1. מבחן הזעם המכביסטי

האם מכבי ת"א יכולה לסגור את פער 8 הנקודות ממכבי חיפה?
במילה אחת: כן. בשתי מילים: יונתן כהן. בקצת יותר: עזבו יונתן כהן, תסתכלו על גולסה וגלזר כשהם כועסים. מכבי ת"א, גם כשהיא לא מבריקה, יודעת להיות רעה, לקחת נקודות בכוח, בזעם מכביסטי דורסני וגם בבלומפילד הריק, אפשר היה לזהות את האנרגיה הזו בדרבי. גם ברק בכר, בסלון מול הטלוויזיה, זיהה.
4 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
ואן לוון ושחקני מכבי ת"א חוגגים את הניצחון בדרבי
(צילום: עוז מועלם)

2. האור הירוק

האם מכבי חיפה הולכת לעשות במכנסיים במאני-טיים ולגרום ליצפאן לצאת במופע יחיד שכולו קללות של יענקל'ה שחר?
עצם העובדה שהשאלה הזו עדיין מרחפת באוויר מגדילה את הסיכויים שזה יקרה. כמו נבואה שמגשימה את עצמה, כמו נבחרת שכל כך פוחדת לחטוף גול בדקה האחרונה ומצליחה לפשל בכל פעם מחדש בדיוק בנקודה הזו. הטראומה והלחץ החיפאי כל כך גדולים (למזלם של חלק מהשחקנים – אין קהל ביציעים), שאם המאמן לא יידע להחזיק את העסק בימים שבהם פחות יילך, זה יכול להידרדר במהירות ולחמוק לו מהידיים. כאמור, בכר זיהה את ההתעוררות הצהובה, והוא גם האיש שידע להתחרות מול מכבי ת"א כתף אל כתף ולקחת את התואר בעונת שיא של ערן זהבי.
4 צפייה בגלריה
חזיזה חוגג עם החברים
חזיזה חוגג עם החברים
חזיזה חוגג עם החברים
(צילום: עוז מועלם)

3. צמד רעים

האם לדראפיץ' וברדה נגמרו הטריקים בשרוול?
יכול להיות שצמד המאמנים שעשה הצלחה מרשימה במכבי נתניה יודע לספק את הסחורה כשאין ממש ציפיות, אבל ברגע שיש כסף על השולחן הם קופאים? כולנו אוהבים לאהוב את השניים שמאמינים בכדורגל התקפי, שמשדרים משהו נקי, נטול ערבובים ויודעים להוציא ניצוצות משחקנים שעד לפני רגע היו אלמוניים. אבל חייבים להודות: הסיבוב הראשון של בית"ר ירושלים הוא כישלון. דראפיץ' וברדה הגיעו עכשיו לצומת משמעותי בקריירה, מכל פינה נשמעות צפירות, צעקות של נהגים חסרי סבלנות והם חייבים להחליט ומהר: לאן פונים מכאן וכמה גז נותנים?
4 צפייה בגלריה
סלובודן דראפיץ' ושי ברדה
סלובודן דראפיץ' ושי ברדה
סלובודן דראפיץ' ושי ברדה
(צילום: אורן אהרוני)

4. הקווים האדומים

האם ניר קלינגר יכול להוציא את הפועל ת"א מהבוץ?
נכון, להפועל ת"א יש תקציב מצומק, בעלים שמתחרים ביניהם מי יותר מביך ומנכ"לית שהגיעה מתיאטרון בחובות מפוארים. ועדיין, אחרי סיבוב כדורגל כל כך עלוב, צריך לשאול האם ניר קלינגר מוציא מהפועל ת"א את המקסימום האפשרי? האם באותו תקציב דל אפשר היה לבנות סגל יותר מאוזן שתכל'ס מאמין שמותר לו להגיע לאזור רחבת היריבה וממש לבעוט לכיוון השער בכוונה שהכדור גם ייכנס? הנחישות הקלינגרית ונאומי ה"לא מרים ידיים" זה אחלה, אבל האם מאמן עם פחות פרצופים מיוסרים ויותר גמישות טקטית ויכולת למנף צעירים ומציאות בכסף קטן, היה מסוגל לייצר בהפועל ת"א קצת יותר מארבעה (!) שערים ב-13 משחקים?
עם כל הכבוד לצרות הכלכליות של הפועל ת"א, אני מעריך שהתקציב שלה לא קטן יותר מזה של הפועל חדרה, הפועל כפר-סבא או מכבי נתניה. כל אחת מהשלוש האלה מסוגלת לספוג רביעייה משפילה, אבל אף אחת מהן לא מתנהגת כמו המסכנה הכי דרמטית בעיר.
4 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
ניר קלינגר
(צילום: עוז מועלם)

5. הטיקט הרומנטי

מי תצליח לשמור על מעמד המרעננת הרשמית גם בסיבוב השני?
עונת הקורונה עם פוטנציאל ההפתעות והתוצאות המשוגעות גרמה לכולנו לחפש את הלהיט התורן עליו נלביש את כל הפנטזיות הרומנטיות שלנו על כדורגל. כן, היו פה רגעים שאנשים דנו ברצינות באפשרות שהפועל קריית-שמונה תשחזר את 2012 ותזכה באליפות.
הצמא שלנו להפתעות כל כך גדול עד שב-13 מחזורים הספקנו להעביר את הטיקט הרומנטי ממכבי פ"ת למ.ס אשדוד, לקריית-שמונה, למכבי נתניה וחוזר חלילה. מי תצליח לנשוך את הגדולות ולהישאר בצמרת גם בסיבוב הבא? ההיגיון אומר שאשדוד (בעיקר בזכות המאמן), אבל ממתי ההגיון קובע בסוגיות רומנטיות.