מונזה 2020 ייזכר כאחד המרוצים המטורפים של השנים האחרונות בפורמולה 1. המנצח הגדול והמפתיע היה פייר גאסלי, עם ניצחון ראשון בקריירה. למקום השני הגיע קרלוס סאינס שניסה לעקוף אותו ממש ברגע האחרון והיה רחוק רק 0.415 שניות מהאלפאטאורי של הצרפתי. זהו הישג השיא של הספרדי של מקלארן. הצלע השלישית על הפודיום הלא שגרתי הוא לאנס סטרול עם פודיום שני בקריירה.
ואיפה לואיס המילטון? ובכן, אלוף העולם ספג עונש של 10 שניות בגלל כניסה אסורה לרחבת הטיפולים, הידרדר עד למקום האחרון והצליח לטפס עד למקום השביעי. הוא גם רשם את ההקפה המהירה ביותר.
4 צפייה בגלריה
פייר גאסלי חוגג ניצחון אדיר
פייר גאסלי חוגג ניצחון אדיר
פייר גאסלי חוגג ניצחון אדיר
(צילום: גטי אימג'ס)
4 צפייה בגלריה
פייר גאסלי חוגג את הניצחון
פייר גאסלי חוגג את הניצחון
גאסלי רגע אחרי הניצחון
(צילום: רויטרס)
"אלוהים אדירים! עשינו את זה!", חגג גאסלי את הניצחון עם הצוות שלו. ב-54 המרוצים שלו בסבב, גאסלי עמד על הפודיום רק פעם אחת, בשנה שעברה בברזיל. הוא גם הנהג הצרפתי הראשון שמנצח מרוץ מאז אוליבייה פאניס ב-1996. מנגד, הספרדי של מקלארן אמנם חגג הישג אישי יוצא מן הכלל, אבל יצא עם תחושת אכזבה: "כל כך קרוב, אבל כל כך רחוק", אמר בסיום. "הייתי צריך רק עוד הקפה אחת".
ואלטרי בוטאס זינק אמנם מהמקום השני, אבל הידרדר למקום השישי כבר בסיום ההקפה הראשונה וסיים בסוף רק במקום החמישי. גם מקס ורסטאפן חווה מרוץ מתסכל, פרש בהקפה ה-31 וחזר עצבני מאוד למוסך.
4 צפייה בגלריה
פייר גאסלי (בלבן) על הפודיום
פייר גאסלי (בלבן) על הפודיום
לא מאמין. גאסלי על הפודיום
(צילום: EPA)
ומה כבר אפשר לומר על פרארי? הקבוצה האיטלקית הציגה מרוץ איום ונורא של שני נהגיה. זה החל עם סבסטיאן פטל שזינק מהמקום ה-17, ומצא את עצמו מחוץ למרוץ כבר בהקפה התשיעית. אלוף העולם לשעבר איבד את הבלמים, סטה מהמסלול והתנגש בשלטי האזהרה.
זה עוד כלום לעומת מה שקרה לשארל לקלר בהקפה ה-24. מנצח השנה שעברה איבד שליטה והתנגש במהירות רבה בצמיגי הבטיחות. בתחילה עלה חשש של ממש לשלומו של לקלר בן ה-22, אך איכשהו הוא יצא מזה בשלום. כתוצאה מהשברים הרבים הונף דגל אדום במונזה לראשונה מאז 1995 והמרוץ נעצר לדקות ארוכות.
4 צפייה בגלריה
לואיס המילטון ברחבת הטיפולים
לואיס המילטון ברחבת הטיפולים
לא היום שלו. לואיס המילטון ברחבת הטיפולים
(צילום: AP)
המילטון שמר על המקום הראשון גם בהזנקה המחודשת, אבל לא לאורך זמן רב, שכן מיד לאחר מכן נכנס לרחבת הטיפולים וספג את העונש שהוזכר. כשיצא גילה שהוא אחרון ורחוק 23 שניות מיתר הנהגים, אך כאמור הצליח לזכות בניקוד בסופו של דבר. המילטון ממשיך להוביל בדירוג הכללי עם 164 נקודות, בוטאס אחריו עם 117, ורסטאפן שלישי עם 110.
קבוצת וויליאמס, שנפרדה בסיום מקלייר ויתר משפחת וויליאמס לאחר מכירת הקבוצה, לא הצליחה לזכות בניקוד, למרות שהייתה קרובה לכך. ניקולס לטיפי סיים במקום ה-11 וג'ורג' ראסל 14.

העשירייה הראשונה

1. פייר גאסלי (אלפאטאורי)
2. קרלוס סאינס (מקלארן
3. לאנס סטרול (רייסינג פוינט)
4. לאנדו נוריס (מקלארן)
5. ואלטרי בוטאס (מרצדס)
6. דניאל ריקארדו (רנו)
7. לואיס המילטון (מרצדס)
8. אסטבן אוקון (רנו)
9. דניל קביאט (אלפאטאורי)
10. סרחיו פרס (רייסינג פוינט)