ב-1992 נבחרת הכדורגל של דנמרק הדהימה את אירופה כשזכתה ביורו למרות שנכנסה לטורניר כמחליפה במקום יוגוסלביה שפרשה בעקבות המלחמה שהתרחשה בשטחה. אתמול (ו') ענף הסנוקר סיפק תרחיש דומה. סטיבן מגווייר שנכנס כמחליף לטורניר אליפות הסבב זכה בתואר אחרי שניצח 6:10 בגמר את מארק אלן.
רק שמונת השחקנים שצברו הכי הרבה ניקוד בעונה הנוכחית מוזמנים לאליפות הסבב, אלא שדינג ג'ונווי החליט להמתין עם חזרתו ממולדתו סין לבריטניה בגלל החשש מקורונה - ומגווייר תפס את מקומו. המחליף הסקוטי ניצל את ההזדמנות שניתנה לו עד הסוף. ברבע הגמר הוא ניצח 5:9 את ניל רוברטסון, בחצי הגמר הפתיע את אלוף העולם ג'אד טראמפ וניצח 6:9 ובגמר כאמור הכניע את אלן הצפון-אירי.
2 צפייה בגלריה
קיבל הזמנה, זכה בטורניר. מגווייר
קיבל הזמנה, זכה בטורניר. מגווייר
קיבל הזמנה, זכה בטורניר. מגווייר
(צילום: GettyImages)
עבור מגווייר בן ה-39 היה זה תואר הדירוג השישי בקריירה - והראשון מאז 2013. מגווייר ייצא מהאליפות עם צ'ק שמן במיוחד. הוא זכה ב-150 אלף פאונד על הזכייה בטורניר, 10,000 פאונד נוספים על כך שהשיג את הברייק הגבוה בטורניר ובונוס בסך 100 אלף פאונד על כך שהשיג הכי הרבה נקודות בסבב טורנירי קוראל (ארבעה טורנירים הנערכים תחת חסות חברת ההימורים קוראל) - סך הכול 260 אלף פאונד.
במצב של 5:7 לטובתו, ברייקים של 78 ו-53 הקפיצו את מגווייר ל-5:9, מרחק משחקון מהתואר. אלן צימק ל-9:6 עם סנצ'רי (107 נקודות). המשחקון ה-16 היה דרמטי והוכרע בסופו של דבר בשני הכדורים האחרונים הוורוד והשחור. בסופו של דבר מגווייר הצליח להטביע אותם והבטיח את הזכייה בתואר.
"לנצח בטורניר כזה עם השחקנים הטובים בעולם ובמשחקים ארוכים זה לא מציאותי", אמר מגווייר, "מדהים שאני האדם האחרון שעומד. זכיתי בסכום כסף מטורף, המון בשביל חמישה ימי עבודה".
2 צפייה בגלריה
מארק אלן
מארק אלן
"עשיתי יותר מדי טעויות". מארק אלן
(צילום: getty images)
אלן: "עשיתי יותר מדי טעויות וזה לא משהו שאתה יכול להרשות לעצמך בגמר. מגיע למגווייר כל הקרדיט, אני מאוכזב מההפסד - אבל אם כבר להפסיד למישהו זה לו, הוא אחד האנשים הנהדרים בסבב".
אליפות הסבב נערכה בהתאם למגבלות הקורונה - ללא קהל וללא לחיצות ידיים בין השחקנים. מדובר היה בטורניר האחרון לפני אליפות העולם הדחויה שמתוכננת להיפתח בשפילד ב-31 ביולי.