ואלטרי בוטאס ניצח בגראנד פרי אוסטריה. אחרי עיכוב של ארבעה חודשים, בגלל התפרצות הקורונה, עונת הפורמולה 1 נפתחה היום (ראשון) עם המרוץ הראשון של העונה. המנצח הגדול היה הפיני של מרצדס, ששמר על המקום הראשון אותו כבש כבר במקצה הדירוג. במקום השני סיים שארל לקלר מפרארי ושלישי סיים לנדו נוריס עם פודיום מפתיע למקלארן.
לואיס המילטון שינסה להשוות את שיא האליפויות של מיכאל שומאכר, פתח ברגל שמאל את העונה וסיים רק במקום הרביעי. היום הבינוני שלו החל עוד לפני הזינוק, כשספג עונש ונאלץ לזנק מהמקום החמישי. הבריטי הצליח לטפס עד המקום השני, אבל עונש נוסף שספג, הפעם של חמש שניות משום שפגע באלכס אלבון בהקפה ה-61 עלה לו בזמן יקר, שהוציא אותו מהפודיום.
4 צפייה בגלריה
ואלרי בוטאס
ואלרי בוטאס
ואלרי בוטאס
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
ואלרי בוטאס
ואלרי בוטאס
המכונית של בוטאס
(צילום: רויטרס)

4 צפייה בגלריה
לואיס המילטון כורע ברך
לואיס המילטון כורע ברך
לואיס המילטון כורע ברך
(צילום: MCT)

4 צפייה בגלריה
ואלרי בוטאס על הפודיום
ואלרי בוטאס על הפודיום
ואלרי בוטאס על הפודיום
(צילום: getty images)
לפני הזינוק, המילטון הוביל קבוצה של 14 נהגים שכרעו ברך על המסלול כחלק מהמחאה נגד הגזענות. גם המכונית שלו מרצדס נצבעה בשחור, כצעד של סולידריות. בין אלו שבחרו שלא לכרוע ברך היו שארל לקלר, קרלוס סאינס, קימי ראיקונן ומקס ורסטאפן. עם זאת, הנהגים הודיעו שהם מחויבים למלחמה בגזענות.
אפרופו ורסטאפן, הכישרון של רד-בול חיפש ניצחון שלישי ברציפות במסלול הביתי של קבוצתו, אבל נאלץ לפרוש בהקפה ה-14, לאחר שהמכונית שלו איבדה כוח. זה ממש לא היה היום של רד בול, כאשר גם חברו לקבוצה, אלכס אלבון, לא סיים את המרוץ, בגלל בעיה דומה שתי הקפות לסיום.
במקום השני סיים כאמור שארל לקלר, שנתן לפרארי קצת סיבות לאופטימיות, אחרי סוף שבוע לא מוצלח במיוחד. ההפתעה הגיעה מכיוונו של לנדו נוריס, שסידר למקלארן מקום על הפודיום. סבסטיאן פטל עם מקום עשירי סיים הרחק מאחור. עבור נוריס זה הפודיום הראשון בקריירה והוא גם רשם את ההקפה המהירה במרוץ.
בסך הכל רכב הבטיחות עלה על המסלול שלוש פעמים ובין הנהגים שלא סיימו היו קימי ראיקונן, ג'ורג' ראסל (וויליאמס), רומאן גרוז'אן וקווין מגנוסון (האס), לאנס סטרול (רייסינג פוינט), דניל קוויט (אלפאטאורי) ודניאל ריקארדו (רנו).