אחרי ים מדר אני עוד עוקב עוד כשהיה בנוער של הפועל ת''א. כבר אז היה אפשר לראות שמדובר במשהו מיוחד. שחקן אולי צנום, אך אתלט על עם חוכמת משחק וקליעה אבסולטית מחצי מרחק, חודר מצוין, שחקן הגנה מעולה ומנהיג שקט.
אמנם ים לא בגובה הכי אידיאלי לשחקן כדורסל ב־NBA, אך 1.90 לרכז זה לא כזה נורא, והיו רכזים גדולים ומוצלחים נמוכים ממנו.
1 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
ים מדר
(צילום: ראובן שוורץ)
קחו את סטף קרי שמוכיח שאפשר להיות סופרסטאר אם יש לך סט כלים איכותי אשר מחפה על הגודל הפיזי. נקודת תורפה נוספת של מדר היא הקליעה מהשלוש, והשחקן יהיה חייב לעבוד על זה. צריכים לזכור שמדובר בילד בן 19, ככה שיש לו עוד מספיק זמן להשתפר ולהתפתח. בזמן שעלה לבוגרים הוא סבל מעט מחוסר ביטחון והירבה לאבד כדורים, אך לא מדובר במשהו חריג עבור שחקן בתחילת הדרך.
אני חשבתי בהתחלה שהוא צריך להיות מושאל שנה ללאומית, להתחשל ואז לחזור להפועל ת''א, אבל האדומים נתנה לו את הזמן ואת האפשרות לטעות מדי פעם – והילד באמת התבגר ובנה ביטחון עצמי. הוא הבין שמותר לו להחטיא ומותר לו לאבד כדורים כי זה חלק מהמשחק.
העניין של הסבלנות מתקשר לדראפט. האמריקאים אוהבים לדוג שחקנים כמה שיותר צעירים שיכולים לשדרג אותם ולהפוך אותם למה שהם מצפים, ולא בהכרח לקבל אותם ארוזים בחבילה. לכן, ים יודע שעדיף לו לנסות לצאת עכשיו מאשר בשנה הבאה, אז צפוי להיות דראפט הרבה יותר קשה, בעקבות החוק שמאפשר לשחקנים לדלג מהתיכון ישירות ל־NBA.
והחלק הכי חשוב בעיניי בכל נושא הדראפט הוא השיווק. ים עבר מסוכנות השחקנים Octagon (סטף קרי ויאניס) לסוכנות CAA (זאיון וויליאמסון, פול ג'ורג), ואני בטוח שהיה לה חלק בהחלטה של מדר להירשם לדראפט כבר השנה. הם יודעים דברים מאחורי הקלעים שאנחנו לא יודעים. בעמוד האינסטגרם של Overtime עלה בימים האחרונים כתבת וידיאו מפרגנת על ים אשר קיבלה המון תגובות של אנשים שהופתעו ממנו וטענו שלא הכירו אותו לפני. בצעד חכם, הכתבה פורסמה ממש אחרי ההצהרה של ים שהוא נשאר בדראפט 20, וככה עשרה ימים לפני, השם שלו בעלייה ואפשר לראות את זה בא לידי ביטוי במספר העוקבים שלו באינסטגרם, אשר כמעט הוכפל ביממה ועומד כרגע על 24 אלף.
לסיכום, הדרפאט השנה נחשב לחלש ביותר בעשר שנים האחרונות, ככה שאם לים יש סיכוי סביר להגיע לליגה הטובה בעולם, זו ההזדמנות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.