לאחר כל בעיות הקורונה, גיא ניב קיבל אישור ונחת שלשום (שלישי) באנדורה למחנה אימון הגובה של סטארט-אפ ניישן כדי להתמודד על הכרטיס הישראלי לטור דה פראנס. שאר הישראלים עדיין תקועים בארץ ולא יכולים לפתוח את העונה.
"לא אשקר. ההמתנה הזו הייתה קשה למרות שהשתדלתי להישאר אופטימי", הודה רוכב האופניים של סטראט-אפ ניישן לאחר שנחת והשלים אימון ראשון על הרי אנדורה.
1 צפייה בגלריה
הרוכב גיא ניב
הרוכב גיא ניב
גיא ניב
(צילום: עוז מועלם)
הבעיה של רוכבי סטראט-אפ משקפת את ממדי משבר הקורונה אליהם נקלעה ישראל בגל השני. רוכביה הישראלים הבכירים של הקבוצה נאלצו להתעכב בארץ ולצפות בחבריהם הזרים מתחילים בהכנות האינטנסיביות לקראת חידוש העונה ולגולת הכתר: המאבק על כרטיס להרכב הקבוצה לטור דה פראנס שייפתח ב-29 באוגוסט.
השיבושים הללו כבר השפיעו: ניב עצמו ייאלץ לוותר על טור סיביו הרומני בשבוע הבא, שאמור היה להעניק לו הזדמנות ראשונה להיכנס לכושר. "יש לי פער לסגור", הודה ניב, אבל הביע ביטחון שיעשה זאת. הוא יישאר אחרי חבריו בפסגות אנדורה כדי להרגיל את גופו לתנאי גובה, מה שיעניק לו יתרון במידה ואכן יגשים את מטרתו להיבחר להרכב של הקבוצה לטור.
עכשיו עושה הקבוצה מאמצים גדולים להשיג אישורים דומים לעומר גולדשטיין ואיתמר איינהור. "אני כבר לא יכול לחכות", הודה גולדשטיין.
בינתיים מעבירה סטראט-אפ הילוך: בעוד רוב המועמדים שלה לטור דה פראנס, לג׳ירו דה איטליה ולוולטה הספרדי מתאמנים באנדורה, נפתח היום המחנה שלה למרוצי הקלאסיקות הגדולים בבלגיה. במקביל, נכנסה הקבוצה הקונטיננטלית שלה, סייקלינג אקדמי, למעגל המרוצים לראשונה אחרי משבר הקורונה - בטור של ארבעה ימים בפולין.