משבר הקורונה בישראל מאיים לשבש את הכנות של הרוכבים הישראלים לקראת חידוש עונת מרוצי האופניים כולל הטור דה פראנס. גיא ניב ועומר גולדשטיין מקבוצת יזראל סטארט אפ ניישן סורבו יציאה מהארץ, בעקבות העובדה שישראל היא אחת מהמדינות ה"אדומות" מבחינת האיחוד האירופי.
השניים קיוו לצאת למחנה אימונים מיוחד באנדורה בהשתתפות הרוכבים הבכירים של הקבוצה. המחנה נועד להכין אותם לתנאי גובה במרוצים ובעיקר לקראת טור דה פראנס וג'ירו ד'איטליה.
2 צפייה בגלריה
איתמר איינהורן, עומר גולדשטיין, גיא ניב
איתמר איינהורן, עומר גולדשטיין, גיא ניב
עומר גולדשטיין (מרכז), גיא ניב(שמאל). ההכנה נפגעה
(צילום: אפי שריר)
בנוסף לכך, כל הרוכבים הישראלים של קבוצת יזראל סייקלינג אקדמי לא יוכלו לצאת למרוץ הראשון של הקבוצה בפולין, שיפתח בדיוק בעוד שבוע. מדובר במרוץ שבו אמור היה להשתתף גם המאיץ הישראלי של סטראט אפ ניישן איתמר איינהורן.
"זה מתסכל ומדאיג מאוד", אמר גולדשטיין, שמועמד לקחת חלק בטור דה פראנס או בוולטה אספניה. "עברתי כבר כמה בדיקות קורונה ואני בריא לחלוטין, אבל כישראלי נמנע ממני לקבל את ההזדמנות של חברי קבוצתי הלא ישראלים. אני מודאג שזה ישפיע על ההכנות שלנו ומרגיש שזו סיטואציה מאוד לא הוגנת".
הקבוצה עושה מאמצים גדולים לפתור את הבעיה ופנתה למשרד הספורט וכן לשגרירות ספרד בישראל כדי שיאפשרו לישראלים להיכנס לתחומה ומשם לאנדורה .
2 צפייה בגלריה
 רון בר־און
 רון בר־און
רון בר און. מצפה לעזרה
(צילום: אפי שריר)
בר און, הבעלים שותף של יזראל סטארט אפ ניישן, התייחס לנושא: "הישראלים שלנו נקלעו לסיטואציה מאד לא נוחה. הם למעשה מופלים לרעה בהשוואה לרוכבים הבינלאומיים ואני מודאג שאם זה יימשך, ההכנות שלהם יפגעו קשות. אני מצפה שמשרד החוץ יירתם ויעזור".
הרוכבים הישראלים מתאמנים כרגע במחנה אימונים מיוחד בצפון הארץ ומצפים בקוצר רוח לפתרון. "אני רוצה להאמין שהדברים יסתדרו", אמר גיא ניב. "זו לא סיטואציה נעימה, אבל זה גם לא סוף העולם ואני אהיה מוכן לטור דה פראנס במידה שאבחר על ידי הקבוצה". הישראלי היחיד שחמק מהבעיה הוא אלוף ישראל גיא שגיב, שבחר להישאר בספרד עם פרוץ משבר הקורונה.