עונת 2020/21 בליגת האלופות בפתח והאוהדים במתח: אילו קבוצות יצאו עם ידן על העליונה? לאיזה משחק הכי שווה לחכות? ומי תהיה ההפתעה הגדולה של שלב הבתים?
בית 1:
באיירן מינכן
לוקומוטיב מוסקבה
אתלטיקו מדריד
רד בול זלצבורג
בדומה לבתים אחרים, בית א' מציג לנו שתי קבוצות שטובות בפער גדול מהשתיים האחרות. באיירן מינכן, שזכתה כמעט בכל התארים האפשריים בעונה שעברה, ואתלטיקו מדריד שנעצרה ברבע הגמר ע"י לייפציג, לא לפני שהדהימה את ליברפול שלב קודם לכן. שתי הגדולות שלא אמורות להסתבך מול קבוצות כמו לוקומוטיב וזלצבורג, ייפגשו כבר במחזור הראשון באליאנץ ארנה למפגש מרתק.
2 צפייה בגלריה
מסי ורונאלדו
מסי ורונאלדו
מוכנים? מסי ורונאלדו
(צילום: AFP)
בית 2:
אינטר
שחטאר דונייצק
ריאל מדריד
בורוסיה מנשנגלאדבך
ריאל מדריד, אלופת הליגה הספרדית, קיבלה הגרלה נוחה למדי, וכנראה שהיא לא תצטרך להזיע הרבה. השאלה הבאמת גדולה היא איזו קבוצה מבין השלוש תסיים במקום השני. נראה שמבין כולן אינטר היא האיכותית יותר, שחטאר של מנור סולומון תילחם עד השנייה האחרונה כדי לכפר על הכישלון מהעונה הקודמת, ומנשנגלאדבך באה אחרי 4 שנות בצורת עם תחושת שליחות עצומה. יהיה מעניין.
בית 3:
מנצ'סטר סיטי
אולימפיק מארסיי
פורטו
אולימפיאקוס
כמו בבית 2, גם כאן נמצאת קבוצה אחת החזקה יותר משלוש האחרות, מנצ'סטר סיטי. עם כל הכבוד למארסיי, אולימפיאקוס ופורטו, הן לא באמת אמורות להוות איום לסיטיזנס. פורטו כנראה תהיה זו שתסיים במקום השני, אך אם יפתחו את השערים לקהל באצטדיון קראיסקאקיס שבפיראוס, גם אולימפיאקוס יכולה להוות איום. מארסיי, שהעפילה אחרי שסיימה במקום השני בליגה הצרפתית, באה בידיעה שאין לה מה להפסיד. צפו להפתעות.
בית 4:
אטאלנטה
ליברפול
מיטיולן (מייטלנד)
איאקס
ליברפול, שהודחה ע"י אתלטיקו מדריד במבצר אנפילד בשמינית הגמר, סיימה בבושת פנים את העונה האירופית. אך הפעם (לפחות בשלב הבתים), לא נראה שמישהי תוכל לעצור אותה. איאקס מגיעה רעבה להוכיח שיש לה מה להציע, אטאלנטה עשתה עונה מדהימה בשנה שעברה רוצה לעשות את זה שוב, ומיטיולן בהופעת בכורה בליגה הטובה בעולם רוצה להראות שהיא כאן כדי להישאר. כולן יכולות להעפיל לשלב הבא.
בית 5:
צ'לסי
קראסנודאר
סביליה
סטאד רן
צ'לסי, שהתחזקה מאוד לאחר סיום העונה החולפת בשחקנים כמו קאי האברץ וחאקים זייש, קיבלה הגרלה נוחה יחסית ותיפגש עם סביליה (אלופת הליגה האירופית, למי ששכח) במחזור הראשון, במשחק שיקבע כנראה את זהות הקבוצות במקום הראשון והשני. כל זה יקרה בזמן שקרסנודאר וסטאד רן תערוכנה הופעת בכורה בליגת האלופות במשחק אחת מול השנייה.
2 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
(צילום: רויטרס)
בית 6:
בורוסיה דורטמונד
לאציו
זניט סנט פטרסבורג
קלאב ברוז'
הבית השקול ביותר. אין כאן קבוצה עם מסורת או היסטוריה מפוארת, אך בורוסיה דורטמונד היא ללא ספק החזקה ביותר מבין הארבע. הצהובים-שחורים הצליחו לבנות סגל אימתני שמונה בין היתר את ג'יידון סאנצ'ו, ארלינג האלאנד וכמובן מרקו רויס הקפטן. השנייה בהיררכיה היא כנראה לאציו, שרוצה להשאיר חותם לאחר שנעלמה מהצ'מפיונס במשך 13 שנים. זניט וקלאב ברוז' באות להילחם על כל שנייה, והנתון הזה יכול להוביל אותן למקומות טובים. שווה לעקוב.
בית 7:
דינמו קייב
ברצלונה
יובנטוס
פרנצווארוש
חיכינו, קיווינו, התפללנו, וזה הגיע. ההגרלה סיפקה לנו מפגש מרגש בין ברצלונה ליובנטוס, ובמילים אחרות: מפגש בין ליאו מסי לכריסטיאנו רונאלדו! הראשון מאז 2016! וגם בבית הזה, ישנן שתי קבוצות החזקות בפער גדול מהשתיים האחרות. דינמו קייב ופרנצווארוש הן שתי קבוצות נחמדות שיכולות להוסיף צבע למגרש, אך הן לא באמת יכולות להוות יריבות לברצלונה ויובנטוס. בכל מקרה, רצינו את המשחק הכי גדול, וקיבלנו אותו בענק.
בית 8:
פריז סן ז'רמן
מנצ'סטר יונייטד
איסטנבול בשקשהיר
רד בול לייפציג
הבית שהכי מתקרב להגדרה "בית המוות". ישנן 3 קבוצות חזקות וקבוצה אחת שתיהנה מאוד מהמעמד, אך לא באמת תוכל להתמודד מולן, הלא היא בשקשהיר. לייפציג הדהימה את היבשת כשהגיעה לחצי הגמר בעונה שעברה, פריז הגיעה לגמר בפעם הראשונה בתולדותיה, ויונייטד הייתה כל כך חסרה בעונה שעברה, שנראה שהיא פשוט הולכת להתפוצץ על המגרש.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.