוצתו בגביע הליגה כששמר על שער נקי ב-0:0 עם ליון בגמר, בו ניצח עם חבריו 5:6 בפנדלים. איתו פ.ס.ז' הגיעה לראשונה בתולדותיה עד לגמר ליגת האלופות, שם הפסידה 1:0 לבאיירן מינכן באוגוסט האחרון, כשהשוער סיים את המפעל עם חמישה משחקים ללא ספיגת שער.
8 צפייה בגלריה
קיילור נאבאס
קיילור נאבאס
קיילור נאבאס בעוד הצלה מול באיירן מינכן
(צילום: רויטרס)
העונה הנוכחית לא נפתחה עבור נאבאס בצורה הטובה ביותר. הוא נדבק בקורונה ונעדר משני המשחקים הראשונים של קבוצתו בגלל ששהה בבידוד, אבל ההמשך היה שונה לגמרי מבחינתו. בספטמבר הוא שמר על שער נקי בשני משחקי ליגה רצופים עם סדרת הצלות מרהיבות, ועד כה היה אחד הגורמים המרכזיים לכך שהקבוצה ספגה רק 23 שערים ב-32 מחזורים.
בליגת האלופות הציג נאבאס הופעות הירואיות. בתיקו 1:1 הביתי מול ברצלונה, בו הבטיחה פריז סן ז'רמן את מקומה ברבע הגמר אחרי שהביסה את הקטאלנים 1:4 בקאמפ נואו, הוא רשם הופעה מרשימה כשסיפק תשע עצירות, כולל עצירת פנדל שבעט לאו מסי. בחשבון הטוויטר של המפעל אף פורסם סקר עם השאלה "האם קיילור נאבאס הוא השוער הטוב ביותר בצ'מפיונס?"
8 צפייה בגלריה
קיילור נאבאס
קיילור נאבאס
קיילור נאבאס מול באיירן. מהשוערים הטובים בצ'מפיונס
(צילום: רויטרס)
בשבת האחרונה, כאשר פ.ס.ז' הביסה 1:4 את שטרסבורג בליגה, הוחלף נאבאס בעקבות מתיחת שריר, אבל לאחר מכן פורסם שהפציעה אינה חמורה והוא אמור להיות כשיר לגומלין הערב (22:00) מול הגרמנים.
מאוריסיו פוצ'טינו יודע היטב שהוא זקוק לנאבאס, גם הערב וגם בהמשך העונה. הפריזאים מדורגים במקום השני בטבלה בליגה הצרפתית, במרחק של שלוש נקודות מהמוליכה ליל. הם שואפים לזכות בליגת האלופות לראשונה בתולדות המועדון, אבל גם בזירה המקומית המלאכה שלהם לא תהיה קלה במאבק עם ליון ומונאקו, אחרי שספגו העונה כבר שבעה הפסדים.
8 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
גם אותו נאבאס הצליח לעצור. לאו מסי
(צילום: AP)
8 צפייה בגלריה
קיילור נאבאס
קיילור נאבאס
נאבאס במשחק מול שטרסבורג. הפציעה אינה חמורה
(צילום: רויטרס)

"לא מוריד את הראש בתקופות קשות"

היתרון הגדול של נאבאס הוא הרוגע והשקט הפנימי, שמאפשרים לו להתמודד במצבים הלחוצים ביותר, דבר שגם מקרין על חבריו ועוזר להם. "תודה לאלוהים שיש לי את האופי הרגוע הזה", טען. "אני לא מוריד את הראש בתקופות קשות וגם לא נסחף יותר מדי בזמנים טובים, אלא נשאר יציב. אני לא רוצה להגיע לאימונים במצב רוח רע, אלא ליהנות מהעבודה שלי. זה מה שאני נהנה לעשות בחיים, לעצור כדורים".
כשהוא נשאל איזו עצירה שלו אהב יותר מכל, סיפר: "אני אוהב פנדלים ונהנה להדוף אותם. אני גם זוכר נגיחה מהירה שעצרתי במשחק מול ניס, אבל כל עצירה חשובה".
8 צפייה בגלריה
קיילור נאבאס
קיילור נאבאס
קיילור נאבאס. לא מרים ידיים גם כשקשה
(צילום: רויטרס)
אחרי ניצחון החוץ על באיירן מינכן, נאבאס משוכנע שפריז סן ז'רמן יכולה לא רק להדיח את אלופת אירופה, אלא גם ללכת עד הסוף ולהביא למועדון את הגביע החשוב ביותר לראשונה בהיסטוריה: "אני תמיד מאמין שאנחנו מסוגלים לעשות את זה. אני לא חושב שיש הרבה שחקנים שבאים למשחק בליגת האלופות במחשבה שהם הולכים להפסיד. אם אתה חושב ככה עדיף שתישאר בבית. צריך לבוא במנטליות מנצחת ועם ביטחון, אבל גם בצניעות מכיוון שנתמודד מול קבוצות גדולות. אנחנו לא כל כך רחוקים וצריך ליהנות מכל רגע, להילחם ולתת את הלב בכל פעולה".
כשנשאל על הזיופים של פ.ס.ז' העונה בליגה, השיב נאבאס: "אנחנו לא מחפשים תירוצים, אבל העונה הנוכחית היא לא רגילה. שיחקנו בקיץ בגמר ליגת האלופות והעונה בצרפת כבר החלה. הייתה לנו מנוחה קצרה מאוד וזה פגע בנו לטווח הארוך".
8 צפייה בגלריה
מאורסיו פוצ'טינו על הקווים
מאורסיו פוצ'טינו על הקווים
מאורסיו פוצ'טינו. יודע שיש לו על מי לסמוך בשער
(צילום: AFP)

ההאשמות בקוסטה ריקה: "הייתי צריך לתת הסברים בריאל"

במקביל לתקופה המתוחה בריאל מדריד, נאבאס נאבק גם על תדמיתו בארצו, אחרי שהואשם על ידי שניים מחברי הנהלת ההתאחדות של קוסטה ריקה כי דאג בכוונה להפסדים של הנבחרת על מנת שהמאמן לשעבר חורחה לואיס פינטו יפוטר. השוער, יחד עם שני חבריו לנבחרת, בראיין רואיס וסלסו בורחס, הגישו תביעת לשון הרע נגד אותם חברי הנהלה.
אשתו של נאבאס, אנדראה סאלאס, סיפרה: "קיילור היה מאוד מדוכא בגלל זה, כי הכבוד שלו נפגע. הוא לא יכול היה לישון בלילה ונאלץ לקחת כדורים. הוא הרגיש מתוסכל וחסר כוח ובקושי דיבר".
8 צפייה בגלריה
קיילור נאבאס
קיילור נאבאס
למרות התארים, התקופה של נאבאס בריאל לא הייתה מושלמת
(צילום: AFP)
נאבאס סיפר כיצד ההאשמות השפיעו עליו בתקופה בה שיחק בספרד: "זה פוגע במוניטין שלך. שאלו אותי במועדון מה קרה והייתי צריך לתת הסברים, גם לשחקנים וגם לחברי ההנהלה. תודה לאל שהם מכירים אותי ויודעים איזה בן אדם אני, אז הם האמינו למה שאמרתי להם".