בית"ר ירושלים זה לא עוד מועדון גדול בכדורגל הישראלי. יש את מכבי ת"א, מכבי חיפה והפועל ת"א שמרכיבות את מועדון 4 הגדולות, אך בית"ר זה משהו אחר. על אוהדי בית"ר אי אפשר לעבוד. משה חוגג הוא איש שכל הכדורגל הישראלי צריך לחבק - איש של חזון, עשייה ותוכניות מופלאות עבור בית"ר ירושלים - אבל, ויש פה אבל גדול, צריך לתהות בנוגע לאשראי הבלתי נגמר שמקבל הצוות המקצועי בראשותם של יוסי בניון ורוני לוי.
אוהדי בית"ר ירושלים גדלו על קבוצה שמשחקת כדורגל שמח, התקפי ואטרקטיבי, ומשתפת שחקנים צעירים שהופכים לכוכבים בכדורגל הישראלי. בדיוק לפני שנה הודיע המועדון על מינוי רוני לוי למאמן הקבוצה, ואני שואל מדוע? בעשור האחרון לוי נחל בעיקר כישלונות, ושלוש האליפויות עם מכבי חיפה אי שם באמצע שנות ה-2000 כבר לא רלוונטיות לימים אלה.

1 צפייה בגלריה
רוני לוי על הקווים
רוני לוי על הקווים
רוני לוי על הקווים
(צילום: עוז מועלם)


חוגג ואוהדי בית"ר רואים עין בעין את הרצון ליהנות משחקני כדורגל צעירים ומוכשרים עם יכולות טכניות גבוהות, שיקבלו הזדמנות אמיתית לפרוץ קדימה, אך השאלה המרכזית היא איך שחקנים כאלה יצליחו להביא את כשרונם לידי ביטוי, כשמי שמופקד על אימון הקבוצה הוא מאמן טקטי שמפחד להעז ולתת להם צ'אנס, ומפחד גם לשחק כדורגל אטרקטיבי ושמח כשיש לו את הכלים לכך.
במקום להתעסק בלהוציא את המקסימום מהקבוצה, עסוק לוי בלתרץ תירוצים ולפאר את המקום השלישי בו הוא נמצא. קבוצה שהשקיעה בקיץ האחרון 20 מיליון שקל ברכש כמעט לא יכולה להסתפק בפחות מזה. בראיונותיו רואים עד כמה לוי מנותק מהמתרחש במציאות ומציג תמונה שונה לחלוטין. פעם אחת הציפיות של הבעלים היו מוגזמות לטענתו, ולאחר מכן הציפיות של הקהל גבוהות מדי לטעמו, וכמובן הפציעות, והעזיבה של קינדה. שלל תירוציו וחוסר לקיחת האחריות מוכיחים שהאיש לא מתאים למועדון בסדר הגודל של בית"ר ירושלים. לוי יכול לקחת אחריות על הקבוצה שבנה, אך הוא מעדיף להאשים את כולם.
אוהדי בית"ר ירושלים רוצים לראות על המגרש קבוצה לוחמת, שגם אם תפסיד ולא תשיג הישגים בשנים הקרובות, תבנה עתיד מבטיח וקהל אוהדים שיהיה הגב שלה, כי עם כדורגל כמו שהם ראו השנה הקהל ימשיך להיעלם. חוגג החליט ללכת על קו של שיתוף שחקנים צעירים ופיתוחם, ואני מסכים איתו, כי זה העתיד של הכדורגל והקו הכללי של כל הקבוצות בעולם, אך בתור בעל הבית הוא צריך לדרוש מהצוות המקצועי לשתף אותם. להכניס שחקן צעיר ל-10 שניות כמחליף זו השפלה.
המאמן הבא של בית"ר ירושלים צריך להיות מאמן שבחזונו קידום צעירים, וכדורגל שמח ואטרקטיבי הוא חלק בלתי נפרד מאישיותו המקצועית, כי זה ה-DNA של בית"ר ירושלים. נותר רק לחכות ולראות אם חוגג ייקח את הסמכויות המקצועיות בחזרה לידיו, או שימשיך לתת אמון בבניון, שבשנתו הראשונה הבין עד כמה קשה עבודתו של מנהל מקצועי בקבוצת כדורגל. מה שבטוח, הקיץ הזה יהיה מעניין בבית וגן.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.